Dodaj publikację
Autor
Dominika Kowalczyk
Data publikacji
2014-06-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
18

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

AUTORSKI PROGRAM ZAJĘĆ ARTYSTYCZNYCH Atelier – między sztukami IV etap kształcenia - przedmiot uzupełniający
 Pobierz (doc, 621,5 KB)

Podgląd treści


[pic]

AUTORSKI PROGRAM ZAJĘĆ ARTYSTYCZNYCH

Atelier – między sztukami

IV etap kształcenia

przedmiot uzupełniający

SPIS TREŚCI

1. Wyciąg z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego – IV etap edukacyjny – zajęcia artystyczne………………………………..3

2. Wstęp…………………………………………………………………………………………………………………………………...6

3. Szczegółowe cele kształcenia…………………………………………………………………………………………………………...8

4. Treści nauczania………………………………………………………………………………………………………………………...9

5. Procedury osiągania celów…………………………………………………………………………………………………………….13

6. Ocena osiągnięć uczniów……………………………………………………………………………………………………………...14

7. Kryteria oceny…………………………………………………………………………………………………………………………17

1. WYCIĄG Z ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 23 GRUDNIA 2008 R. W SPRAWIE PODSTAWY PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO – IV ETAP EDUKACYJNY – ZAJĘCIA ARTYSTYCZNE

[pic]

Cele kształcenia – wymagania ogólne

I. Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji – percepcja sztuki.

II. Tworzenie wypowiedzi – ekspresja przez sztukę.

III. Analiza i interpretacja tekstów kultury – recepcja sztuki.

Przykładowe zajęcia: Zespół wokalny

Treści nauczania – wymagania szczegółowe

1. Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji – percepcja sztuki.

Uczeń:

1) aktywnie uczestniczy w życiu kulturalnym szkoły i środowiska;

2) stosuje podstawowe zasady związane ze śpiewem zespołowym;

3) współpracuje z zespołem według ustalonych reguł;

4) zna rolę i zadania dyrygenta (lidera zespołu);

5) zna i stosuje zasady zachowania estradowego.

2. Tworzenie wypowiedzi – ekspresja przez sztukę.

Uczeń:

1) stosuje różne rodzaje aktywności muzycznej;

2) tworzy wokalne wypowiedzi dźwiękowe o różnych funkcjach;

3) wykonuje improwizacje głosowe;

4) współtworzy opracowania utworów na zespół wielogłosowy.

3. Analiza i interpretacja tekstów kultury – recepcja sztuki.

Uczeń:

1) świadomie wybiera repertuar, dokonuje oceny jego trudności, wartości i atrakcyjności;

2) rozpoznaje i określa elementy muzyki oraz budowę utworu muzycznego;

3) interpretuje wykonywane utwory zgodnie z ich stylem i przeznaczeniem.

Przykładowe zajęcia: Zajęcia plastyczne

Treści nauczania – wymagania szczegółowe

1. Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji – percepcja sztuki.

Uczeń:

1) uczestniczy w kulturze poprzez kontakt z zabytkami i dziełami sztuki współczesnej, mając poczucie związku z tradycją narodową i europejskim dziedzictwem kultury oraz doceniając dorobek innych kręgów kulturowych (zna zasoby wybranych placówek kultury);

2) korzysta z przekazów medialnych dotyczących wiedzy o sztuce i zjawiskach artystycznych, stosuje ich wytwory w swojej działalności twórczej (przestrzegając podstawowych zasad prawa autorskiego dotyczących ochrony własności intelektualnej).

2. Tworzenie wypowiedzi – ekspresja przez sztukę.

Uczeń:

1) podejmuje działalność twórczą, posługując się środkami wyrazu plastycznego, innych dziedzin sztuki i elementami formy przekazów medialnych, projektując publikacje prasowe albo programy telewizyjne (w zakresie ich redakcji, edycji, przygotowania do druku i wizualizacji wypowiedzi, reklamy i kształtowania wizerunku w kontakcie z otoczeniem);

2) realizuje projekty w sferze sztuk wizualnych, służące kształtowaniu poczucia estetyki (stylizacji ubioru, aranżacji miejsca zamieszkania i pracy) oraz ...