Dodaj publikację
Autor
Krzysztof Nowicki
Data publikacji
2014-06-16
Średnia ocena
0,00
Pobrań
38

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (doc, 43,0 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Podstawowe dane personalne:

mgr Krzysztof Nowicki
nauczyciel mianowany
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011
Cały okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data zakończenia stażu: 31.05.2014
Zajmowane stanowisko: nauczyciel
Nauczany przedmiot: język angielski
Miejsce odbywania stażu: Gimnazjum im. Henryka Sienkiewicza w Józefowie

II. Zagadnienia organizacyjne:
1. Poznanie procedur awansu zawodowego pozwalających ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego:
analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli,
dyskusje i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami,
sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu,
opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.
2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego:
zbieranie informacji o realizacji zadań,
gromadzenie materiałów, zaświadczeń, sprawozdań i innych dokumentów - zaświadczenia, programy, scenariusze, zdjęcia, nagrania, opracowane materiały, kserokopie, itp.
3. Sporządzenie sprawozdania z realizacji zadań zawartych w planie rozwoju:
opracowanie zgromadzonej dokumentacji,
przygotowanie sprawozdania,
autorefleksja i analiza realizacji podjętych zadań, sformułowanie wniosków.
4. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne:
poprawne sformułowanie i złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne,
uzyskanie oceny dorobku zawodowego.

III. Zadania wynikające z rozporządzenia w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli:
§ 8. ust. 2. pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
1. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych:
aktywny udział w różnych pozaszkolnych dostępnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego adekwatnego do potrzeb nauczyciela i szkoły,
udział w kursach uzupełniających, warsztatach metodycznych.
2. Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli (rady szkoleniowe, warsztaty zgodnie z planem pracy szkoły).
3. Doskonalenie warsztatu pracy:
systematyczne wzbogacanie biblioteczki i wideoteki anglisty,
opracowanie plansz, tablic gramatycznych, ankiet,
gromadzenie elektronicznych obrazków i plakatów do nauki języka angielskiego.
4. Administrowanie pracownią językową:
zarządzanie wyposażeniem elektronicznym poprzez aktualizację oprogramowania, konserwację elementów ruchomych,
obsługa multimedialnych i interaktywnych komponentów dydaktycznych instalacji,
szkolenie personelu szkolnego w obsłudze wyposażenia interaktywnego,
dbałość o wystrój i estetykę wnętrza.
5. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych:
podjęcie studiów podyplomowych,
studiowanie literatury metodycznej,
wykorzystanie publikacji internetowych w celu pogłębienia i aktualizacji problemów oświatowych oraz poszukiwania nowych pomysłów,
współpraca z doradcami metodycznymi i przedstawicielami wydawnictwa Macmillan i Oxford.
6. Tworzenie lub współtworzenie dokumentów regulujących prawne podstawy funkcjonowania szkoły. Praca nad tworzeniem i/lub aktualizowaniem:
a) statutu szkoły,
b) regulaminu wycieczek szkolnych,
c) planu wewnątrzszkolnego dokształcania nauczycieli,
d) szkolnego planu wychowawczego,
e) karty indywidualnych potrzeb ucznia.

§ 8. ust. 2. pkt 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu nowoczesnych technik komputerowych oraz ...