Dodaj publikację
Autor
Gabriele Przęczek
Data publikacji
2014-06-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
14

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiony niżej program nauczania dla przedmiotu Media Komunikacja i Reklama powstał by przygotować młodych ludzi do budowania nowego wszechobecnego świata mediów i korzystania z niego.. Założenia programowe stawiają sobie za cel wykształcenie określonych kompetencji niezbędnych do swobodnego funkcjonowania we współczesnej kulturze. Trwająca od kilku lat "multimedializacja" naszego życia, upowszechnienie komputerów i inwazja Internetu sprawiają, że niezbędne dla każdego młodego człowieka stają się umiejętności komunikacji , przekazywania informacji, autoprezentacji z wykorzystaniem nowych technologii.  Media tworzymy, często nieświadomie, my sami. Nasze profile na portalach społecznościowych to budowanie "info-audio-video-teki", dlatego tak ważne jest prawidłowe, bezpieczne i efektywne korzystanie z nowych możliwości medialnych.             Program obejmuje zagadnienia dotyczące komunikacji, mediów i dziennikarstwa,  grafiki komputerowej i multimedialnej, prawa prasowego i autorskiego, marketingu medialnego,, public relations. Treści programowe są dostosowane do potrzeb rynku, w którym istotne znaczenie ma forma przekazu  oraz w którym nastąpił znaczący wzrost zapotrzebowania na różnego rodzaju produkty poligraficzne, a także na profesjonalne prezentacje informacyjno-reklamowe oraz projekty multimedialne zamieszczane w Internecie i innych mediach. W związku z tym istnieje konieczność wykształcenia kadry pracowniczej wyspecjalizowanej w szeroko rozumianych projektach multimedialnych.
 Pobierz (pdf, 807,5 KB)

Podgląd treści

PROGRAM NAUCZANIA




DLA SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH

PRZEDMIOT : MEDIA KOMUNIKACJA I REKLAMA

mgr. Gabriela Przęczek

przedmiot uzupełniający

Liceum Ogólnokształcące

Wymiar godzin: 6

1














Spis treści:


PROGRAM NAUCZANIA DLA SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH ............... Błąd! Nie
zdefiniowano zakładki.

I. Ogólna charakterystyka programu ................................... Błąd! Nie zdefiniowano zakładki.

II. Cele wychowawcze ............................................................................................................... 5

III. Cele edukacyjne i treści nauczania ....................................................................................... 6

IV. Sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania ......................................................... 14

Założenia ogólne .................................................................................................................. 14

Warunki realizacji programu ................................................................................................ 14

V. Propozycje kryteriów oceny i metod sprawdzania osiągnięć ucznia .................................. 18

Sprawdzanie efektów kształcenia będzie przeprowadzone na podstawie ............................ 19





























2


I. Ogólna charakterystyka programu

Przedstawiony niżej program nauczania dla przedmiotu Media Komunikacja i

Reklama powstał by przygotować młodych ludzi do budowania nowego wszechobecnego

świata mediów i korzystania z niego.. Założenia programowe stawiają sobie za cel

wykształcenie określonych kompetencji niezbędnych do swobodnego funkcjonowania we

współczesnej kulturze. Trwająca od kilku

lat "multimedializacja" naszego życia,

upowszechnienie komputerów i inwazja Internetu sprawiają, że niezbędne dla każdego

młodego człowieka stają się umiejętności komunikacji

, przekazywania

informacji,

autoprezentacji z wykorzystaniem nowych technologii.

Media tworzymy, często nieświadomie, my sami. Nasze profile na portalach

społecznościowych to budowanie "info-audio-video-teki", dlatego tak ważne jest prawidłowe,

bezpieczne i efektywne korzystanie z nowych możliwości medialnych.

Program obejmuje zagadnienia dotyczące komunikacji, mediów i dziennikarstwa,

grafiki komputerowej i multimedialnej, prawa prasowego i autorskiego, marketingu

medialnego,, public relations. Treści programowe są dostosowane do potrzeb rynku, w

którym istotne znaczenie ma forma przekazu oraz w którym nastąpił znaczący wzrost

zapotrzebowania na różnego rodzaju produkty poligraficzne, a także na profesjonalne

prezentacje informacyjno-reklamowe oraz projekty multimedialne zamieszczane w Internecie

i innych mediach. W związku z tym istnieje konieczność wykształcenia kadry pracowniczej

wyspecjalizowanej w szeroko rozumianych projektach multimedialnych,

Uczeń w trakcie zajęć z przedmiotu Media Komunikacja i Reklama rozwinie

kompetencje i umiejętności, niezbędne w przyszłej pracy oraz w codziennym życiu.

Najważniejsze z nich to

 umiejętność oceny i doboru wartościowych komunikatów oraz weryfikacji ich

pochodzenia i autentyczności,

 umiejętność tworzenia materiałów multi- i hipermedialnych przy użyciu popularnych

metod i narzędzi i programów,

 zdolność do współpracy w grupie przy użyciu nowoczesnych

technologii

komunikowania;,

 umiejętność krytycznego odbioru komunikatów medialnych w oparciu o tworzenie

medialnych treści,

3

 umiejętność przygotowywania projektów multimedialnych przeznaczonych do

publikowania w Internecie i innych mediach.

Wymagania rynku pracy w Polsce nieustannie się zmieniają i wymagają od

absolwenta elastyczności i wszechstronności umiejętności, a kształtowane podczas zajęć

z przedmiotu Media Komunikacja i Reklama, będą niezwykle przydatne w pracy w niemalże

każdym profilu działalności. Treści realizowane podczas zajęć stanowią cenną podstawę do

kontynuowania nauki na kierunkach Edukacja medialna i ...