Dodaj publikację
Autor
Ewelina Cichowska
Data publikacji
2014-07-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
66

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ankieta dla nauczycieli i wychowawców badająca zakres wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych na zajęciach.
 Pobierz (docx, 21,4 KB)

Podgląd treści

ANKIETA DLA NAUCZYCIELI I WYCHOWAWCÓW SOSW W ŻARDENIKACH

Ankieta jest anonimowa. Badanie ma na celu analizę zakresu i stopnia wykorzystywania przez nauczycieli, wychowawców technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK).

1. Czy posiada Pan/Pani w pracy możliwość korzystania z komputera z dostępem do Internetu?

tak nie

2. Czy korzysta Pan/Pani z komputera (laptopa) podczas zajęć?

tak nie

3. Czy korzysta Pan/Pani z projektora podczas zajęć?

tak nie

4. Jakie narzędzia komunikacyjno-informacyjne wykorzystuje Pan/Pani najczęściej na zajęciach:

gry

strony internetowe

prezentacje

filmy

podcasty (nagrania audio)

aplikacje i programy

e-mail

e-learning

inne (jakie?)………………………………………………………………………………………………………………………..

5. Jak często korzysta Pan/Pani z wyżej wymienionych narzędzi na zajęciach?

kilka razy w tygodniu

kilka razy w miesiącu

raz w miesiącu

rzadziej niż raz w miesiącu

(inna możliwa odpowiedź)………………………………………………………………...............................................................

6. Wykorzystuję TIK głównie do: (można zaznaczyć kilka odpowiedzi)

komunikacji z uczniami przez Internet

komunikacji z rodzicami moich uczniów

przygotowania materiałów do lekcji typu: karty pracy, scenariusze lekcji itp.

przygotowania do lekcji materiałów multimedialnych

wysyłania drogą elektroniczną moim uczniom materiałów i zadań do rozwiązania

W inny sposób (jaki?) ……………………………………………………………………………………………………………..

7. Czy umieszcza Pan/Pani stworzone przez siebie materiały edukacyjne i/lub prace uczniów w sieci?

tak nie

Jeśli tak, to gdzie? …………………………………………………………………………………………………………………

8. Proszę ocenić swoją biegłość w posługiwaniu się TIK w skali od 1 do 6, gdzie 1 – mała biegłość.

1 2 3 4 5 6

9. Czy uważa Pan/Pani, że stosowanie TIK może podnieść efektywność kształcenia/wychowania?

tak nie

Jeśli tak, to w jaki sposób? ………………………………………………………………………………………………………...

10. Czy odczuwa Pan/Pani potrzebę podnoszenia kompetencji w zakresie TIK?

tak nie

Jeśli tak , to w jakim obszarze? ……………………………………………………………………………………………………

11. Jakie widzi Pana/Pani przeszkody w stosowaniu nowych technologii w pracy?

brak czasu brak sprzętu brak umiejętności

inne (jakie?) ……………………………………………………………………………………………………………………….

12. Czy widzi Pan/Pani potrzebę zmiany sposobu kontaktowania się z uczniami i ich rodzicami, tak, aby wykorzystać drogę elektroniczną?

tak nie trudno powiedzieć

13. Z jakich serwisów, portali edukacyjnych Pan/ Pani korzysta?

……………………………………………………………………………………………………………………………………

14. Komunikuje się Pan/Pani przez Internet z innymi nauczycielami oraz dyrekcją w celu:

tylko towarzyskim

szybkiej komunikacji podczas realizacji wspólnych działań zawodowych

wysyłania materiałów zamiast ich drukowania

wysyłania materiałów do konsultacji

wysyłania materiałów, nad którymi wspólnie pracujemy

rozsyłania linków do ciekawych stron, artykułów, filmów

wymiany doświadczeń, zebrania opinii (fora, serwisy)

innym (jakim?) ……………………………………………………………………………………………………………………

Metryczka

Staż pracy: 0-5 lat 6-15lat 16-25lat pow.25lat

Nauczyciel: kontraktowy mianowany dyplomowany

Dziękuję za wypełnienie ankiety. Ewelina Cichowska