Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Imię i nazwisko: mgr Dorota Ignaczak
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Samorządowych w Kobylnicy
Zajmowane stanowisko: nauczyciel matematyki
Wykształcenie: wyższe z przygotowaniem pedagogicznym
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011r.
Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2014r.
|§ 7 ust.2 pkt 1 |
|Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań , |
|a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. |
|Lp. |Zadania do wykonania |Formy i sposoby realizacji |Termin realizacji |Sposób dokumentowania |
|1. |Poszerzanie wiedzy i umiejętności samodzielnie lub w procesie aktywnego |Uczestniczenie w różnych instytucjonalnych formach kształcenia i |Wg oferty przez okres |Zaświadczenia, świadectwa, potwierdzenia|
| |udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu. |doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje, nadających |stażu |obecności |
| | |kwalifikacje, doskonalących wiedzę i umiejętności (warsztaty, kursy, | | |
| | |szkolenia) |Cały okres stażu | |
| | |Obserwacja zajęć otwartych realizowanych przez innych nauczycieli i | | |
| | |wychowawców | | |
|2. |Poznanie procedury awansu zawodowego nauczyciela |Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego |VIII-IX 2011 oraz cały |Przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu|
| | |nauczycieli: |okres stażu |Opracowanie planu rozwoju zawodowego |
| | |- Rozporządzenie MENiS z dn. 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania | |Postępowanie zgodnie z obowiązującymi |
| | |stopni awansu zawodowego przez nauczycieli | |przepisami. |
| | |-adekwatne fragmenty Karty Nauczyciela | | |
| | |Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o | | |
| | |stopnie awansu zawodowego (prasa oświatowa, Internet) | | |
|3. | Współpraca z doradcą metodycznym |Udział w konferencjach metodycznych |Na bieżąco |Potwierdzenia |
|4. |Nawiązanie współpracy z wyznaczonym przez dyrektora szkoły opiekunem stażu|Rozmowa z opiekunem stażu, zawarcie kontraktu określającego przejrzyste |IX 2011 |Kontrakt, harmonogram współpracy |
| | |warunki współpracy oraz ustalenie terminów spotkań | | |
| | |Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu | |Konsultacje, rozmowy indywidualne z |
| | |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły |Cały okres stażu |opiekunem stażu, dyrektorem szkoły |
| | |Omawianie prowadzonych i obserwowanych lekcji w celu doskonalenia | | |
| | |umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych lekcji | | |
|5. |Uczestniczenie w pracach organów placówki związanych z realizacją jej |Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej |Cały okres stażu |Protokoły |
| |podstawowych zadań i funkcji |Współpraca z gronem pedagogicznym, psychologiem, pedagogiem, Samorządem | | |
| | |Szkoły | | |
|6. |Planowanie pracy dydaktycznej |Opracowywanie, modyfikacja i wdrażanie PSO, rozkładów materiału |Na bieżąco |PSO, rozkłady materiału |
|7. |Rozbudowa własnego warsztatu pracy |Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej |Systematycznie w okresie |Wykaz posiadanych pozycji |
| | |Samodzielne studiowanie literatury i prasy pedagogicznej. Zdobywanie |całego stażu |bibliograficznych. |
| |Dokonywanie ewaluacji własnych działań |nowych informacji za pomocą sieci Internet. | |Zbiór pomocy metodycznych i |
| | |Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania | |dydaktycznych oraz scenariuszy zajęć |
| | |Tworzenie ...