Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
nauczyciel mianowany
Zespołu Szkół
w Zieleniu
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI
PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA
DYPLOMOWANEGO
za okres stażu
2011 – 2014
czerwiec 2014
Jestem nauczycielem języka polskiego w Zespole Szkół w Zieleniu. Pracę rozpoczęłam we wrześniu 1990 r. po ukończeniu dwuletniego Studium Nauczycielskiego w Toruniu. Następnie uzupełniałam moje kwalifikacje na studiach zaocznych w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Bydgoszczy na kierunku: filologia polska.
W roku 1998 otrzymałam stanowisko nauczyciela języka polskiego, a w 2000 roku byłam nauczycielem mianowanym. W tym momencie postawiłam sobie pytanie o moją dalszą ścieżkę rozwoju zawodowego. W roku szkolnym 2003/2004 ukończyłam kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki, a w roku szkolnym 2009/2010 – kurs kwalifikacyjny z zakresu terapii pedagogicznej. W 2011r. podjęłam świadomą decyzję zdobycia kolejnego stopnia awansu zawodowego. Wiedziałam, że realizowanie kolejnych zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego zmobilizuje mnie do możliwie największej aktywności zawodowej, do pogłębiania i uzupełniania wiedzy nabytej podczas studiów polonistycznych, do poszerzania moich kompetencji zawodowych, do szukania nowych form i metod pracy.
Uważam, że podjęta przeze mnie w tamtym okresie decyzja była słuszna, a niniejsze sprawozdanie potwierdzi w pełni mój rozwój zawodowy i ważność realizowanych zadań, które wpłynęły na moje doskonalenie zawodowe, a jednocześnie na podniesienie jakości pracy szkoły.
W czasie trwania stażu od 1 września 2011r. do 31 maja 2014r. realizowałam własny Plan Rozwoju Zawodowego, w którym ujęłam zadania ogólne wynikające z Rozporządzenia MENiS z 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli oraz zadania wypływające z programu naszej szkoły i moich zainteresowań.
Działania zapisane w planie rozwoju wynikały z potrzeb szkoły. Realizacja ich miała w efekcie dać wzrost różnorakich moich umiejętności i doświadczeń, wzbogacić mnie o nową wiedzę pedagogiczną oraz podnieść jakość pracy szkoły.
Do najważniejszych zadań wynikających z Planu Rozwoju Zawodowego należały:
doskonalenie własnej pracy – podnoszenie efektywności działań dydaktyczno - wychowawczych i opiekuńczych,
dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami i wychowawcami,
podnoszenie poziomu pracy szkoły, w której pracuję.
Analizując moją pracę w okresie stażu, stwierdzam, że zrealizowałam niemal wszystkie zadania wytyczone w Planie Rozwoju Zawodowego. Obok zadań i przedsięwzięć zaplanowanych przeze mnie pojawiły się takie, które wynikały z bieżących potrzeb szkoły. I jedne, i drugie miały swoje źródło w planie rozwoju szkoły, statucie i innych aktach prawnych organizujących pracę szkoły. Nie udało mi się jedynie zrealizować programu: „Z ortografią na Ty”, gdyż, na prośbę uczniów, założyłam koło dziennikarskie i opracowałam program jego realizacji. W przyszłym roku szkolnym planuję założyć kółko ortograficzne w klasie IV SP, co może ...