Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KARTA PROJEKTU EDUKACYJNEGO
|Temat projektu |Ciekawostki matematyczne – gazetka szkolna (wydanie specjalne) |
|Imię i nazwisko nauczyciela | |
|Czas realizacji |5 tygodni |
|Liczba grup zadaniowych |2 |
|Liczba uczniów w grupie |I grupa (matematyczna) – 4 osoby , II grupa (informatyczna) – 2 osoby |
|Cele projektu (rozwiązanie konkretnego |Stworzenie matematycznej gazetki szkolnej |
|problemu) | |
|Projekt dotyczy treści nauczania z |Tak □ |Projekt wykracza poza treści|Tak □ |Projekt ma charakter |Tak □ |
|podstawy programowej |Nie □ |podstawy programowej |Nie □ |interdyscyplinarny |Nie □ |
|Przedmiot(y) i treści podstawy |Podstawa programowa - INFORMATYKA |
|programowej, które będą realizowane |III etap edukacyjny (gimnazjum) |
|podczas projektu |Treści nauczania – wymagania szczegółowe: |
| |komunikuje się za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych z członkami grupy współpracującej |
| |nad projektem; |
| |pobiera informacje i dokumenty z różnych źródeł, w tym internetowych, ocenia pod względem treści i |
| |formy ich przydatność do wykorzystania w realizowanych zadaniach i projektach; |
| |przy użyciu edytora tekstu tworzy kilkunastostronicowe publikacje, z nagłówkiem i stopką, przypisami, |
| |grafiką, tabelami itp., formatuje tekst w kolumnach, opracowuje dokumenty tekstowe o różnym |
| |przeznaczeniu; |
|Metody realizacji projektu |- zebranie materiałów potrzebnych do gazetki |
| |- opracowanie materiałów w edytorze tekstowym |
| |- wydruk gotowych materiałów i złożenie gazetki w całość |
|Planowane efekty |
|Dla uczniów |- nauka pracy w grupie, |
| |- współdziałanie i podział ról, |
| |- uczenie się przez rozwiązywanie problemu, |
| |- nauka pracy metodą projektu, |
| |- przyjmowanie odpowiedzialności za powierzone działania i podjęte decyzje |
| |- prezentacja efektów pracy. |
| |- realizacja wybranych treści nauczania określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla |
| |gimnazjów lub wykraczać poza te treści. |
|Dla szkoły |Utworzenie dodatku specjalnego do gazetki szkolnej „Ftyka elektryka&uczniak” |
|Dla środowiska lokalnego | |
|Sposób prezentacji |- wydruk kilku gazetek szkolnych (rozdanie nauczycielom oraz uczniom w klasie kilku egzemplarzy) |
| |- omówienie na forum klasy, jak przebiegały poszukiwania artykułów do gazetki przez osoby redagujące |
| |dany temat (bibliografia, problemy w tworzeniu artykułu) |
| |- przedstawienie swojej pracy przez redaktora naczelnego i zastępcę od strony informatycznej |
|Kryteria oceny |Zaangażowanie wszystkich członków grup |
| |Systematyczność pracy (dotrzymywanie terminów) |
| |Przygotowanie artykułu w ciekawy sposób |
| |Staranność wykonania pracy |
| |Umiejętność prezentacji na forum, własnego wkładu pracy |
Załącznik: Lista uczestników projektu
I GRUPA (MATEMATYCZNA) – opracowują artykuły do gazetki
1. Sławny matematyk i ciekawostki matematyczne
2. Krzyżówka matematyczna
3. Interesujące zadania lub problemy matematyczne (łamigłówki, zagadki logiczne itp.)
4. Sprawdź, czy umiesz – zadania z dowolnego działu matematyki
II GRUPA (INFORMATYCZNA) – zajmują się złożeniem gazetki w całość
1. Redaktor naczelny – tworzy stronę tytułową, składa gazetkę do druku i przydziela pracę swojemu zastępcy
2. Zastępca redaktora naczelnego – pomaga w redagowaniu szaty graficznej gazetki