Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
W KLASIE IV A
Nauczyciel: Joanna Garlińska
Temat: Czasownik ‘have got’ (mieć) – forma twierdząca.
Data: 11.12.2013r.
Klasa: IV A
Książka kursowa: Look! 1 (podręcznik oraz ćwiczenia), wyd. PEARSON
Środki i pomoce dydaktyczne:
- podręcznik i ćwiczenia,
- karty przedstawiające zagadnienie gramatyczne ‘have got’,
- plakat Robin Hood’a.
Cele lekcji
Po przeprowadzonej lekcji uczeń:
1. Cel główny:
-potrafi opisać wygląd człowieka przy pomocy czasownika „mieć (have got)”. Uczeń zna nazwy części twarzy oraz ciała – słownictwo związane z wyglądem człowieka. Uczeń wie, że należy zwracać uwagę na osoby obce pojawiające się w naszym najbliższym otoczeniu.
2. Cele szczegółowe:
- rozumie polecenia wydawane przez nauczyciela i na nie prawidłowo reaguje,
- czyta ze zrozumieniem krótki tekst w języku angielskim,
- tworzy wypowiedzi opisujące wygląd człowieka,
- potrafi określić znaczenie i zastosowanie formy ‘have got’,
- potrafi użyć formę ‘have got’ w zdaniach twierdzących,
- potrafi odmienić czasownik ‘have got’ przez osoby,
- zna skróconą formę czasownika ‘have got’,
- potrafi nazwać części ciała,
- zna przymiotniki opisujące wygląd człowieka.
Metody pracy:
czynna- samodzielne doświadczenia
słowna- rozmowa, praca z książką
oglądowa- pokaz, obserwacja
|Czynności |Materiały |Formy pracy / rozwijane umiejętności |
|1. Powitanie, czynności organizacyjne (sprawdzenie obecności). | |zbiorowa jednolita |
|2. Przypomnienie wiadomości z poprzedniej lekcji – tj. słownictwa |plakat Robin Hood’a |zbiorowa jednolita / |
|związanego z częściami ciała (używając do tego plakatu Robina Hood’a) oraz | |pisanie, czytanie, słuchanie |
|liczby mnogiej rzeczowników nieregularnych. | | |
|3. Przedstawienie celów lekcji oraz zapisanie tematu lekcji. | | |
|4. Nauczyciel opisuje swój wygląd oraz wygląd Robina Hooda oraz kilku | | |
|uczniów w klasie. Następnie n-l zapisuje na tablicy wyrażenie „have got” i | |zbiorowa jednolita / mówienie, |
|pyta co oznacza ta forma oraz jakiej formy użył do opisu Robina Hood’a oraz| |słuchanie |
|uczniów. | | |
|5.Nauczyciel zwraca uwagę uczniów na zmianę formy ‘have got’ w 3 osobie |karty |zbiorowa, indywidualna jednolita / |
|liczby pojedynczej. N-l prosi uczniów o dopasowanie odpowiedniej formy |z zaimkami osobowymi |gramatyka |
|czasownika do odpowiednich zaimków osobowych na tablicy. |i odmienionym czasownikiem | |
| |‘have got’ – na tablicy | |
|6. Nauczyciel prosi, aby uczniowie otworzyli podręczniki na str. 44 i |podręcznik str. 44 |zbiorowa jednolita |
|zwrócili uwagę na ramkę z odmianą czasownika ‘have got’. N-l pyta, w jaki | | |
|sposób odmienia się czasownik ‘have got’ przez osoby. | | |
|7. Nauczyciel tłumaczy, że kolejnym zadaniem będzie przeczytanie wstępu | | |
|tekstu. Uczniowie, oprócz wstępu, zakrywają dalszą część tekstu. N-l | |zbiorowa jednolita / |
|zapisuje na tablicy nowe słowa, następnie prosi jednego z uczniów o | |czytanie, słuchanie, mówienie |
|przeczytanie fragmentu, a kolejnego ucznia o wytłumaczenie, co ważnego się | | |
|wydarzyło. | | |
| | | |
|Nauczyciel monitoruje ...