Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROGRAM PRACY WYCHOWAWCZEJ
KLASA II
Gimnazjum
|HASŁO | |Korelacja | | |
| |TEMATY |ze ścieżką edukacyjną |METODY |OSIĄGNIĘCIA |
| |i CELE EDUKACYJNE |i modułem |i ŚRODKI REALIZACJI |UCZNIA |
| |
|WRZESIEŃ |
|SZKOŁA |1. | | |Uczeń: |
|– MÓJ |Wybór samorządu |Edukacja |–Wybory. |– potrafi umotywować zgłoszoną kandydaturę |
|DRUGI |klasowego. |regionalna | |kolegi do samorządu klasowego, |
|DOM |– Ustalenie planu pracy i klasowych zasad.| |– Ustalenie planu pracy i | |
| |– Wyrabianie poczucia odpowiedzialności. |Edukacja |przydziału zadań. |– zna roczny plan pracy, |
|GIMNAZJU| |prozdrowotna | | |
|M – NOWY|2. | |– Włączenie się | |
|ETAP |Prawa | |w pracę SU. | |
| |i obowiązki ucznia. | | |– zna prawa i obowiązki ucznia wynikające z |
| |– Rozumienie znaczenia praw | |– Kodeks Ucznia analiza |Kodeksu Ucznia. |
| |i obowiązków ucznia. | |praw | |
| | | |i obowiązków. | |
| |3. | | |- zna koncepcje pracy swojej szkoły, |
| |Koncepcja pracy szkoły. | |– Pogadanka |– czuje się współgospodarzem szkoły, |
| | | |z elementami dyskusji. | |
| |4. | | | |
| |Jak uzyskać dobre wyniki w nauce? | | |– zna różne sposoby zbierania informacji i |
| |– Wskazywanie uczniom możliwości i | |– Pogadanka w |przyswajania wiadomości, |
| |sposobów uczenia się i czynników | |oparciu o test możliwości. | |
| |powodujących sukcesy oraz porażki. |Edukacja | |– dostrzega wpływ czynników na własne sukcesy i|
| | |prozdrowotna | |porażki, |
| |5. | | | |
| |Moje zachowanie w szkole i poza szkołą. | | | |
| |- Wskazywanie zachowań pozytywnych | | | |
| |i negatywnych. | | |– wie jak właściwie zachowywać się w szkole i |
| |– Przestrzeganie zasad BHP. | |– Przepisy BHP. |poza nią, |
| | | | | |
| | | |– Burza mózgów. |– przestrzega ustalonych w |
| | | | |szkole zasad zachowania na lekcjach |
| | | |– Pogadanka z elementami |i podczas przerw, |
| | | |dyskusji. | |
| | | | | |
|PAŹDZIERNIK |
|DOJRZEWA| | | |Uczeń: |
|NIE |1. |Edukacja |– Drama. |– dostrzega potrzebę okazywania uczuć dla |
|CIAŁA |Ludzie i sytuacje, okazywanie uczuć |filozoficzna |(ćwiczenia dramowe i ich |prawidłowego rozwoju psychicznego i fizycznego, |
|I |i reakcje. | |analizowanie). | |
|UMYSŁU |– Rozumienie potrzeby okazywania uczuć | | | |
| |oraz własnych i cudzych reakcji. | |– Pogadanka; | |
| |– Nabywanie umiejętności okazywania uczuć.| |praca pod kierunkiem | |
| | | |nauczyciela. | |
| | | | | |
| |2. | | |– rozumie potrzebę zdobywania doświadczeń, |
| |Dlaczego potrzebne są nam doświadczenia? | | | |
| |– Rozumienie potrzeby gromadzenia | |– Test. |– potrafi określić i ocenić swoje reakcje w |
| |doświadczeń przez każdego człowieka. | |– Dyskusja. |kontaktach z bliskimi osobami, |
| |– Ukazywanie ważności obserwacji i przeżyć|Edukacja | | |
| |potrzebnych do znajomości życia. |filozoficzna | | |
| | | | | |
| | |Edukacja | | |
| |3. |prozdrowotna | | |
| |Rozwój psychofizyczny. |moduł: | | |
| |– Nabywanie umiejętności i odwagi szukania|wychowanie do życia w | | |
| |informacji o własnym rozwoju |rodzinie | | |
| |psychofizycznym. | | |– zna możliwości zbierania prawidłowych |
| |– Rozbudzanie chęci prawidłowego | | |informacji o dojrzewaniu; rozwoju psychicznym, |
| |zainteresowania się rozwojem | | |fizycznym i duchowym, |
| |psychofizycznym i duchowym. | |– Pogadanka. | |
| | | | |– potrafi zbierać informacje, by chcieć uczyć |
| | |Edukacja |– Wywiad z pielęgniarką. |się dorosłości, |
| |4. |prozdrowotna | | |
| |Szukam sensu życia. |moduł: |– Film | |
| |– Wskazywanie wartości sensu życia. |wychowanie do życia w |o dojrzewaniu. | |
| |– Rozwijanie umiejętności analizowania |rodzinie | | |
| |wartości życiowych człowieka. | |–Burza mózgów. | |
| | | | |– potrafi dostrzec najważniejsze wartości, które|
| | | | |są sensem życia człowieka, |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |– Pogadanka. | |
| | | | | |
| | |Edukacja |– Test. | |
| | |filozoficzna | | |
| | | | | |
| | | | | |
|LISTOPAD |
|ŻYCIE | | | |Uczeń: |
|LUDZKIE |1. |Edukacja |– Pogadanka |– rozumie ...