Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji
TEMAT: Music types and musical instruments.
Grupa – klasa V
Cele ogólne
➢ wprowadzenie nowej leksyki – nazwy instrumentów muzycznych i gatunków muzycznych
➢ opanowanie nazw instrumentów muzycznych i gatunków muzycznych
Cele szczegółowe / operacyjne
- uczeń nazywa instrumenty muzyczne w języku angielskim oraz gatunki muzyczne
- uczeń utrwala czasownik CAN, TO BE, pytania o preferencje: Do you like… ?
- uczeń doskonali sprawność mówienia oraz słuchania
- uczeń rozpoznaje gatunki muzyczne
- uczeń stosuje nazwy instrumentów i gatunków muzycznych w swobodnej wypowiedzi na swój temat
Środki dydaktyczne
- podręcznik „Discover English 2”
- nagranie CD
- karty obrazkowe z instrumentami muzycznymi
- karty z formą słowną instrumentów muzycznych i gatunków muzycznych
- tablica interaktywna oraz oprogramowanie
Formy pracy
- praca indywidualna
- praca w parach
Metody
□ indywidualne odpowiedzi uczniów na zadawane przez nauczyciela pytania,
□ praca w parach,
□ ćwiczenie wymowy
□ powtarzanie chórem i indywidualnie
□ interakcja słowna nauczyciel – uczeń
□ burza mózgów
□ grupowanie słów
□ przewidywanie
Rozgrzewka / Wstęp
• Powitanie.
Nauczyciel zadaje pytanie o samopoczucie.
• Wprowadzenie uczniów w tematykę lekcji.
Nauczyciel prosi uczniów o rozejrzenie się po klasie i odgadnięcie jaki jest temat lekcji.
Uczniowie wymieniają swoje skojarzenia ze słowem MUSIC.
Nauczyciel zadaje kilka pytań dotyczących tematu:
Do you like music? What music do you like? Do you play any musical instruments?
• Zapisanie tematu na tablicy i w zeszytach.
• Nauczyciel podaje cel lekcji.
Wprowadzenie / Prezentacja nowego materiału językowego
INSTRUMENTY MUZYCZNE
1. Prezentacja instrumentów muzycznych na podstawie kart obrazkowych.
Nauczyciel pyta uczniów jakie instrumenty muzyczne znają w języku angielskim. Uczniowie podają swoje propozycje, nauczyciel umieszcza obrazki z podanymi słowami i ich odpowiednik słowny na tablicy.
Następnie wprowadza nowe słowa, których uczniowie nie podali.
2. Ćwiczenie wymowy
▪ Uczniowie powtarzają chórem i dodają gest naśladujący grę na instrumencie muzycznym, potem powtarzają indywidualnie.
▪ Zapamiętywanie słownictwa poprzez zabieranie kolejnych obrazków. Nauczyciel zabiera stopniowo po jednym obrazku z tablicy. Zadaniem uczniów jest wymieniać wszystkie słowa tak, jak gdyby ciągle znajdowały się na tablicy, aż do momentu kiedy tablica będzie zupełnie pusta.
Nauczyciel z pomocą uczniów ponownie umieszcza obrazki na tablicy.
3. Sprawdzenie stopnia zapamiętania nowego słownictwa.
Nauczyciel zadaje pytania uczniom:
Is it a cello? Yes, it is. / No, it isn’t.
Can you play the cello? Yes, I can / No, I can’ t.
GATUNKI MUZYCZNE
1. Wprowadzenie nazw gatunków muzycznych.
Nauczyciel prezentuje nazwy gatunków muzycznych na tablicy za pomocą kart.
Następnie rozdaje uczniom podobne karty z ich nazwami. Nauczyciel włącza fragmenty utworów a uczniowie podnoszą swoje propozycje odpowiedzi.
2. Sprawdzenie stopnia opanowania nowego słownictwa.
Nauczyciel zadaje uczniom kilka pytań: Do you like pop music? Yes, I ...