Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Daniszewska
Data publikacji
2014-06-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
11

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Lekcja wprowadzająca nazwy gatunków i instrumentów muzycznych w języku angielskim dla klasy V szkoły podstawowej.
 Pobierz (doc, 50,0 KB)

Podgląd treści


Konspekt lekcji

TEMAT: Music types and musical instruments.

Grupa – klasa V

Cele ogólne
➢ wprowadzenie nowej leksyki – nazwy instrumentów muzycznych i gatunków muzycznych
➢ opanowanie nazw instrumentów muzycznych i gatunków muzycznych

Cele szczegółowe / operacyjne
- uczeń nazywa instrumenty muzyczne w języku angielskim oraz gatunki muzyczne
- uczeń utrwala czasownik CAN, TO BE, pytania o preferencje: Do you like… ?
- uczeń doskonali sprawność mówienia oraz słuchania
- uczeń rozpoznaje gatunki muzyczne
- uczeń stosuje nazwy instrumentów i gatunków muzycznych w swobodnej wypowiedzi na swój temat

Środki dydaktyczne

- podręcznik „Discover English 2”

- nagranie CD

- karty obrazkowe z instrumentami muzycznymi

- karty z formą słowną instrumentów muzycznych i gatunków muzycznych

- tablica interaktywna oraz oprogramowanie

Formy pracy

- praca indywidualna

- praca w parach

Metody

□ indywidualne odpowiedzi uczniów na zadawane przez nauczyciela pytania,
□ praca w parach,
□ ćwiczenie wymowy
□ powtarzanie chórem i indywidualnie

□ interakcja słowna nauczyciel – uczeń

□ burza mózgów

□ grupowanie słów

□ przewidywanie

Rozgrzewka / Wstęp

• Powitanie.

Nauczyciel zadaje pytanie o samopoczucie.

• Wprowadzenie uczniów w tematykę lekcji.

Nauczyciel prosi uczniów o rozejrzenie się po klasie i odgadnięcie jaki jest temat lekcji.

Uczniowie wymieniają swoje skojarzenia ze słowem MUSIC.

Nauczyciel zadaje kilka pytań dotyczących tematu:

Do you like music? What music do you like? Do you play any musical instruments?

• Zapisanie tematu na tablicy i w zeszytach.

• Nauczyciel podaje cel lekcji.

Wprowadzenie / Prezentacja nowego materiału językowego

INSTRUMENTY MUZYCZNE

1. Prezentacja instrumentów muzycznych na podstawie kart obrazkowych.

Nauczyciel pyta uczniów jakie instrumenty muzyczne znają w języku angielskim. Uczniowie podają swoje propozycje, nauczyciel umieszcza obrazki z podanymi słowami i ich odpowiednik słowny na tablicy.

Następnie wprowadza nowe słowa, których uczniowie nie podali.

2. Ćwiczenie wymowy

▪ Uczniowie powtarzają chórem i dodają gest naśladujący grę na instrumencie muzycznym, potem powtarzają indywidualnie.

▪ Zapamiętywanie słownictwa poprzez zabieranie kolejnych obrazków. Nauczyciel zabiera stopniowo po jednym obrazku z tablicy. Zadaniem uczniów jest wymieniać wszystkie słowa tak, jak gdyby ciągle znajdowały się na tablicy, aż do momentu kiedy tablica będzie zupełnie pusta.

Nauczyciel z pomocą uczniów ponownie umieszcza obrazki na tablicy.

3. Sprawdzenie stopnia zapamiętania nowego słownictwa.

Nauczyciel zadaje pytania uczniom:

Is it a cello? Yes, it is. / No, it isn’t.

Can you play the cello? Yes, I can / No, I can’ t.

GATUNKI MUZYCZNE

1. Wprowadzenie nazw gatunków muzycznych.

Nauczyciel prezentuje nazwy gatunków muzycznych na tablicy za pomocą kart.

Następnie rozdaje uczniom podobne karty z ich nazwami. Nauczyciel włącza fragmenty utworów a uczniowie podnoszą swoje propozycje odpowiedzi.

2. Sprawdzenie stopnia opanowania nowego słownictwa.

Nauczyciel zadaje uczniom kilka pytań: Do you like pop music? Yes, I ...