Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
GRUPA „BIEDRONKI”
opracowała: mgr Katarzyna Skrzypiec
MARZEC 2014
TEMATYKA:
Praca pani kucharki
Nadchodzi wiosna
Witamy wiosnę
Wiosenny ogród – praca pana ogrodnika
LITERATURA:
J. Friedl: Zabawy, które uczą. Jak wspierać rozwój małego dziecka?,
R. Majewski: Wiosenne nutki. Scenariusze zajęć z muzyki
I. Salach: Nasza pani opowiada,
I. Salach: Plany miesięczne dla 3 –latków,
K. Sąsiadek: Zabawy paluszkowe,
M. Staniek: “Papierowe czary – zabawy muzyczno ruchowe z zastosowaniem różnorodnych form papieru”,
A. Tomaszewska: Bezpieczne dzieciństwo. Autorski program uzupełniający Przedszkola Miejskiego nr 63 w Bytomiu,
H. Trawińska: Zabawy rozwijające dla małych dzieci,
A. Wasilak (red.): Zabawy z chustą,
Cz. Cyrański, M. Kwaśniewska: Moje przedszkole. Program wychowania przedszkolnego,
H. Markusik, M. Olszewska – Chabura, J. Starczewska: Jestem Polakiem, Jestem Europejczykiem. Uzupełniający program autorski,
A. Bartl, C. Nitsch: Zabawy dla maluchów. Różne propozycje dla dzieci w wieku przedszkolnym,
M. Bogdanowicz, B. Kisiel, M. Przasnyska: Metoda Wroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka,
Rytmika dla smyka, wyd. Siedmioróg,
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
Przybliżanie rodzicom treści programowych w pracy z dziećmi:
zamieszczenie na gazetce informacyjnej tematyki kompleksowej na miesiąc marzec, tekstu piosenki „Wiosenne porządki”, informacji o sprawach bieżących,
eksponowanie prac plastycznych i konstrukcyjnych w holu przedszkola w ciągu całego miesiąca,
Pedagogizacja rodziców:
prowadzenie rozmów indywidualnych z rodzicami wg potrzeb, nt. problemów wychowawczych oraz spraw bieżących (w ciągu całego miesiąca w zależności od zaistniałych sytuacji i problemów),
wyznaczenie terminów konsultacji z rodzicami: pierwszy czwartek miesiąca godz. 15.30,
zaproszenie rodziców na zajęcia otwarte prowadzone el. metody W. Sherborne
Pozyskiwanie rodziców do współpracy z przedszkolem:
prowadzenie rozmów indywidualnych z rodzicami – zachęcanie do doposażenia placówki w zabawki, środki czystości,
TYDZIEŃ I
TEMAT KOMPLEKSOWY: Praca pani kucharki
CELE OGÓLNE:
Przybliżenie zawodu pani kucharki, wykonywanych przez nią czynności, narzędzi pracy i ubioru
ZABAWY RUCHOWE:
„Na podwórko – do domu” (orientacyjno - porządkowa)
źródło: propozycja własna
„Przynieś śniadanie” (z elementem równowagi)
źródło: propozycja własna
„Piłeczki” (skoczna )
źródło: H. Trawiska: Zabawy rozwijające dla małych dzieci, s. 39.
Codziennie po zajęciach głównych i po leżakowaniu (przy sprzyjającej pogodzie) wyjście do ogrodu przedszkolnego – zabawy ruchowe/zabawy dowolne w ogrodzie/ na placu zabaw. Przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach, zabawach (s. 61).
PRACA STYMULACYJNA
Cel: rozwijanie sprawności manualnej: usprawnianie mięśni dłoni i palców, rozwijanie umiejętności regulowania napięcia mięśni dłoni i palców;
rysowanie po śladzie linii prostych pionowych,
Cel: usprawnianie narządów artykulacyjnych
naśladowanie odgłosów dochodzących z kuchni na zgłoskach: stuk puk, szuuu, sssss,
Cel: rozwijanie percepcji słuchowej:
rozpoznawanie odgłosów dochodzących z kuchni nagranych na płycie CD,
Cel: rozwijanie percepcji wzrokowej:
Wskazywanie ...