Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Pawlak
Data publikacji
2014-08-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
184

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera opis i analizę wymagań niezbędnych do uzyskania awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 76,7 KB)

Podgląd treści

Opis i analiza wymagań niezbędnych do uzyskania awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego

WSTĘP

Pracę w Gimnazjum im. Orła Białego w D……… rozpoczęłam w dniu 1 września 2001 roku jako nauczyciel przedmiotów biologia i technika oraz wychowawca świetlicy. Przez cały dotychczasowy okres mojej pracy w gimnazjum poszerzałam swoje kompetencje zgodnie z potrzebami placówki. W tym też zakresie ukończyłam dwa kierunki  w systemie studiów podyplomowych oraz kursy kwalifikacyjne. Starałam się  i staram, by wiedza zdobyta w trakcie studiów na Uniwersytecie Przyrodniczym   w Poznaniu oraz na studiach podyplomowych na UJD w Częstochowie, SDMO w Kaliszu procentowała  i przynosiła pozytywne efekty w mojej pracy dydaktycznej i wychowawczej.

Swój staż na nauczyciela dyplomowanego, jeszcze przed napisaniem planu rozwoju zawodowego, rozpoczęłam od wstępnej oceny własnych umiejętności. Musiałam się zastanowić, co jest dla mnie ważne i co zamierzam osiągnąć. W tym celu szczegółowo zapoznałam się z wymaganiami prawa oświatowego jakie stawiane są przed nauczycielem mianowanym ubiegającym się o kolejny stopień awansu zawodowego. Przypomniałam sobie przepisy zawarte w Karcie Nauczyciela i Ustawie o Systemie Oświaty, które są podstawowymi dokumentami regulującymi prawa i obowiązki nauczyciela oraz organizującymi działalność placówek oświatowych. Zapoznając się z prawem oświatowym sięgałam po właściwe Rozporządzenie MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, które szczegółowo określało zasady mojej pracy w poszczególnych jej obszarach.

Opracowując plan rozwoju zawodowego wzięłam pod uwagę nie tylko długość stażu   i wymogi ustalone przez Ministra Edukacji Narodowej w rozporządzeniu w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, ale również realność osiągnięcia planowanych celów uwzględniając nauczane przez mnie przedmioty, potrzeby własnego dalszego rozwoju zawodowego, a przede wszystkim potrzeby placówki, w której jestem zatrudniona. Dnia 12.09.2011 r. przedłożyłam dyrekcji szkoły opracowany plan rozwoju zawodowego, który został zatwierdzony do realizacji w dniu 14.09.2011 r. Plan ten ściśle korespondował ze Statutem Szkoły, Rocznym Planem Pracy Szkoły, Programem Profilaktyki i Programem Wychowawczego, uwzględniał potrzeby i oczekiwania uczniów   i rodziców. Zadania zawarte w planie rozwoju zawodowego realizowałam systematycznie, analizowałam i poddawałam je ocenie pod kątem ich przydatności w dalszej pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. Większość z nich ma charakter  ciągły i zamierzam je kontynuować nadal. Koniec stażu jest okazją do podsumowania moich dokonań. Włożony w nie wysiłek przyniósł mi satysfakcję, zmienił moje spojrzenie na własną pracę i na ucznia, któremu należy poświecić maksimum czasu oraz uwagi.

W niniejszym sprawozdaniu przedstawię stopień realizacji założonych przeze mnie w planie rozwoju celów oraz postaram się dokonać oceny efektywności podjętych przeze mnie działań i ich przydatności ...