Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Prowadząca: Ewa Prokopiuk
Klasa: II ab (grupa rozszerzona)
Czas trwania lekcji: 45 min.
Data: 13.12.2012 r.
Temat lekcji: Food and nutrition – produkty spożywcze i ich wartości odżywcze.
Cele wychowawcze:
Uczeń:
1) Zna zasady zdrowego odżywiania się.
2) Potrafi ocenić efekty własnej pracy i pracy kolegów.
3) Bierze aktywny udział w lekcji i potrafi uzasadnić swoje odpowiedzi.
Cele operacyjne:
Uczeń:
1) Zna słownictwo związane z produktami spożywczymi i wartościami odżywczymi.
2) Wymawia poznane słowa zgodnie z zasadami fonetyki.
3) Wyszukuje i selekcjonuje informacje w tekstach słuchanych i pisanych.
4) Potrafi wyrazić i uzasadnić swoją opinię na zadany temat.
Metody pracy:
1) burza mózgów
2) dyskusja
3) task based teaching – metoda zadaniowa
Formy pracy:
1) z całą klasą
2) w parach
3) indywidualna
Przebieg lekcji:
1. Czynności wstępne (ok. 4 minut).
1.1. Powitanie.
1.2. Sprawdzenie listy obecności.
1.3. Podanie tematu.
1.4. Omówienie celów lekcji.
2. Rozgrzewka językowa – burza mózgów (ok. 4 minut).
2.1. Nauczyciel zapisuje na tablicy hasło „healthy eating” (zdrowe odżywianie) i prosi
uczniów o podawanie słów lub wyrażeń w języku angielskim, które kojarzą im się
z zapisanym hasłem. Początkowo uczniowie posługują się tylko językiem
angielskim, w razie wyczerpania się pomysłów, podają hasła w języku polskim,
1
które wspólnie z nauczycielem tłumaczone są na język angielski. W ten sposób
powstaje mapa pojęciowa.
3. Wprowadzenie nowego słownictwa i ćwiczenia wymowy (ok. 7 minut).
3.1. Uczniowie analizują listę nowych słów z ćw. 1 i 9 str. 36-37 (podręcznik New
Exam Challenges 3).Oceniają, które ze słów już znają, a które są im nowe.
3.2. Uczniowie otwierają słowniczek w zeszycie ćwiczeń
i zapoznają się ze
znaczeniem każdego z wcześniej przeanalizowanych słów.
3.3.
Uczniowie koncentrują swoją uwagę na transkrypcji fonetycznej i starają się
odczytać każde ze słów zgodnie z poznanymi zasadami wymowy.
3.4. Uczniowie słuchają nagrania, na którym lektor prezentuje wzór wymowy każdego
z wprowadzanych słów, śledzą transkrypcję fonetyczna w ćwiczeniach i głośno
powtarzają za nagraniem (2x).
3.5. Wyznaczeni przez nauczyciela uczniowie odczytują po trzy słowa z listy.
Nauczyciel kontroluje i poprawia wymowę uczniów.
3.6. Uczniowie zamykają podręczniki i zeszyty ćwiczeń i tłumaczą podawane przez
nauczyciela słowa z języka polskiego na angielski lub z angielskiego na polski.
4. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu (ok. 12 minut).
4.1. Uczniowie rysują w zeszytach tabelę zgodnie ze wzorem umieszczonym poniżej.
W tabelę wpisują trzy rodzaje diet oraz dwa pytania: Jakiego ...