Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
I. ZAŁOŻENIA OGÓLNE
DATA:
KLASA:
POZIOM:
LICZBA UCZNIÓW:
PODRĘCZNIK:
ROZDZIAŁ:
TEMAT:
CELE LEKCJI:
- główny:
16.04.2013
I F
Elementary (podstawowy)
9
New Exam Connections 2 Elementary; karta pracy
‘Goldilocks and the Three Bears’
3 – Past Simple Tense – Czas Przeszły Prosty
‘Goldilocks and the Three Bears’ – past simple tense –
reading exercises ( „Złotowłosa i trzy misie
– czas przeszły prosty – ćwiczenia utrwalające
czytanie)
głośne czytanie i analizowanie tekstów;
- operacyjne:
uczeń zna zasady odmiany czasowników w czasie Past Simple;
uczeń zna różnicę między czasownikiem regularnie i nieregularnie odmieniającym się w czasie Past
Simple;
uczeń doskonali umiejętność słuchania ze zrozumieniem;
uczeń doskonali umiejętność czytania ze zrozumieniem;
uczeń czyta tekst w celu znalezienia konkretnych informacji i odpowiedzenia na pytania do niego;
uczeń doskonali prawidłową wymowę w języku angielskim;
uczeń poprawnie zapisuje stosowane w czasie lekcji wyrazy.
METODY:
komunikacyjna;
podająca ( objaśnienia);
dedukcyjna (przy powtarzaniu zagadnień gramatycznych).
TECHNIKI:
wybieranie właściwej formy czasownika w zależności od kontekstu;
czytanie szczegółowe w celu znalezienia odpowiedzi na pytania;
łączenie czasowników z pasującymi do nich wyrażeniami.
FORMY PRACY:
praca całą klasą (lockstep): rozmowa ogólna;
praca indywidualna, kierowana przez nauczyciela i samodzielna;
praca w parach i grupach: (a) porównywanie wyników, i (b) samopomoc koleżeńska.
ŚRODKI I POMOCE DYDAKTYCZNE:
podręcznik;
zeszyt ćwiczeń;
własne notatki;
karta pracy (tekst ‘Goldilocks and the Three Bears’).
II. PRZEBIEG LEKCJI –
UWAGI O REALIZACJI MATERIAŁU:
1. Przywitanie, sprawdzenie obecności.
2. Sprawdzenie pracy domowej (u każdego ucznia w czasie trwania lekcji).
3. Warm-up – rozgrzewka językowa – uczniowie przypominają sobie zasady odmiany
czasowników w czasie Past Simple.
4. Zapoznanie uczniów z tematem lekcji - Uczniowie zapisują temat lekcji do zeszytu.
5. Zad. 1 – uczniowie zaznaczają w tekście czasowniki regularne i dzielą na grupy z
uwzględnieniem wymowy końcówki wyrazu /t/, /d/, / d/.
6. Zad.2 – uczniowie czytają pierwszą część tekstu na głos – po dwa zdania na osobę.
7. Zad.3 – uczniowie odpowiadają na zapisane na tablicy przez nauczyciela pytania.
8. Zad.4 – uczniowie sprawdzają w tekście zgodność informacji ze zdań True/False –
poprawiają zdania zawierające błędne informacje.
9. Zad.5 – uczniowie podają anglojęzyczny lub polski odpowiednik wyrazu zapisanego na
tablicy.
10. Praca domowa – objaśnienie: uczniowie przygotowują tłumaczenie pierwszej części
tekstu.
11. Ocena pracy uczniów.
12. Zakończenie zajęć.