Dodaj publikację
Autor
Joanna Garlińska
Data publikacji
2014-06-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
6

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji do podręcznika Look!1 - "Joe i jego życie" - praca z tekstem.
 Pobierz (docx, 19,5 KB)

Podgląd treści

KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO

W KLASIE IV B

Nauczyciel: Joanna Garlińska

Temat: ‘Joe i jego życie’- praca z tekstem.

Data: 26.09.2013r.

Klasa: IV B

Książka kursowa: Look! 1 Steve Elsworth, Jim Rose (podręcznik i ćwiczenia, wydawnictwo Pearson)

Środki i pomoce dydaktyczne:

- podręcznik i ćwiczenia,

- płyta CD,

- karty obrazkowe.

Cele lekcji:

Po przeprowadzonej lekcji uczeń:

Cel główny

- potrafi przeczytać i zrozumieć krótkie teksty związane z życiem codziennym, zna znaki interpunkcyjne w języku angielskim.

Cele szczegółowe: uczniowie

- potrafi przeczytać krótkie teksty,

- potrafi odpowiedzieć na pytania do tekstu,

- potrafi krótko opowiedzieć o tym co przeczytał,

- zna różnice pomiędzy życiem codziennym w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii,

- zna sport narodowy Stanów zjednoczonych, czyli baseball,

- zna słownictwo związane z życiem codziennym,

- potrafi opowiedzieć o swoich ulubionych rzeczach/zainteresowaniach,

- zna znaki interpunkcyjne w języku angielskim.

METODY PRACY:

Słowna- rozmowa, objaśnienie, dyskusja, praca z książką

Oglądowa- pokaz, obserwacja

Czynności

Materiały

Formy pracy /

rozwijane umiejętności

1. Powitanie, czynności organizacyjne, sprawdzenie czy wszyscy uczniowie mają zrobione zadanie domowe (poprawność wykonania).

ćwiczenia str. 9

2. Przypomnienie informacji z poprzedniej lekcji – powitania. Uczniowie witają się ze sobą oraz nauczycielem. Odgrywają scenki, wcielają się w różne osoby (np. są osobą dorosłą- nauczycielem, sąsiadem itp. lub znajomą koleżanką/kolegą).

karty obrazkowe z różnymi osobami

grupowa, zbiorowa jednolita /

mówienie, reagowanie

3. Zapisanie tematu oraz przedstawienie celów lekcji.

4. Zadaniem uczniów jest odgadnięcie o czym mogą być krótkie teksty na podstawie ilustracji.

podręcznik str. 14

zbiorowa jednolita

4. Uczniowie czytają krótkie teksty oraz próbują je przetłumaczyć z pomocą nauczyciela. Nauczyciel zapisuje nowe słownictwo na tablicy. Podkreśla te najtrudniejsze i zwraca uwagę na wymowę.

Uczniowie dostrzegają różnice pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Wielką Brytanią. Poznają sport narodowy w Stanach Zjednoczonych jakim jest baseball, oraz jedną z najbardziej popularnych drużyn.

podręcznik str. 14

zbiorowa jednolita /

czytanie ze zrozumieniem, poznanie kultury krajów obcojęzycznych

5. Uczniowie odpowiadają na ogólne pytanie dotyczące tekstów.

podręcznik str. 15

zad. 1

indywidualna jednolita /

czytanie ze zrozumieniem, mówienie, pisanie

6. Uczniowie odpowiadają na pytania szczegółowe dotyczące tekstów. Nauczyciel tłumaczy nowe słowo ‘favourite’ i zwraca uwagę na jego wymowę.

podręcznik str. 15

zad. 2,

karta z nowym wyrazem i jego wymową

zbiorowa jednolita /

czytanie ze zrozumieniem, mówienie, pisanie

8. Uczniowie wykonują zadanie słuchania ze zrozumieniem- odpowiadają na pytania do nagrania. Uczniowie wraz z nauczycielem tłumaczą pytania, następnie słuchają nagrania dwukrotnie i samodzielnie próbują odpowiedzieć na pytania. Nauczyciel sprawdza odpowiedzi, następnie uczniowie słuchają nagrania jeszcze raz- nauczyciel zatrzymuje nagranie w wybranych momentach aby sprawdzić poprawność ...