Dodaj publikację
Autor
katarzyna gałązka
Data publikacji
2014-06-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
66

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Opinia pedagogiczna.
 Pobierz (doc, 36,5 KB)

Podgląd treści

miejscowość, dn..................
Szkoła Podstawowa nr ….........
z oddziałami integracyjnymi
miejscowość, data......................

OPINIA PEDAGOGICZNA

dotycząca ucznia kl. …...
…................................
imię i nazwisko ucznia

Dane ucznia:
Imię i nazwisko ucznia: …................

klasa – szósta; rok szkolny: – …..............................

Data i miejsce urodzenia: …...............................

Miejsce zamieszkania: …....................................

Uczeń otrzymał opinię z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej wydaną w dniu.................

Niniejsza opinia pedagogiczna podsumowuje sześcioletni okres czasu, w jakim uczeń pozostawał uczniem Szkoły Podstawowej nr …........ z oddziałami integracyjnymi.

W roku szkolnym 2013/14 …imię...... uczęszcza do klasy szóstej. Od początku swojej edukacji uczęszczał do oddziału integracyjnego. Poznałam go we wrześniu 2011 roku, kiedy rozpoczął naukę w klasie czwartej, w której przejęłam obowiązki wychowawcy.

Chłopiec stanowi przypadek dziecka nadpobudliwego psychoruchowo. Zdiagnozowany przez Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną w dniu............ (opinia nr …..................)
Zgodnie z zaleceniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej uczeń został objęty w szkole wzmożoną opieką pedagogiczną oraz pracą wyrównawczą w ramach zespołu korekcyjno – kompensacyjnego.

...imię.... dał się poznać jako chłopiec pogodny, uczynny, zawsze chętny do pomocy, koleżeński. Ogólnie jest lubiany w klasie przez grono rówieśnicze oraz przez nauczycieli.

W jego zachowaniu daje się zauważyć szereg symptomów nadpobudliwości psychoruchowej:

|Symptomy wskazujące na występowanie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej |
|u ….imię …..... |
|zakres |symptom |
|1. koncentracja uwagi |chłopiec nie jest w stanie skoncentrować się na szczegółach podczas zajęć szkolnych, samodzielnej pracy lub w czasie wykonywania |
| |innych czynności, |
| |często ma trudności z utrzymaniem uwagi przez czas trwania zajęć, |
| |często nie słucha tego co się do niego mówi, |
| |nie stosuje się do podawanych kolejno instrukcji i ma kłopoty z dokończeniem zadań szkolnych i wypełnieniem codziennych |
| |obowiązków, |
| |zwykle ma trudności ze zorganizowaniem sobie pracy lub innych zajęć, |
| |nie lubi, ociąga się lub unika rozpoczęcia zajęć wymagających dłuższego wysiłku umysłowego – jak nauka szkolna czy odrabianie |
| |zadań domowych, |
| |czasami zapomina rzeczy niezbędnych do pracy, np. przyborów szkolnych, książek, itp. |
| |uczeń łatwo rozprasza się pod wpływem zewnętrznych bodźców, |
| |niekiedy zapomina o poleceniach nauczyciela czy codziennych sprawach i obowiązkach. |
|2. nadruchliwość |u ucznia często występują nerwowe ruchy rąk lub stóp bądź przyjmowanie nieodpowiedniej w trakcie pracy pozycji ciała (podwijanie |
| |nóg, bujanie się na krześle, manipulowanie niebezpiecznymi przyborami szkolnymi takimi jak nożyczki, cyrkiel) |
| |niejednokrotnie nie jest w stanie usiedzieć w miejscu, |
| |w trakcie wypowiedzi towarzyszy dziecku ciągły niepokój ruchowy, trudności ze sformułowaniem myśli, |
| |w trakcie przerw śródlekcyjnych zwykle jest w ruchu, rzadko odpoczywa, |
| |bywa nadmiernie gadatliwy, |
| |nieumyślne niszczy rzeczy, przedmioty, |
| |nie potrafi utrzymać porządku na stanowisku pracy |
|3. impulsywność | |
| |często ma kłopoty z zaczekaniem na swoją kolej, |
| |na zajęciach często mówi nie na temat, nie potrafi dobrać sensownie wypowiedzi na zadany temat, chaos ...