Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Stodulska
Data publikacji
2014-06-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
5

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji j. angielskiego kl. V.
 Pobierz (doc, 24,0 KB)

Podgląd treści

Brzostowiec, 11.2013

Opracowała Katarzyna Stodulska
Scenariusz lekcji języka angielskiego dla klasy VI

Temat lekcji: Dolegliwości i ich leczenie – tworzenie i odgrywanie dialogów.
Czas trwania: 45 minut
Formy pracy: indywidualna, w parach, grupowa, wspomaganie dziecka niepełnosprawnego.

Cele:
Cel główny: powtórzenie i utrwalenie słownictwa związanego z dolegliwościami i chorobami. Nauka sposobów opowiadania o swoim samopoczuciu, wyrażania zainteresowania stanem zdrowia i samopoczuciem innych osób. Ćwiczenie umiejętności reagowania w konkretnej sytuacji komunikacyjnej. Wspomaganie dziecka niepełnosprawnego – indywidualizacja treści nauczania i sposobu wykonania zadań z pomocą nauczyciela.

Cele operacyjne:
Na poziomie wiadomości uczeń powinien:
- wiedzieć w jaki sposób tworzone są zdania oznajmujące, pytające, przeczące oraz krótkie odpowiedzi w czasie Present Simple oraz Past Simple,
- znać zastosowanie czasownika modalnego 'should' – 'powinieneś',
- znać poznane czasowniki, ich pisownię i wymowę,
- znać słownictwo związane z dolegliwościami i chorobami,
- umieć opowiadać o swoim samopoczuciu i dolegliwościach,
- umieć zapytać o samopoczucie innych osób,
- umieć udzielić rady,
- umieć odpowiednio zareagować w konkretnej sytuacji komunikacyjnej,
- umieć przeprowadzić dialog z kolegą na temat jego samopoczucia,
- uczeń niepełnosprawny powinien znać podstawowe określenia chorób i dolegliwości, w bardzo prosty sposób umieć opowiedzieć o swoim samopoczuciu.

Na poziomie umiejętności uczeń powinien:
- tworzyć zdania oznajmujące, pytające, przeczące oraz udzielać krótkich odpowiedzi z użyciem czasów Present Simple i Past Simple,
- umieć poprawnie zastosować czasownik modalny 'should' – 'powinieneś,
- umieć zastosować odpowiednie wyrażenia podczas dialogu na temat samopoczucia kolegi, opowiedzieć o swoim samopoczuciu, poprawnie zapytać o jego samopoczucie, udzielić rady z zastosowaniem czasownika modalnego 'should' – 'powinieneś',
- umieć dopasować podane zdania do podobnych znaczeniowo występujących w tekście dialogu,
- na wzór dialogu w podręczniku umieć ułożyć podobny dialog z zastosowaniem podanych wyrażeń określających choroby i dolegliwości,
- umieć prawidłowo podpisać obrazki przedstawiające różne dolegliwości z wykorzystaniem podanych wyrazów o przestawionych literach,
- uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim zna podstawowe określenia chorób i dolegliwości, w bardzo prosty sposób umie wyrazić stan swojego samopoczucia, z pomocą nauczyciela umie dopasować podane proste zdania do podobnych znaczeniowo występujących w tekście dialogu, w domu z pomocą rodzica umie prawidłowo podpisać obrazki podanymi gotowymi wyrażeniami.

Cel wychowawczy:
- kształcenie umiejętności zgodnej współpracy w parach i w grupie.

Metody:
- powtarzanie za nauczycielem,
- prezentacja,
- wysłuchanie prezentowanego dialogu z wykorzystaniem materiału wizualnego,
- rozmowa,
- praca w parach polegająca na ułożeniu dialogu na temat samopoczucia kolegi i udzielenie mu rady,
- wspólne sprawdzanie poprawności wykonanych zadań.

Procedury osiągania celów:
- zadawanie pytań uczniom,
- formułowanie przez uczniów pytań i odpowiedzi,
-wykonywanie zadań gramatycznych, translacyjnych i ze słuchu,
- samodzielne układanie dialogu.

Środki dydaktyczne:
- podręcznik Starland 3 s. 28, zeszyt ćwiczeń ...