Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPOSOBY WŁĄCZENIA RODZICÓW DO REALIZACJI MIĘDZYNARODOWYCH PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH
Przedstawienie rodzicom pomysłu na projekt i prośba o wyrażenie swojej opinii oraz propozycje ew. zmian
Zachęcanie rodziców do współtworzenia kalendarza działań w projekcie
Zachęcanie rodziców do wspierania działań uczniów w projekcie
Wieczorek dla rodziców - nieformalne przedstawienie projektu
- rozdanie broszur informacyjnych / prezentacja multimedialna dot. projektu oraz wcześniejszych projektów i ich dokonań
Zaproszenie rodziców na oficjalne otwarcie projektu w szkole na początku roku szkolnego oraz zaprezentowanie szkół partnerskich
Wybór Rady Rodziców Comeniusa, najlepiej spośród klas potencjalnie najbardziej aktywnych w projekcie do kierowania działaniami rodziców podczas realizacji projektu
Włączenie rodziców do procesu komunikacji e-mailowej dot. projektu
Zachęcanie rodziców do wspierania działań uczniów w projekcie
Poinformowanie o korzyściach udziału w projekcie
Poinformowanie o kryteriach wyjazdu uczniów do szkół partnerskich
Zapraszanie rodziców do udziału w imprezach ogólnoszkolnych dot. Comeniusa
- imprezy otwierające oraz kończące projekt w poszczególnych latach jego realizacji
- imprezy związane z tematyką działań w projekcie (np. ekologia, zdrowe żywienie)
- imprezy okolicznościowe związane ze świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy
- imprezy poświęcone krajom partnerskim
Zapraszanie rodziców do pomocy w organizacji działań
- przy organizacji prelekcji i warsztatów tematycznych
- przy organizacji wycieczek tematycznych do instytucji związanych z tematyką projektu
- przy organizacji imprez szkolnych
- przy organizacji działań o charakterze kulinarnym
- przy organizacji wyjazdów do szkół partnerskich
- przy organizacji spotkań szkół partnerskich w szkole
Zapraszanie rodziców do udziału w wyjazdach do szkół partnerskich w roli opiekunów (szczególnie ważne w przypadku dzieci ze specjalnymi potrzebami)
Zapraszanie rodziców do udziału w ewaluacji projektu
Uwzględnianie wniosków przedstawionych przez rodziców w procesie usprawniania projektu na kolejnych etapach jego realizacji
Podziękowania dla rodziców i nagrody dla najaktywniejszych
Zachęcenie do udziału w kolejnym projekcie – na podstawie diagnozy ich oczekiwań wynikających z ewaluacji.