Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Alicja Żaba, PPW grupa 2b
KONSPEKT ZAJĘĆ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
DLA UCZNIÓW KLASY III
TEMAT: Ślimak, ślimak pokaż rogi...
Cele operacyjne:
Uczeń:
Współpracuje w grupie,
Posługuje się tablica interaktywną,
Część polonistyczna:
Rozwiązuje krzyżówki z zakresu ogólnej wiedzy
Słucha w skupieniu czytanego utworu, własnymi słowami opowiada treść wiersza,
Określa nastrój utworu,
Głośno czyta wiersz z odpowiednią intonacją, z podziałem na role,
Dba o estetykę i poprawność graficzną pisma,
Część przyrodniczo - ekologiczna:
Rozróżnia podstawowe gatunki ślimaków,
Nazywa poszczególne części ciała ślimaka,
Zna podstawowe informacje o ślimakach, opisuje czynności życiowe ślimaków i ich zachowania w różnych warunkach atmosferycznych,
Zna pozytywny i negatywny wpływ ślimaków na środowisko,
Zna temat segregacji śmieci, wie, gdzie należy wyrzucać zniszczone CD,
Część matematyczna:
potrafi wskazać wybraną godzinę na zegarze wskazówkowym,
wykonuje obliczenia dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia w zakresie 100,
wykonuje zadania tekstowe z wykorzystaniem działań w zakresie 100,
Część plastyczno-techniczna:
wypowiada się w wybranych technikach plastycznych,
posługuje się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura.
Środki dydaktyczne;
Część polonistyczna: karta pracy z krzyżówką, tekst wiersza J. Brzechwa "Ślimak",
Część przyrodnicza: tablica interaktywna i przygotowane materiały multimedialne,
kartoniki z nazwami ślimaków, nalepki,
Część matematyczna: kostki do obliczeń czasowych, model-zegar, karty pracy z zadaniami matematycznymi, gra dydaktyczna wyścigi ślimaków,
Część plastyczno-techniczna: wykonany model ślimaka, kreatywne lub zwykłe druciki.
Uczeń przygotowuje: niepotrzebną płytę CD, arkusz kolorowego brystolu, klej magik, marker, plastelina, papier kolorowy samoprzylepny, stary lakier do paznokci.
Formy organizacyjne: praca jednym frontem stosowana na przemian z samodzielną pracą ucznia oraz praca w parach.
Metody nauczania: pogadanka, pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, gra dydaktyczna, praca plastyczna
Czas pracy: około 3 x 45 minut.
Struktura zajęć:
I. Część wstępna zajęć ( ok. 10 min) 1. Czynności organizacyjne.
2. Rozgrzewka matematyczna: Losowanie godziny i zaznaczanie ich na zegarze, ćwiczenie interaktywne z tabliczką mnożenia- nagroda w postaci nalepki.
II. Część właściwa zajęć.
- ed. polonistyczna (35 minut) (zał. 1)
1. Wprowadzenie do zajęć: Krzyżówka z hasłem: ŚLIMAK
2. Przedstawienie celu zajęć.
3. Pogadanka na temat ślimaków- swobodne wypowiedzi dzieci na temat dotyczących ślimaków.
4. Odczytanie przez nauczyciela wiersza J. Brzechwy "Ślimak" (Zał. 2)
5. Pogadanka na temat sytuacji przedstawionej w wierszu oraz nastoju jaki panuje w wierszu.
6. Głośne czytanie wiersza z podziałem na role.- nagrodzenie osób, które najładniej przeczytały i stosowały odpowiednią intonację,
7. Wybranie przez każdego z uczniów zwrotki wiersza, która najbardziej mu się podoba- staranne przepisanie wersów do zeszytu - wybranie najładniejszych prac
- ed. przyrodnicza (25 minut)
1. Praca z tablicą interaktywną, pogadanka na temat ...