Dodaj publikację
Autor
Anna Wojtasiuk
Data publikacji
2014-06-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
24

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 111,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Imię i nazwisko: mgr Anna Wojtasiuk

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012 r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2015 r.

Cel główny:
• Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

Cele szczegółowe:
• Poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz określenie możliwości podejmowania działań w ich zakresie poprzez uczestnictwo w pracy organów szkoły.
• Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe.
• Podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych poprzez rozwijanie osobistych zainteresowań.
• Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu szkoły.
• Rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego.

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań a także oceniania ich skuteczności i dokonywanie zmian w tych działaniach.
(§ 7 ust.2 pkt 1)
|DZIAŁANIA I ZADANIA |FORMY REALIZACJI |SPOSÓB DOKUMENTOWANIA |TERMIN REALIZACJI |
|NAUCZYCIELA | | | |
|1. Poznanie procedury awansu |Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu |Notatki własne, stosowanie się do | |
|zawodowego. |zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia nauczyciela |poznanych przepisów prawa w trakcie |cały okres stażu |
| |kontraktowego. |odbywania stażu. | |
| | | | |
| |Udział w kursie ..... | | |
| | |Zaświadczenie o ukończonym kursie. | |
| |Przygotowanie wniosku o rozpoczęcie stażu na nauczyciela | | |
| |mianowanego. | | |
| |Opracowanie planu rozwoju zawodowego. |Wniosek o rozpoczęcie stażu | |
| | | | |
| |Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju | | |
| |zawodowego. |Plan rozwoju. |Wrzesień 2012 |
| |Przygotowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego. | | |
| | | | |
| | |Sprawozdanie z realizacji planu | |
| | |rozwoju. | |
| | | | |
| | | | |
| | |Wniosek o podjęcie postępowania |Maj 2015 |
| | |egzaminacyjnego, zaświadczenia | |
| | |opiekuna stażu. | |
| | | | |
| | | |Czerwiec 2015 |
| | | | |
|2. Nawiązanie współpracy z |Sporządzenie kontraktu. |Kontrakt o wzajemnej współpracy |Wrzesień 2012 |
|opiekunem stażu. | |między nauczycielem a opiekunem. | |
| | | | |
| | |Harmonogram. | |
| | | | |
| |Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. |Wnioski z obserwacji. | |
| | | | |
| |Obserwacje zajęć prowadzonych przez | |cały okres stażu |
| |opiekuna stażu i innych nauczycieli. |Scenariusze zajęć. | |
| | | | |
| |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. | | |
| | |Wniosek. | |
| |Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. | | |
|3. Poszerzanie wiedzy i |Udział w kursach, szkoleniach, warsztatach z zakresu |Zaświadczenia o ukończonych kursach, | |
|umiejętności poprzez udział w|psychologii, komunikacji interpersonalnej, organizowanych przez |szkoleniach itd., zgromadzone |cały okres stażu |
|różnych formach doskonalenia |różne instytucje. |materiały. | |
|zawodowego. |Aktywny udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej. | | |
| | |Lista obecności z posiedzeń Rady | |
| | |Pedagogicznej. | |
| | | | |
|4. Doskonalenie własnego |Utworzenie własnej biblioteczki metodyczno- przedmiotowej i |Zbiór materiałów, zaświadczenia, |cały okres stażu |
|warsztatu i metod pracy |własnej bazy materiałów dydaktycznych, analiza literatury |zgromadzona literatura – lista | |
|pedagogicznej. |fachowej, śledzenie na bieżąco nowości pedagogicznych. |książek, karty pracy, scenariusze, | |
| | |pomoce dydaktyczne. | |
| |Udział w konferencjach tematycznych. | | |
| | | | |
| |Śledzenie stron internetowych przeznaczonych dla nauczycieli. | | |
| | | | |
| |Ustawiczne pogłębianie swojej wiedzy oraz poszerzanie swoich | | |
| |umiejętności. | | |
| | | | |
| |Tworzenie kart pracy, sprawdzianów, scenariuszy spotkań z | | |
| |rodzicami, scenariuszy imprez okolicznościowych, pomocy | | |
| |dydaktycznych. | | |
| | | | |
| |Stosowanie w procesie dydaktycznym ...