Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć dla klasy trzeciej
w kształceniu zintegrowanym.
Blok tematyczny: W poszukiwaniu dobra
Temat: Nie odkładaj na jutro.
CZAS TRWANIA: 4 godz. lekcyjne
TERMIN REALIZACJI:
ZAPIS W DZIENNIKU:
Zabawy rytmiczne z muzyką. Dodawanie i odejmowanie cyfr dwucyfrowych w zakresie 100. Ćwiczenia sprawności rachunkowej. Ustalenie odpowiedzi na pytanie, dlaczego nie należy ważnych rzeczy odkładać w czasie – na podstawie tekstu opowiadania Beaty Andrzejczuk „Zmienić siebie” oraz własnych doświadczeń dzieci. Ocena postępowania bohaterów. Określanie cech dobrego przyjaciela. Utrwalenie części mowy: rzeczownik, czasownik, przymiotnik i przysłówek.
CEL GŁÓWNY:
- Uświadomienie uczniom powiedzenia: „Nie odkładaj na jutro tego, co masz
zrobić dzisiaj”, że odkładanie różnych ważnych działań na później nie
przynosi dobrych efektów.
- Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 100
- Rozwijanie wyobraźni muzycznej - improwizacje rytmiczne
- Rysowanie portretu przyjaciela w programie graficznym
CELE OPERACYJNE:
UCZEŃ:
Dodaje i odejmuje w zakresie 100
Wykorzystuje wyobraźnię do improwizacji rytmicznej
Wyjaśnia tytuł opowiadania “Nie odkładaj na jutro”
Wyraża swoje zdanie, argumentując przykładami z opowiadania I własnych doświadczeń
Rozwiązuje sytuacje problemowe dotyczące przyjaźni
Ocenia postępowanie bohaterów
Wymienia cechy dobrego kolegi, przyjaciela
Słucha uważnie tekstu czytanego przez nauczyciela
Rozróżnia w tekście: rzeczownik, czasownik, przymiotnik i przysłówek
Umie wykonać portret przyjaciela w programi graficznym
Pracuje w ciszy szanując potrzeby innych
Współpracuje zgodnie w parach
Ocenia swoją pracę i zaangażowanie w czasie zajęć
METODY PRACY:
Problemowa – pogadanka
Działalności praktycznej
Aktywizująca: “Story line”, słoneczko, niedokończone zdania, drama
Zabawy śródlekcyjne
FORMY PRACY:
zbiorowa
w parach
indywidualna zróżnicowana
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
nagranie z muzyką
opowiadanie o przyjaźni
pytania naprowadzające
pacynki
karta pracy
program graficzny
PODSTAWA PROGRAMOWA:
EDUKACJA POLONISTYCZNA:
1a, 1b, 1e, 2a, 2d, 3a, 3b, 3c, 3d, 3f, 3g
EDUKACJA MATEMATYCZNA
4, 7
EDUKACJA MUZYCZNA
1a
EDUKACJA SPOŁECZNA
1, 3, 5,
ZAJĘCIA KOMPUTEROWE
- 4, 4B
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
EDUKACJA MUZYCZNA:
Zabawy rytmiczne I metryczne przy muzyce. Improwizacje ruchowe przy muzyce
ŚNIADANIE / czytanie przez nauczyciela powieści klasowej: “Mikołajek”
EDUKACJA MATEMATYCZNA:
Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100. Rachunek pamięciowy. Rozwiązywanie zadań . Praca w ćwiczeniach i w zeszycie.
RELIGIA
ŚNIADANIE: /Czytanie przez dzieci tej samej książki/
EDUKACJA POLONISTYCNA:
Odegranie scenek dramowych – wprowadzenie do lekcji/wyjaśnienie powiedzenia: “Nie odkładaj na jutro tego, co masz zrobić dzisiaj praca w parach.
Wypisanie cech dobrego kolegi, przyjaciela – praca w parach
Zabawa śródlekcyjna
Praca indywidualna /zróżnicowana/- karta pracy.
Czytanie opowiadania przez nauczyciela i dzieci.
Przypomnienie o zajęciach komputerowych : Tworzenie w edytorze grafiki portretu kolegi, a następnie wysłanie go w formie załącznika do swojego kolegi.
Podsumowanie lekcji “ Nie odkładaj na jutro tego, co masz zrobić dzisiaj”/Dżodżo/
Ewaluacja ...