Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
W KLASIE IV B
Nauczyciel: Joanna Garlińska
Temat: ‘Joe i jego życie’- praca z tekstem.
Data: 26.09.2013r.
Klasa: IV B
Książka kursowa: Look! 1 Steve Elsworth, Jim Rose (podręcznik i ćwiczenia, wydawnictwo Pearson)
Środki i pomoce dydaktyczne:
- podręcznik i ćwiczenia,
- płyta CD,
- karty obrazkowe.
Cele lekcji:
Po przeprowadzonej lekcji uczeń:
Cel główny
- potrafi przeczytać i zrozumieć krótkie teksty związane z życiem codziennym, zna znaki interpunkcyjne w języku angielskim.
Cele szczegółowe: uczniowie
- potrafi przeczytać krótkie teksty,
- potrafi odpowiedzieć na pytania do tekstu,
- potrafi krótko opowiedzieć o tym co przeczytał,
- zna różnice pomiędzy życiem codziennym w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii,
- zna sport narodowy Stanów zjednoczonych, czyli baseball,
- zna słownictwo związane z życiem codziennym,
- potrafi opowiedzieć o swoich ulubionych rzeczach/zainteresowaniach,
- zna znaki interpunkcyjne w języku angielskim.
METODY PRACY:
Słowna- rozmowa, objaśnienie, dyskusja, praca z książką
Oglądowa- pokaz, obserwacja
Czynności
Materiały
Formy pracy /
rozwijane umiejętności
1. Powitanie, czynności organizacyjne, sprawdzenie czy wszyscy uczniowie mają zrobione zadanie domowe (poprawność wykonania).
ćwiczenia str. 9
2. Przypomnienie informacji z poprzedniej lekcji – powitania. Uczniowie witają się ze sobą oraz nauczycielem. Odgrywają scenki, wcielają się w różne osoby (np. są osobą dorosłą- nauczycielem, sąsiadem itp. lub znajomą koleżanką/kolegą).
karty obrazkowe z różnymi osobami
grupowa, zbiorowa jednolita /
mówienie, reagowanie
3. Zapisanie tematu oraz przedstawienie celów lekcji.
4. Zadaniem uczniów jest odgadnięcie o czym mogą być krótkie teksty na podstawie ilustracji.
podręcznik str. 14
zbiorowa jednolita
4. Uczniowie czytają krótkie teksty oraz próbują je przetłumaczyć z pomocą nauczyciela. Nauczyciel zapisuje nowe słownictwo na tablicy. Podkreśla te najtrudniejsze i zwraca uwagę na wymowę.
Uczniowie dostrzegają różnice pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Wielką Brytanią. Poznają sport narodowy w Stanach Zjednoczonych jakim jest baseball, oraz jedną z najbardziej popularnych drużyn.
podręcznik str. 14
zbiorowa jednolita /
czytanie ze zrozumieniem, poznanie kultury krajów obcojęzycznych
5. Uczniowie odpowiadają na ogólne pytanie dotyczące tekstów.
podręcznik str. 15
zad. 1
indywidualna jednolita /
czytanie ze zrozumieniem, mówienie, pisanie
6. Uczniowie odpowiadają na pytania szczegółowe dotyczące tekstów. Nauczyciel tłumaczy nowe słowo ‘favourite’ i zwraca uwagę na jego wymowę.
podręcznik str. 15
zad. 2,
karta z nowym wyrazem i jego wymową
zbiorowa jednolita /
czytanie ze zrozumieniem, mówienie, pisanie
8. Uczniowie wykonują zadanie słuchania ze zrozumieniem- odpowiadają na pytania do nagrania. Uczniowie wraz z nauczycielem tłumaczą pytania, następnie słuchają nagrania dwukrotnie i samodzielnie próbują odpowiedzieć na pytania. Nauczyciel sprawdza odpowiedzi, następnie uczniowie słuchają nagrania jeszcze raz- nauczyciel zatrzymuje nagranie w wybranych momentach aby sprawdzić poprawność ...