Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DODATKOWYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Szkoła:
Imię i nazwisko nauczyciela: Ewa Prokopiuk
Data:
Klasa: grupa międzyklasowa uczęszczająca na zajęcia dodatkowe rozwijające wiedzę
i umiejętności z języka angielskiego realizowane w ramach Art. 42 KN
Czas trwania: 45 minut
Temat lekcji: „Asking about personal details. Rozmowa na temat danych osobowych.”
Cele ogólne:
1) Ćwiczenie umiejętności reagowania językowego w zakresie zadawania pytań o dane
osobowe i udzielania na nie odpowiedzi.
2) Rozwijanie sprawności słuchania w zakresie wyszukiwania szczegółowych informacji
w tekście.
Cele operacyjne:
Po zakończeniu lekcji uczeń:
1) zna funkcje językowe pozwalające pytać o dane osobowe i inne informacje osobiste;
2) potrafi formułować pytania szczegółowe dotyczące danych osobowych i udzielać na
takie pytania odpowiedzi;
3) wyszuka w tekście słuchanym informacje szczegółowe;
4) uzupełni lukę informacyjną poprzez skuteczną komunikację z drugą osobą.
Cele wychowawcze:
Uczeń w czasie zajęć:
1) aktywnie współpracuje w grupie i parze;
2) ponosi odpowiedzialność za wyniki swojej pracy;
3) ocenia swoje umiejętności
Pomoce, materiały, środki dydaktyczne: karty pracy przygotowane przez nauczyciela
(załącznik), płyta CD z nagraniem dialogu, magnesy lub taśma klejąca.
Formy pracy:
a) indywidualna: ćwiczenie przygotowujące i wprowadzające do tematu zajęć, praca
z nagraniem audio
b) praca grupowa: burza mózgów, głośne powtarzanie
c) praca w parach: odgrywanie dialogów
Metody pracy:
a) bezpośrednia (konwersacyjna)
b) audiolingwalna
c) kognitywna
1
d) tłumaczeniowa (nauczyciel posługuje się w trakcie zajęć językiem angielskim, w razie
trudności ze zrozumieniem poleceń przez część uczniów prosi innych uczniów
o przetłumaczenie poleceń na język polski lub tłumaczy je sam)
Realizacja podstawy programowej:
1) Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych. (1.1)
2) Uczeń rozumie ze słuchu proste, krótkie, typowe wypowiedzi artykułowane wyraźnie,
w standardowej odmianie języka – znajduje w tekście określone informacje. (2.3)
3) Uczeń reaguje ustnie w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach – uzyskuje
i przekazuje informacje i wyjaśnienia. (6.4)
4) Uczeń dokonuje samooceny. (9)
5) Uczeń stosuje strategie komunikacyjne. (12)
PRZEBIEG ZAJĘĆ
I. CZYNNOŚCI WSTĘPNE: (ok. 7 minut)
1. Przywitanie i sprawdzenie obecności.
2. Rozdanie kart z ćwiczeniem pierwszym (załącznik nr 1). Poinformowanie uczniów, że
ćwiczenie to będzie wprowadzeniem do tematu bieżącej lekcji. Zadaniem uczniów jest
przeczytać podane na kartach pracy zdania i uzupełnić w nich brakujące słowa tak, aby
powstały pytania szczegółowe.
3. Po wykonaniu ćwiczenia przez uczniów nauczyciel zadaje pytanie: What do all these
sentences have in common? W razie problemów ze zrozumieniem pytania, tłumaczy je
na język polski: Co wszystkie te zdania maja ze sobą wspólnego? i powtarza je po raz ...