Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Stodulska
Data publikacji
2014-06-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
9

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Dostosowanie programu nauczania English Adventure III dla ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym.
 Pobierz (doc, 71,0 KB)

Podgląd treści

WYMAGANIA EDUKACYJNE ORAZ PROGRAM NAUCZANIA

J. ANGIELSKIEGO W KLASACH III SZKOŁY PODSTAWOWEJ

DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM W STOPNIU UMIARKOWANYM

 

Podstawy programu:

Rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.

Dostosowanie programu nauczania j. angielskiego do umiejętności dziecka z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym na podstawie programu nauczania j. angielskiego:

 

1. Podstawowe założenia

Ze względu na warunki pracy w szkole ogólnodostępnej podczas lekcji nauczyciel wspomaga  ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym poprzez: bazowanie na doświadczeniach z życia codziennego; na tekstach wierszy, piosenek, opowiadań związanych z życiem codziennym, często wprowadzać zajęcia praktyczne; pracować z uczniem na konkretnych modelach, kolorowych ilustracjach, ruchomych elementach kontrolowanie uwagi ucznia: zajęcia i zadania powinny być urozmaicone, często zmieniane, by nie dopuszczać do nudy większy nacisk na wypowiedzi ustne wzbogacanie słownika, w czasie wypowiedzi naprowadzanie na właściwy tok myślenia, mobilizowanie do ćwiczeń usprawniających spostrzeganie, odróżnianie istotnych cech, szczegółów, przedmiotów na ilustracjach, zachęcanie do wykonywania prać plastycznych w celu usprawniania grafomotoryki, zadawanie do domu tyle, ile dziecko jest w stanie wykonać samodzielnie, wydłużanie czasu na wypowiedzi ustne i prace pisemne; liberalne ocenianie poprawności ortograficznej i graficznej pisma, ocenianie za wiedzę i wysiłek włożony w wykonanie zadania.

Nie ulegają zmianie formy pracy na lekcji, stosowane techniki nauczania poszczególnych sprawności oraz podręczniki i pomoce dydaktyczne. W znacznym stopniu obniżone zostają wymagania na poszczególne oceny, a treści nauczania zostają zredukowane tak, aby uczeń w trzyletnim cyklu nauczania był w stanie (przynajmniej w minimalnym stopniu) zrealizować założenia podstawy programowej. Uczeń może ponadto skorzystać z indywidualnej pomocy nauczyciela.

2. Cele kształcenia – wymagania ogólne (wg podstawy programowej)

2.1. Uczeń stopniowo buduje swoją świadomość językową w zakresie języka obcego i ojczystego.

2.2. Wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka.

2.3. Uczeń rozumie bardzo proste i krótkie wypowiedzi ustne artykułowane wyraźnie i powoli, w standardowej odmianie języka.

2.4. Powtarza za nauczycielem proste słowa, wierszyki i rymowanki, rozumie ogólny sens opowiedzianych historyjek, gdy są wspierane obrazkami, gestami, przedmiotami.

2.5. Współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki.

3. Treści nauczania – wymagania szczegółowe ( wg podstawy programowej)

Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań w zakresie następujących tematów:

• Witanie się

• Przedstawianie siebie i innych;

• Opisywanie wyglądu i cech osób;

• Przedstawianie swojej rodziny;

• Nazywanie pór roku;

• Nazywanie stanów emocjonalnych i uczuć

• Nazywanie ...