Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Wstęp
Od początku mojej kariery zawodowej, która trwa już jedenaście lat, pracuje w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Elblągu. Jestem nauczycielem wychowania fizycznego i historii oraz nieprzerwanie od dziesięciu lat pełnię funkcję wychowawcy klasy. Celem wszystkich moich działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych od początku pracy zawodowej, był i jest wszechstronny rozwój ucznia. Starałem się zatem doskonalić swój warsztat pracy oraz wykorzystywać nabyte umiejętności dla dobra uczniów i szkoły, w której pracuję. Chęć dalszego rozwoju skłoniła mnie do rozpoczęcia stażu i ubiegania się o stopień nauczyciela dyplomowanego.
Opracowując w 2011 r. plan rozwoju zawodowego wziąłem pod uwagę nie tylko długość stażu i wymogi ustalone przez Ministra Edukacji Narodowej w rozporządzeniu w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, ale również realność osiągnięcia planowanych celów uwzględniając przedmioty których uczę, potrzeby własnego dalszego rozwoju zawodowego, a także potrzeby placówki w której jestem zatrudniony.
Celem wszystkich moich działań w ramach pracy zawodowej, był i jest wszechstronny rozwój młodzieży. Poszerzanie ich wiedzy w celu przygotowania do dalszej nauki, kształtowanie postaw i wartości, a także wypracowanie nawyków oraz umiejętności, które stworzą warunki do samodzielnej motywacji i działalności. W pracy z uczniem stawiam na działania praktyczne, dlatego też bardzo starannie organizuję i przygotowuję się do imprez szkolnych oraz innych form, które w sposób praktyczny przybliżają młodzieży wiedzę o otaczającym świecie. Preferuję rozwijanie aktywności twórczej uczniów zachęcając ich do uczestnictwa w życiu szkoły, zawodach i konkursach szkolnych i pozaszkolnych.
Stworzony plan rozwoju miał w swoim założeniu stanowić kontynuację realizowanych wcześniej zadań dydaktyczno-wychowawczych, a jednocześnie miał być podstawą do podejmowania nowych działań w ramach pełnionych obowiązków służbowych. Realizacja działań wynikających z planu rozwoju miała w efekcie podnieść moje doświadczenie, przyczynić się do wzrostu umiejętności, wzbogacić wiedzę merytoryczną i pedagogiczną, podnieść jakość pracy szkoły.
Praca z dziećmi i dla dzieci daje mi niezmiernie dużo satysfakcji i zadowolenia. Wierzę, że moje doświadczenie w pracy z uczniami w przyszłości przynosić będzie jeszcze lepsze efekty.
Zakończony 31 maja 2014 r. okres stażu uważam za owocny pod względem pracy zarówno dla mnie, jak i dla szkoły, w której jestem zatrudniony. Zamierzam nadal wykonywać swoje obowiązki jak najlepiej, systematycznie się doskonalić oraz podnosić jakość mojej pracy i szkoły, poprzez konsekwentną realizację wyznaczonych sobie zamierzeń, przedsięwzięć.
Myślę, że przedstawiona przeze mnie dokumentacja potwierdzi spełnienie niezbędnych wymagań do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego.
§8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efekt6w w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i ...