Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Brzostowiec, 11.2013
Opracowała Katarzyna Stodulska
Scenariusz lekcji języka angielskiego dla klasy VI
Temat lekcji: Dolegliwości i ich leczenie – tworzenie i odgrywanie dialogów.
Czas trwania: 45 minut
Formy pracy: indywidualna, w parach, grupowa, wspomaganie dziecka niepełnosprawnego.
Cele:
Cel główny: powtórzenie i utrwalenie słownictwa związanego z dolegliwościami i chorobami. Nauka sposobów opowiadania o swoim samopoczuciu, wyrażania zainteresowania stanem zdrowia i samopoczuciem innych osób. Ćwiczenie umiejętności reagowania w konkretnej sytuacji komunikacyjnej. Wspomaganie dziecka niepełnosprawnego – indywidualizacja treści nauczania i sposobu wykonania zadań z pomocą nauczyciela.
Cele operacyjne:
Na poziomie wiadomości uczeń powinien:
- wiedzieć w jaki sposób tworzone są zdania oznajmujące, pytające, przeczące oraz krótkie odpowiedzi w czasie Present Simple oraz Past Simple,
- znać zastosowanie czasownika modalnego 'should' – 'powinieneś',
- znać poznane czasowniki, ich pisownię i wymowę,
- znać słownictwo związane z dolegliwościami i chorobami,
- umieć opowiadać o swoim samopoczuciu i dolegliwościach,
- umieć zapytać o samopoczucie innych osób,
- umieć udzielić rady,
- umieć odpowiednio zareagować w konkretnej sytuacji komunikacyjnej,
- umieć przeprowadzić dialog z kolegą na temat jego samopoczucia,
- uczeń niepełnosprawny powinien znać podstawowe określenia chorób i dolegliwości, w bardzo prosty sposób umieć opowiedzieć o swoim samopoczuciu.
Na poziomie umiejętności uczeń powinien:
- tworzyć zdania oznajmujące, pytające, przeczące oraz udzielać krótkich odpowiedzi z użyciem czasów Present Simple i Past Simple,
- umieć poprawnie zastosować czasownik modalny 'should' – 'powinieneś,
- umieć zastosować odpowiednie wyrażenia podczas dialogu na temat samopoczucia kolegi, opowiedzieć o swoim samopoczuciu, poprawnie zapytać o jego samopoczucie, udzielić rady z zastosowaniem czasownika modalnego 'should' – 'powinieneś',
- umieć dopasować podane zdania do podobnych znaczeniowo występujących w tekście dialogu,
- na wzór dialogu w podręczniku umieć ułożyć podobny dialog z zastosowaniem podanych wyrażeń określających choroby i dolegliwości,
- umieć prawidłowo podpisać obrazki przedstawiające różne dolegliwości z wykorzystaniem podanych wyrazów o przestawionych literach,
- uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim zna podstawowe określenia chorób i dolegliwości, w bardzo prosty sposób umie wyrazić stan swojego samopoczucia, z pomocą nauczyciela umie dopasować podane proste zdania do podobnych znaczeniowo występujących w tekście dialogu, w domu z pomocą rodzica umie prawidłowo podpisać obrazki podanymi gotowymi wyrażeniami.
Cel wychowawczy:
- kształcenie umiejętności zgodnej współpracy w parach i w grupie.
Metody:
- powtarzanie za nauczycielem,
- prezentacja,
- wysłuchanie prezentowanego dialogu z wykorzystaniem materiału wizualnego,
- rozmowa,
- praca w parach polegająca na ułożeniu dialogu na temat samopoczucia kolegi i udzielenie mu rady,
- wspólne sprawdzanie poprawności wykonanych zadań.
Procedury osiągania celów:
- zadawanie pytań uczniom,
- formułowanie przez uczniów pytań i odpowiedzi,
-wykonywanie zadań gramatycznych, translacyjnych i ze słuchu,
- samodzielne układanie dialogu.
Środki dydaktyczne:
- podręcznik Starland 3 s. 28, zeszyt ćwiczeń ...