Dodaj publikację
Autor
Marcin Nurski
Data publikacji
2014-06-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
29

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

PIŁKA KOSZYKOWA - ĆW OPEROWANIA PIŁKĄ I NAUKA KOZŁOWANIA.
 Pobierz (doc, 54,0 KB)

Podgląd treści


Nurski Marcin

KONSPEKT LEKCJI WF

TEMAT: Piłka koszykowa- ćwiczenia operowania piłką oraz nauka kozłowania w miejscu.
CELE GŁÓWNE z zakresu:
• Umiejętności: uczeń potrafi kozłować piłkę prawą i lewą ręką w miejscu
• Motoryki: uczeń kształtuje szybkość reakcji
• Wiadomości: uczeń zna sygnalizacje sędziego dotyczącą błędu kozłowania
• Akcent wychowawczy: bezpieczeństwo na lekcji związane z zakazem noszenia biżuterii podczas zajęć
KLASA: V
LICZBA ĆWICZĄCYCH: 16
MIEJSCE ZAJĘĆ: sala gimnastyczna.
CZAS TRWANIA: 45 min.
PRZYBORY: piłki koszykowe, 2 stojaki,
PROWADZĄCY: Nurski Marcin

|TOK |ZADANIA |CZAS TRWANIA|UWAGI ORGANIZACYJNO – METODYCZNE |
|LEKCJI |SZCZEGÓŁOWE | | |
|1.Zorganizowanie |1. Zbiórka w szeregu | | |
|Grupy |2. Powitanie |2 min. | |
| |3. Sprawdzenie obecności i gotowości do | |- kontrola strojów |
| |zajęć. | |- przypomnienie o ściągnięciu biżuterii na zajęcia |
| | | |sportowe |
|2.Motywacja do zajęć. |1. Podanie tematu zajęć. Czynności | |- opis połączony z pokazem jak należy prawidłowo |
| |motywujące nauczyciela |3 min. |kozłować |
|3.Rozgrzewka. |1. Zabawa ożywiająca „berek przyjaciel” |2 min. |- N wyznacza berka |
| |2. Trucht dookoła sali | | |
| |3. Naprzemianstronne krążenia RR w przód |1 min. |- ćw. 2-6 wykonywane w truchcie dookoła sali |
| |4. Naprzemianstronne krążenia RR w tył |x 10 | |
| |5. Obustronne krążenia RR w przód | | |
| |6. Obustronne krążenia RR w tył |x 10 | |
| |7. W lekkim rozkroku RR w górze trzymają | | |
| |piłkę, skłony T w przód z pogłębieniem |x 10 | |
| |8. PW- w lekkim rozkroku PR łukiem nad | | |
| |głową LR oparta na piłce przyciśniętej do |x 10 | |
| |biodra. 1- skłon T w lewo, 2-3 pogłębić | |- ćw. 7-16 w rozsypce |
| |skłon, 4- wyprost, 5-8 j.w. tylko na drugą|x 8 | |
| |stronę | | |
| |9. skip A w miejscu piłka trzymana w RR | | |
| |wyciągniętych w przód, kolana jak najwyżej|x 8 | |
| |z dotknięciem piłki | | |
| |10. skip C piłka trzymana z tyłu | | |
| |dotknięcia piłki piętami | | |
| |11. Leżenie przodem piłka trzymana nad | | |
| |głową skłony T w tył z pogłębieniem | | |
| |12. Leżenie tyłem piłka trzymana nad głową| | |
| |skłony T w przód z pogłębieniem |30 ‘’ | |
| |13.Leżenie tyłem nożyce poziome nad piłką | | |
| |14. Siad rozkroczny piłka trzymana nad | | |
| |głową skłony do NL i NP. na zmianę | | |
| |15. Przeskoki nad piłką obunóż na sygnał | | |
| |prowadzącego przebiegnięcie do piłki |30 ‘’ | |
| |partnera po prawej (później po lewej) | | |
| |stronie i dalej przeskoki w szybkim |x 15 | |
| |tempie. | | |
| | | | |
| | |x 15 | |
| | | | |
| | | | |
| | |x 20 | |
| | | | |
| | |x 14 | |
| | | | |
| | | |- ustawienie w kole |
| | |2x 30 ‘’ | |
|4. Kształtowanie i |1. Wyścig rzędów ze startu wysokiego bieg |x 1 |- N dzieli U na dwa zespoły. Ustawienie w dwóch rzędach|
|doskonalenie umiejętności oraz|z piłką w rękach pozostawienie na linii i| | |
|rozwijanie sprawności |powrót biegiem drugi biegnie ...