Dodaj publikację
Autor
Elżbieta Cantek
Data publikacji
2014-06-16
Średnia ocena
5,00
Pobrań
284

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja przedstawia plan pracy dydaktyczno-wyrównawczej dla klasy drugiej szkoły podstawowej. Program zajęć został rozpisany na dwa semestry, uwzględnia wszystkie edukacje; zawiera także zajęcia z terapii logopedycznej.
 Pobierz (docx, 12,6 KB)

Podgląd treści

Plan pracy dydaktyczno-wyrównawczej dla klasy drugiej – 2 godziny tygodniowo

Program zajęć w pierwszym semestrze

Głównym celem zajęć jest pomoc uczniom z niepowodzeniami szkolnymi; umożliwianie im osiągania sukcesów na miarę ich możliwości w zakresie:a) edukacji polonistycznej - ćwiczenia w mówieniu, - ćwiczenia usprawniające czytanie, - ćwiczenia doskonalące umiejętności pisania, - ćwiczenia gramatyczno-ortograficzne, - ćwiczenia słownikowo-frazeologiczne i syntaktyczne (wzbogacanie słownictwa uczniów)b) edukacji matematycznej - ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu liczb w zakresie 20, - rozwiązywania zadań tekstowych, - wiadomości i umiejętności praktyczne (liczenie pieniędzy, dokonywanie obliczeń kalendarzowych, mierzenie pojemności i długości oraz ważenie towaru)c) edukacji plastycznej - wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji za pomocą linii, plamy i bryły, - rysowanie tuszem, węglem i flamastrem, - malowanie farbami,d) poprawnej dykcji (terapia logopedyczna) - ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, słuchu fonematycznego oraz ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne,e) edukacji zdrowotnej - kształtowanie psychomotoryki, - zajęcia ruchowe, usprawniające motorykę małą i dużą z wykorzystaniem sali „Radosna Szkoła”

Zadania dodatkowe:- rozwijanie i wspieranie indywidualnych zainteresowań poprzez stwarzanie sytuacji dydaktycznych,- korzystanie z różnych źródeł informacji,- redagowanie i tworzenie gazetki klasowej

Program zajęć w drugim semestrze

Edukacja polonistyczna:- formułowanie pytań i dawanie odpowiedzi na pytania,- gry dramatyczne, dialogi i inscenizacje,- doskonalenie estetyki i pisma,- wspólne redagowanie i zapisywanie krótkich wypowiedzi na podstawie wydarzeń z życia i historyjek obrazkowych,- doskonalenie płynności, poprawności i wyrazistości głośnego czytania tekstów z podręcznika i czasopism,- rozmowy na temat przeczytanych tekstów, nawiązywanie do doświadczeń i przeżyć dzieci,- rozpoznawanie w zdaniu wyrazów, w wyrazach sylab, w sylabach głosek (samogłosek i spółgłosek)- rozpoznawanie i nazywanie zdań oznajmujących, pytających i rozkazujących,- ćwiczenia utrwalające pisownię wyrazów z „ó”, „u”, „ż” i „rz”

Edukacja matematyczna:- ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 50,- mnożenie i dzielenie liczb w zakresie 20,- wiadomości i umiejętności praktyczne (liczenie pieniędzy, mierzenie długości i pojemności, obliczenia kalendarzowe, ważenie, odczytywanie wskazań termometru)- pisanie i odczytywanie dat,- kreślenie odcinków i łamanych

Edukacja zdrowotna:- gry i zabawy ruchowe z elementami gier zespołowych,- ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała (wyprostne i oddechowe),- zajęcia ruchowe, usprawniające motorykę małą i dużą z wykorzystaniem sali „Radosna Szkoła”

Terapia logopedyczna:- ćwiczenia ortograficzne,- ćwiczenia stymulujące rozwój słuchu fonemowego,- ćwiczenia i zabawy z muzyką: logorytmika,- ćwiczenia stymulujące ogólny rozwój dziecka – rozwijanie słownictwa czynnego i biernego, koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, pamięci, myślenia i orientacji przestrzennej,- wyrabianie u dzieci umiejętności posługiwania się poprawną polszczyzną, wskazywanie różnic pomiędzy gwarą a językiem literackim.