Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROGRAM NAUCZANIA
DLA SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
PRZEDMIOT : MEDIA KOMUNIKACJA I REKLAMA
mgr. Gabriela Przęczek
przedmiot uzupełniający
Liceum Ogólnokształcące
Wymiar godzin: 6
1
Spis treści:
PROGRAM NAUCZANIA DLA SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH ............... Błąd! Nie
zdefiniowano zakładki.
I. Ogólna charakterystyka programu ................................... Błąd! Nie zdefiniowano zakładki.
II. Cele wychowawcze ............................................................................................................... 5
III. Cele edukacyjne i treści nauczania ....................................................................................... 6
IV. Sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania ......................................................... 14
Założenia ogólne .................................................................................................................. 14
Warunki realizacji programu ................................................................................................ 14
V. Propozycje kryteriów oceny i metod sprawdzania osiągnięć ucznia .................................. 18
Sprawdzanie efektów kształcenia będzie przeprowadzone na podstawie ............................ 19
2
I. Ogólna charakterystyka programu
Przedstawiony niżej program nauczania dla przedmiotu Media Komunikacja i
Reklama powstał by przygotować młodych ludzi do budowania nowego wszechobecnego
świata mediów i korzystania z niego.. Założenia programowe stawiają sobie za cel
wykształcenie określonych kompetencji niezbędnych do swobodnego funkcjonowania we
współczesnej kulturze. Trwająca od kilku
lat "multimedializacja" naszego życia,
upowszechnienie komputerów i inwazja Internetu sprawiają, że niezbędne dla każdego
młodego człowieka stają się umiejętności komunikacji
, przekazywania
informacji,
autoprezentacji z wykorzystaniem nowych technologii.
Media tworzymy, często nieświadomie, my sami. Nasze profile na portalach
społecznościowych to budowanie "info-audio-video-teki", dlatego tak ważne jest prawidłowe,
bezpieczne i efektywne korzystanie z nowych możliwości medialnych.
Program obejmuje zagadnienia dotyczące komunikacji, mediów i dziennikarstwa,
grafiki komputerowej i multimedialnej, prawa prasowego i autorskiego, marketingu
medialnego,, public relations. Treści programowe są dostosowane do potrzeb rynku, w
którym istotne znaczenie ma forma przekazu oraz w którym nastąpił znaczący wzrost
zapotrzebowania na różnego rodzaju produkty poligraficzne, a także na profesjonalne
prezentacje informacyjno-reklamowe oraz projekty multimedialne zamieszczane w Internecie
i innych mediach. W związku z tym istnieje konieczność wykształcenia kadry pracowniczej
wyspecjalizowanej w szeroko rozumianych projektach multimedialnych,
Uczeń w trakcie zajęć z przedmiotu Media Komunikacja i Reklama rozwinie
kompetencje i umiejętności, niezbędne w przyszłej pracy oraz w codziennym życiu.
Najważniejsze z nich to
umiejętność oceny i doboru wartościowych komunikatów oraz weryfikacji ich
pochodzenia i autentyczności,
umiejętność tworzenia materiałów multi- i hipermedialnych przy użyciu popularnych
metod i narzędzi i programów,
zdolność do współpracy w grupie przy użyciu nowoczesnych
technologii
komunikowania;,
umiejętność krytycznego odbioru komunikatów medialnych w oparciu o tworzenie
medialnych treści,
3
umiejętność przygotowywania projektów multimedialnych przeznaczonych do
publikowania w Internecie i innych mediach.
Wymagania rynku pracy w Polsce nieustannie się zmieniają i wymagają od
absolwenta elastyczności i wszechstronności umiejętności, a kształtowane podczas zajęć
z przedmiotu Media Komunikacja i Reklama, będą niezwykle przydatne w pracy w niemalże
każdym profilu działalności. Treści realizowane podczas zajęć stanowią cenną podstawę do
kontynuowania nauki na kierunkach Edukacja medialna i ...