Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Podstawowe dane personalne:
mgr Krzysztof Nowicki
nauczyciel mianowany
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011
Cały okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data zakończenia stażu: 31.05.2014
Zajmowane stanowisko: nauczyciel
Nauczany przedmiot: język angielski
Miejsce odbywania stażu: Gimnazjum im. Henryka Sienkiewicza w Józefowie
II. Zagadnienia organizacyjne:
1. Poznanie procedur awansu zawodowego pozwalających ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego:
analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli,
dyskusje i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami,
sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu,
opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.
2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego:
zbieranie informacji o realizacji zadań,
gromadzenie materiałów, zaświadczeń, sprawozdań i innych dokumentów - zaświadczenia, programy, scenariusze, zdjęcia, nagrania, opracowane materiały, kserokopie, itp.
3. Sporządzenie sprawozdania z realizacji zadań zawartych w planie rozwoju:
opracowanie zgromadzonej dokumentacji,
przygotowanie sprawozdania,
autorefleksja i analiza realizacji podjętych zadań, sformułowanie wniosków.
4. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne:
poprawne sformułowanie i złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne,
uzyskanie oceny dorobku zawodowego.
III. Zadania wynikające z rozporządzenia w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli:
§ 8. ust. 2. pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
1. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych:
aktywny udział w różnych pozaszkolnych dostępnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego adekwatnego do potrzeb nauczyciela i szkoły,
udział w kursach uzupełniających, warsztatach metodycznych.
2. Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli (rady szkoleniowe, warsztaty zgodnie z planem pracy szkoły).
3. Doskonalenie warsztatu pracy:
systematyczne wzbogacanie biblioteczki i wideoteki anglisty,
opracowanie plansz, tablic gramatycznych, ankiet,
gromadzenie elektronicznych obrazków i plakatów do nauki języka angielskiego.
4. Administrowanie pracownią językową:
zarządzanie wyposażeniem elektronicznym poprzez aktualizację oprogramowania, konserwację elementów ruchomych,
obsługa multimedialnych i interaktywnych komponentów dydaktycznych instalacji,
szkolenie personelu szkolnego w obsłudze wyposażenia interaktywnego,
dbałość o wystrój i estetykę wnętrza.
5. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych:
podjęcie studiów podyplomowych,
studiowanie literatury metodycznej,
wykorzystanie publikacji internetowych w celu pogłębienia i aktualizacji problemów oświatowych oraz poszukiwania nowych pomysłów,
współpraca z doradcami metodycznymi i przedstawicielami wydawnictwa Macmillan i Oxford.
6. Tworzenie lub współtworzenie dokumentów regulujących prawne podstawy funkcjonowania szkoły. Praca nad tworzeniem i/lub aktualizowaniem:
a) statutu szkoły,
b) regulaminu wycieczek szkolnych,
c) planu wewnątrzszkolnego dokształcania nauczycieli,
d) szkolnego planu wychowawczego,
e) karty indywidualnych potrzeb ucznia.
§ 8. ust. 2. pkt 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu nowoczesnych technik komputerowych oraz ...