Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU
ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO
STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Imię i nazwisko: Tamara Dziurhaluk
Placówka oświatowa: Szkoła Integracyjna w Szalejowie Górnym, 57-314 Szalejów Górny 48
Zajmowane stanowisko: nauczyciel wspomagający
Okres stażu: 01.09.2011r.- 31.05.2014 r.
Kwalifikacje zawodowe: mgr historii nauczycielskiej, studia podyplomowe : filologia polska, kursy kwalifikacyjne : bibliotekoznawstwo, sztuka, pedagogika wychowawczo-opiekuńcza, oligofrenopedagogika, wychowanie do życia w rodzinie, surdopedagogika.
Celem niniejszego sprawozdania jest przedstawienie przebiegu realizacji mojego planu rozwoju zawodowego w okresie stażu na stopień nauczyciela mianowanego.
Od 2004r. pracuję w placówkach oświatowych : w Szkole Podstawowej w Żelaznie jako nauczycielka historii oraz plastyki i muzyki, w Szkole Podstawowej w Szalejowie Górnym gdzie uczyłam historii oraz wychowania do życia w rodzinie, w Szkole Podstawowej w Krosnowicach jako nauczyciel-bibliotekarz gdzie dnia 20.06.2008r. uzyskałam stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. Od dnia 01.09.2011r. jestem zatrudniona w Szkole Integracyjnej w Szalejowie Górnym jako nauczyciel-bibliotekarz, n-l wspomagający w zakresie oligofrenopedagogiki, n-l wychowania do życia w rodzinie. Staż na nauczyciela mianowanego rozpoczęłam 01 września 2011r. a zakończyłam 31 maja 2014r.
Rozpoczynając doskonalenie zawodowe mocno wierzyłam w to, że proces ten wzbogaci moje umiejętności pedagogiczne, podniesie efektywność własnych działań dydaktycznych i wychowawczych oraz przyczyni się podniesienia jakości pracy szkoły. Przy tworzeniu planu rozwoju zawodowego uwzględniłam Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli oraz wzięłam pod uwagę potrzeby i oczekiwania uczniów, rodziców i grona pedagogicznego. Starałam się uwzględnić specyfikę i potrzeby szkoły, by mobilizował mnie do wytężonej, efektywnej pracy.
Nawiązałam współpracę z opiekunem stażu, Panią mgr Lxxxxx Bxxxxxxx, z którą zawarłam kontrakt. W dokumencie tym jasno określiłyśmy zasady współpracy, zakres obowiązków nauczyciela kontraktowego i opiekuna stażu, kryteria oceny dorobku zawodowego. Współpraca ta pomogła mi niewątpliwie w planowaniu moich kolejnych działań, w doskonaleniu umiejętności właściwego przygotowania i prowadzenia zajęć dydaktycznych.
Przystępując zatem do realizacji zadań zawartych w planie brałam pod uwagę wszystkie wymogi kwalifikacyjne konieczne do realizacji przez nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego. Opis przeprowadzonych działań zestawiłam według poszczególnych wymagań.
§ 7 ust.1 pkt.1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
1. Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym
Opis sposobu realizacji:
1.1 Uczestniczyłam we wszystkich posiedzeniach Rady Pedagogicznej .
1.2. Zgodnie ze Statutem Szkoły w części dotyczącej Rady Pedagogicznej wykonywałam jej statutowe kompetencje stanowiące i ...