Dodaj publikację
Autor
Joanna Garlińska
Data publikacji
2014-06-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
9

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt do książki Look!1 - Powtórzenie wiadomości - rozdział 6.
 Pobierz (docx, 21,8 KB)

Podgląd treści

KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO

W KLASIE IV B

Nauczyciel: Joanna Garlińska

Temat: Powtórzenie wiadomości – rozdział 6. (Revision – unit 6.)

Data: 20.03.2014r.

Klasa: IV B

Książka kursowa: Look! 1 (podręcznik oraz ćwiczenia), wyd. PEARSON

Środki i pomoce dydaktyczne:

- podręcznik i ćwiczenia,

- karty obrazkowe,

- karty z zagadnieniami gramatycznymi.

Cele lekcji

Po przeprowadzonej lekcji uczeń:

Cel główny:

-zna, potrafi sformułować i zastosować zagadnienia z rozdziału 6 w określonych zadaniach i sytuacjach.

Cele szczegółowe:

- zna słownictwo dotyczące zwierząt,

- potrafi rozwiązać zadania zawierające zagadnienia gramatyczne z rozdziału 6 –

‘some’, ‘any’, ‘a/an’ , ‘How much…?’ , ‘How many…?’, tryb rozkazujący

- wie co to są rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, potrafi wytłumaczyć różnicę,

- potrafi podawać instrukcje i polecenia dotyczące poruszania się w mieście,

- rozumie i prawidłowo reaguje na zadawane pytania z ‘Why…?’ (Dlaczego…?),

Metody pracy:

- metoda audiolingwalna (drills),

- metoda aktywizująca (burza mózgów),

- metoda słowna (rozmowa, praca z książką)

Czynności

Materiały

Formy pracy / rozwijane umiejętności

1. Powitanie, czynności organizacyjne (sprawdzenie obecności). Po sprawdzianie wybrani uczniowie oddadzą ćwiczenia z zadaniem domowym do sprawdzenia.

2. Nauczyciel zapisuje na środku tablicy „UNIT 6”, zadaniem uczniów jest przypomnienie i zapisanie na tablicy czego nauczyli się w rozdziale 6: animals, countable and uncountable nouns (rzeczowniki policzalne i niepoliczalne), some, any, a/an, How many/How much (pytania – ile?), imperatives (tryb rozkazujący), because (ponieważ – łączenie zdań)

zbiorowa jednolita

3. Uczniowie otwierają książki na stronie 72, gdzie znajdują się zadania powtórzeniowe z rozdziału 6. Po kolei wykonują zadania, tak aby każdy mógł uczestniczyć w powtórce.

podręcznik str. 72

4. Uczeń czyta polecenie do zadania 1 oraz tłumaczy co oznacza, że rzeczownik jest policzalny lub niepoliczalny. Nauczyciel pokazuje kilka kart przedstawiających rzeczowniki, uczniowie odpowiadają czy są to rzeczowniki policzalne czy niepoliczalne. Następnie uczniowie indywidualnie wykonują zadanie 1, wpisując odpowiedni symbol obok podanych rzeczowników. Kolejni uczniowie czytają swoje odpowiedzi.

podręcznik str. 72

zad. 1

karty obrazkowe

zbiorowa, indywidualna jednolita /

czytanie, gramatyka

5. Zadanie 2 porusza kolejne zagadnienie poznane w rozdziale 6- some (trochę, kilka), any (trochę, żaden). Kolejni uczniowie tłumaczą poznane zagadnienie, dopasowują karty na tablicy, tworząc właściwą zasadę stosowania some oraz any. Uczniowie uczą się, jak w prosty sposób zapamiętać zasadę gramatyczną. Kolejni uczniowie czytają i uzupełniają luki w zadaniu.

podręcznik str. 72

zad. 2

karty z zasadą gramatyczną

zbiorowa jednolita /

czytanie, gramatyka

6. Nauczyciel zadaje pytanie „How many books have you got in your bag?” (Ile książek masz w swojej torbie) oraz „How much water is there?” (Ile jest tutaj wody?”. Uczniowie po udzieleniu poprawnej ...