Dodaj publikację
Autor
Alicja Żaba
Data publikacji
2014-06-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
44

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć świetlicowych.
 Pobierz (doc, 37,0 KB)

Podgląd treści


Alicja Żaba
Scenariusz zajęć świetlicowych.

Blok tematyczny: Wakacje bezpieczne...

Temat: Lato czeka...baw się i bądź bezpieczny.

Miejsce: sala multimedialna Grupa wiekowa: 6–7 lat
Czas trwania zajęć : 45 minut- 60 minut
Cel główny: Wdrażanie do odpowiedniego zachowania i przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie wolnym od zajęć.
Cele operacyjne:
Uczestnik zajęć:
- rozumie pojęcie "obrażenia" ciała i potrafi wskazać jego przyczyny
- zna i potrafi wymienić czynności, które zapobiegają obrażeniom
- potrafi podać przykłady bezpiecznych i niebezpiecznych sytuacji mogących zaistnieć podczas wakacji
- zna numery telefonów alarmowych
- wspólnie z kolegami śpiewa piosenkę i interpretuje ją ruchem

- potrafi pokolorować rysunek według wzoru, posługuje się nożyczkami,
Aspekt wychowawczy:

- potrafi współpracować w grupie,
- aktywnie uczestniczy w zabawach i pogadankach,
- potrafi w swobodny sposób wypowiedzieć się na zadany temat,
- uważnie słucha wypowiedzi nauczyciela,

Metody : pogadanka połączona z prezentacją multimedialną, czynnościowa, zadaniowa z elementami rywalizacji,
Forma: zbiorowa, praca w grupie, indywidualna,

Środki dydaktyczne: gitara, prezentacja multimedialna (sprzęt multimedialny z tablicą interaktywną), kartki z tabelką testu "pomocny pasażer", nalepki spełniające role punktów, nagrody dla zwycięzców
Scenariusz zajęć:
1. Czynności organizacyjno – porządkowe.
1. Powitanie grupy.
2. Wprowadzenie tematu i przypomnienie piosenki "Lato"
3. Podział na grupy i przedstawienie zasad rywalizacji.
4. Część właściwa zajęć:
a) Pogadanka połączona z prezentacją multimedialną "Baw się i bądź bezpieczny"
- przeprowadzenie testu "Pomocny pasażer"
b) Quiz wiedzy z wykorzystaniem poznanych informacji - gra edukacyjna "Bezpieczne wakacje"
c) Przyznanie punktów za poszczególne konkurencje i aktywny udział w pogadance.
d) Prezentacja piosenki z elementami pantomimy dla rozluźnienia "Gość z Afryki"
2. Część końcowa:
a) Ewaluacja zajęć, rozstrzygnięcie konkursu i rozdanie nagród.
b) Prezentacja nastroju poprzez podniesienie kciuka w górę lub w dół.
c) Podziękowanie.