Dodaj publikację
Autor
Kamila Smolińska
Data publikacji
2014-07-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
52

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedmiotowy system oceniania z religii.
 Pobierz (doc, 35,0 KB)

Podgląd treści


PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z RELIGII

W SZKOLE PODSTAWOWEJ

I ETAP EDUKACYJNY

Przedmiotowy system oceniania został opracowany na podstawie Programu nauczania religii rzymskokatolickiej w przedszkolach i szkołach zatwierdzonego przez Komisję Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski w dniu 9 czerwca 2010 (nr programu AZ-2-01/10) i jest zgodny z Rozporządzeniem MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562, z późn. zm.).

Ocenę z religii ustalamy w oparciu o kryteria poznawcze, kształcące i wychowawcze.

W ocenianiu z religii obowiązują poniższe zasady:

Obiektywność – zastosowanie jednolitych norm i kryteriów oceniania.

Jawność – podawanie na bieżąco wyników pracy ucznia (rodzicom na ich zapotrzebowanie lub gdy zaistnieje taka potrzeba ze strony szkoły).

Instruktywność – wskazanie na występujące braki.

Mobilizacja do dalszej pracy.

Metody kontroli i ocen:

Konwencjonalne (bieżąca kontrola, posługiwanie się książką, ćwiczenia praktyczne, prace plastyczne, obserwacja uczniów w toku ich pracy itp.).

Techniczne sposoby kontrolowania procesu dydaktycznego (kontrola i ocena przy pomocy zróżnicowanych zadań testowych).

Sposoby oceniania:

Wartościowanie gestem, słowem, mimiką, stopniem.

Elementy wchodzące w zakres oceny z religii:

Ilość i jakość prezentowanych wiadomości.

Zainteresowanie przedmiotem.

Stosunek do przedmiotu.

Pilność i systematyczność.

Umiejętność zastosowania poznanych wiadomości w życiu.

Ocenie podlegają:

Pisemne prace kontrolne i kartkówki.

Odpowiedzi ustne objęte zakresem materiału z zakresu trzech ostatnich lekcji.

Wypowiedzi w trakcie lekcji, powtórzenia itp.

Praca domowa.

Znajomość podstawowych prawd wiary, modlitw.

Prowadzenie zeszytu ucznia.

Pilność, systematyczność, umiejętności.

Postawy wskazujące na potrzebę wartościowania.

Inne formy aktywności ucznia:

praca w grupie (udział w rozmowie, prezentowanie efektów pracy zespołu),

aktywność na zajęciach lekcyjnych,

,prezentacje,

udział w konkursach.

Praktyki religijne nie podlegają ocenie.

Ocena CELUJĄCA

Wiedza – Wykazuje się umiejętnościami i wiadomościami wykraczającymi poza zakres materiału programowego. Ponadto biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami, proponując rozwiązania sytuacji związanych z życiem religijnym. Pogłębia wiadomości, uczestnicząc w zajęciach koła religijnego.
Umiejętności – uczeń wszystkie zadania na lekcjach wykonuje samodzielnie. Pomaga innym w rozwiązywaniu zadań na lekcji.
Aktywność – uczeń wyróżnia się aktywnością na lekcjach. Uczestniczy w konkursach szkolnych, międzyszkolnych.
Pilność i sumienność – Prace posiadają walor estetyczny i spełniają kryteria określone przez nauczyciela. Wzorcowo prowadzi zeszyt przedmiotowy.

Ocena BARDZO DOBRA

Wiedza –Posiada zasób wiadomości określonych w programie nauczania religii w danej klasie.
Umiejętności – uczeń samodzielnie rozwiązuje skomplikowane zadania na lekcjach.
Aktywność – uczeń zgłasza się na lekcjach. Angażuje się w różne zadania na lekcjach.
Pilność i sumienność – uczeń odrabia samodzielnie wszystkie prace domowe. Prowadzi zeszyt przedmiotowy. Prace spełniają ...