Dodaj publikację
Autor
KATARZYNA SKRZYPIEC
Data publikacji
2014-06-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
26

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc marzec - grupa dzieci 2,5-3-letnich.
 Pobierz (doc, 128,5 KB)

Podgląd treści


GRUPA „BIEDRONKI”
opracowała: mgr Katarzyna Skrzypiec
MARZEC 2014

TEMATYKA:

Praca pani kucharki
Nadchodzi wiosna
Witamy wiosnę
Wiosenny ogród – praca pana ogrodnika

LITERATURA:

J. Friedl: Zabawy, które uczą. Jak wspierać rozwój małego dziecka?,
R. Majewski: Wiosenne nutki. Scenariusze zajęć z muzyki
I. Salach: Nasza pani opowiada,
I. Salach: Plany miesięczne dla 3 –latków,
K. Sąsiadek: Zabawy paluszkowe,
M. Staniek: “Papierowe czary – zabawy muzyczno ruchowe z zastosowaniem różnorodnych form papieru”,
A. Tomaszewska: Bezpieczne dzieciństwo. Autorski program uzupełniający Przedszkola Miejskiego nr 63 w Bytomiu,

H. Trawińska: Zabawy rozwijające dla małych dzieci,

A. Wasilak (red.): Zabawy z chustą,

Cz. Cyrański, M. Kwaśniewska: Moje przedszkole. Program wychowania przedszkolnego,

H. Markusik, M. Olszewska – Chabura, J. Starczewska: Jestem Polakiem, Jestem Europejczykiem. Uzupełniający program autorski,

A. Bartl, C. Nitsch: Zabawy dla maluchów. Różne propozycje dla dzieci w wieku przedszkolnym,

M. Bogdanowicz, B. Kisiel, M. Przasnyska: Metoda Wroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka,

Rytmika dla smyka, wyd. Siedmioróg,

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

Przybliżanie rodzicom treści programowych w pracy z dziećmi:
zamieszczenie na gazetce informacyjnej tematyki kompleksowej na miesiąc marzec, tekstu piosenki „Wiosenne porządki”, informacji o sprawach bieżących,
eksponowanie prac plastycznych i konstrukcyjnych w holu przedszkola w ciągu całego miesiąca,
Pedagogizacja rodziców:
prowadzenie rozmów indywidualnych z rodzicami wg potrzeb, nt. problemów wychowawczych oraz spraw bieżących (w ciągu całego miesiąca w zależności od zaistniałych sytuacji i problemów),
wyznaczenie terminów konsultacji z rodzicami: pierwszy czwartek miesiąca godz. 15.30,
zaproszenie rodziców na zajęcia otwarte prowadzone el. metody W. Sherborne
Pozyskiwanie rodziców do współpracy z przedszkolem:
prowadzenie rozmów indywidualnych z rodzicami – zachęcanie do doposażenia placówki w zabawki, środki czystości,

TYDZIEŃ I

TEMAT KOMPLEKSOWY: Praca pani kucharki

CELE OGÓLNE:

Przybliżenie zawodu pani kucharki, wykonywanych przez nią czynności, narzędzi pracy i ubioru

ZABAWY RUCHOWE:

„Na podwórko – do domu” (orientacyjno - porządkowa)
źródło: propozycja własna

„Przynieś śniadanie” (z elementem równowagi)
źródło: propozycja własna

„Piłeczki” (skoczna )
źródło: H. Trawiska: Zabawy rozwijające dla małych dzieci, s. 39.

Codziennie po zajęciach głównych i po leżakowaniu (przy sprzyjającej pogodzie) wyjście do ogrodu przedszkolnego – zabawy ruchowe/zabawy dowolne w ogrodzie/ na placu zabaw. Przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach, zabawach (s. 61).

PRACA STYMULACYJNA

Cel: rozwijanie sprawności manualnej: usprawnianie mięśni dłoni i palców, rozwijanie umiejętności regulowania napięcia mięśni dłoni i palców;
rysowanie po śladzie linii prostych pionowych,

Cel: usprawnianie narządów artykulacyjnych
naśladowanie odgłosów dochodzących z kuchni na zgłoskach: stuk puk, szuuu, sssss,

Cel: rozwijanie percepcji słuchowej:
rozpoznawanie odgłosów dochodzących z kuchni nagranych na płycie CD,

Cel: rozwijanie percepcji wzrokowej:
Wskazywanie ...