Dodaj publikację
Autor
Adam Kubera
Data publikacji
2014-07-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
6

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Tekst przedstawia sposoby włączania rodziców do realizacji międzynarodowych projektów edukacyjnych na każdym etapie ich realizacji.
 Pobierz (docx, 15,4 KB)

Podgląd treści

SPOSOBY WŁĄCZENIA RODZICÓW DO REALIZACJI MIĘDZYNARODOWYCH PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH

Przedstawienie rodzicom pomysłu na projekt i prośba o wyrażenie swojej opinii oraz propozycje ew. zmian

Zachęcanie rodziców do współtworzenia kalendarza działań w projekcie

Zachęcanie rodziców do wspierania działań uczniów w projekcie

Wieczorek dla rodziców - nieformalne przedstawienie projektu

- rozdanie broszur informacyjnych / prezentacja multimedialna dot. projektu oraz wcześniejszych projektów i ich dokonań

Zaproszenie rodziców na oficjalne otwarcie projektu w szkole na początku roku szkolnego oraz zaprezentowanie szkół partnerskich

Wybór Rady Rodziców Comeniusa, najlepiej spośród klas potencjalnie najbardziej aktywnych w projekcie do kierowania działaniami rodziców podczas realizacji projektu

Włączenie rodziców do procesu komunikacji e-mailowej dot. projektu

Zachęcanie rodziców do wspierania działań uczniów w projekcie

Poinformowanie o korzyściach udziału w projekcie

Poinformowanie o kryteriach wyjazdu uczniów do szkół partnerskich

Zapraszanie rodziców do udziału w imprezach ogólnoszkolnych dot. Comeniusa

- imprezy otwierające oraz kończące projekt w poszczególnych latach jego realizacji

- imprezy związane z tematyką działań w projekcie (np. ekologia, zdrowe żywienie)

- imprezy okolicznościowe związane ze świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy

- imprezy poświęcone krajom partnerskim

Zapraszanie rodziców do pomocy w organizacji działań

- przy organizacji prelekcji i warsztatów tematycznych

- przy organizacji wycieczek tematycznych do instytucji związanych z tematyką projektu

- przy organizacji imprez szkolnych

- przy organizacji działań o charakterze kulinarnym

- przy organizacji wyjazdów do szkół partnerskich

- przy organizacji spotkań szkół partnerskich w szkole

Zapraszanie rodziców do udziału w wyjazdach do szkół partnerskich w roli opiekunów (szczególnie ważne w przypadku dzieci ze specjalnymi potrzebami)

Zapraszanie rodziców do udziału w ewaluacji projektu

Uwzględnianie wniosków przedstawionych przez rodziców w procesie usprawniania projektu na kolejnych etapach jego realizacji

Podziękowania dla rodziców i nagrody dla najaktywniejszych

Zachęcenie do udziału w kolejnym projekcie – na podstawie diagnozy ich oczekiwań wynikających z ewaluacji.