Dodaj publikację
Autor
Iwona Piwowarska
Data publikacji
2014-06-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
33

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy wychowawcy dla klasy drugiej gimnazjum.
 Pobierz (doc, 109,0 KB)

Podgląd treści

PROGRAM PRACY WYCHOWAWCZEJ

KLASA II
Gimnazjum

|HASŁO | |Korelacja | | |
| |TEMATY |ze ścieżką edukacyjną |METODY |OSIĄGNIĘCIA |
| |i CELE EDUKACYJNE |i modułem |i ŚRODKI REALIZACJI |UCZNIA |
| |
|WRZESIEŃ |
|SZKOŁA |1. | | |Uczeń: |
|– MÓJ |Wybór samorządu |Edukacja |–Wybory. |– potrafi umotywować zgłoszoną kandydaturę |
|DRUGI |klasowego. |regionalna | |kolegi do samorządu klasowego, |
|DOM |– Ustalenie planu pracy i klasowych zasad.| |– Ustalenie planu pracy i | |
| |– Wyrabianie poczucia odpowiedzialności. |Edukacja |przydziału zadań. |– zna roczny plan pracy, |
|GIMNAZJU| |prozdrowotna | | |
|M – NOWY|2. | |– Włączenie się | |
|ETAP |Prawa | |w pracę SU. | |
| |i obowiązki ucznia. | | |– zna prawa i obowiązki ucznia wynikające z |
| |– Rozumienie znaczenia praw | |– Kodeks Ucznia analiza |Kodeksu Ucznia. |
| |i obowiązków ucznia. | |praw | |
| | | |i obowiązków. | |
| |3. | | |- zna koncepcje pracy swojej szkoły, |
| |Koncepcja pracy szkoły. | |– Pogadanka |– czuje się współgospodarzem szkoły, |
| | | |z elementami dyskusji. | |
| |4. | | | |
| |Jak uzyskać dobre wyniki w nauce? | | |– zna różne sposoby zbierania informacji i |
| |– Wskazywanie uczniom możliwości i | |– Pogadanka w |przyswajania wiadomości, |
| |sposobów uczenia się i czynników | |oparciu o test możliwości. | |
| |powodujących sukcesy oraz porażki. |Edukacja | |– dostrzega wpływ czynników na własne sukcesy i|
| | |prozdrowotna | |porażki, |
| |5. | | | |
| |Moje zachowanie w szkole i poza szkołą. | | | |
| |- Wskazywanie zachowań pozytywnych | | | |
| |i negatywnych. | | |– wie jak właściwie zachowywać się w szkole i |
| |– Przestrzeganie zasad BHP. | |– Przepisy BHP. |poza nią, |
| | | | | |
| | | |– Burza mózgów. |– przestrzega ustalonych w |
| | | | |szkole zasad zachowania na lekcjach |
| | | |– Pogadanka z elementami |i podczas przerw, |
| | | |dyskusji. | |
| | | | | |
|PAŹDZIERNIK |
|DOJRZEWA| | | |Uczeń: |
|NIE |1. |Edukacja |– Drama. |– dostrzega potrzebę okazywania uczuć dla |
|CIAŁA |Ludzie i sytuacje, okazywanie uczuć |filozoficzna |(ćwiczenia dramowe i ich |prawidłowego rozwoju psychicznego i fizycznego, |
|I |i reakcje. | |analizowanie). | |
|UMYSŁU |– Rozumienie potrzeby okazywania uczuć | | | |
| |oraz własnych i cudzych reakcji. | |– Pogadanka; | |
| |– Nabywanie umiejętności okazywania uczuć.| |praca pod kierunkiem | |
| | | |nauczyciela. | |
| | | | | |
| |2. | | |– rozumie potrzebę zdobywania doświadczeń, |
| |Dlaczego potrzebne są nam doświadczenia? | | | |
| |– Rozumienie potrzeby gromadzenia | |– Test. |– potrafi określić i ocenić swoje reakcje w |
| |doświadczeń przez każdego człowieka. | |– Dyskusja. |kontaktach z bliskimi osobami, |
| |– Ukazywanie ważności obserwacji i przeżyć|Edukacja | | |
| |potrzebnych do znajomości życia. |filozoficzna | | |
| | | | | |
| | |Edukacja | | |
| |3. |prozdrowotna | | |
| |Rozwój psychofizyczny. |moduł: | | |
| |– Nabywanie umiejętności i odwagi szukania|wychowanie do życia w | | |
| |informacji o własnym rozwoju |rodzinie | | |
| |psychofizycznym. | | |– zna możliwości zbierania prawidłowych |
| |– Rozbudzanie chęci prawidłowego | | |informacji o dojrzewaniu; rozwoju psychicznym, |
| |zainteresowania się rozwojem | | |fizycznym i duchowym, |
| |psychofizycznym i duchowym. | |– Pogadanka. | |
| | | | |– potrafi zbierać informacje, by chcieć uczyć |
| | |Edukacja |– Wywiad z pielęgniarką. |się dorosłości, |
| |4. |prozdrowotna | | |
| |Szukam sensu życia. |moduł: |– Film | |
| |– Wskazywanie wartości sensu życia. |wychowanie do życia w |o dojrzewaniu. | |
| |– Rozwijanie umiejętności analizowania |rodzinie | | |
| |wartości życiowych człowieka. | |–Burza mózgów. | |
| | | | |– potrafi dostrzec najważniejsze wartości, które|
| | | | |są sensem życia człowieka, |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |– Pogadanka. | |
| | | | | |
| | |Edukacja |– Test. | |
| | |filozoficzna | | |
| | | | | |
| | | | | |
|LISTOPAD |
|ŻYCIE | | | |Uczeń: |
|LUDZKIE |1. |Edukacja |– Pogadanka |– rozumie ...