Dodaj publikację
Autor
Dominika Piwczyńska
Data publikacji
2014-08-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
37

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Dwuprzedmiotowy pilotażowy program edukacyjny przeznaczony jest dla uczniów klas drugich i maturalnych liceum ogólnokształcącego. Program obejmuje wybrane zagadnienia z biologii na poziomie podstawowym i rozszerzonym, które będą wprowadzane na zajęciach dodatkowych równocześnie w języku polskim i angielskim.
 Pobierz (doc, 69,5 KB)

Podgląd treści


Dwuprzedmiotowy pilotażowy program edukacyjny

dla liceum ogólnokształcącego

autorzy: D. Piwczyńska, W. Paczkowska

1.Charakterystyka programu

Dwuprzedmiotowy pilotażowy program edukacyjny przeznaczony jest dla uczniów klas drugich i maturalnych liceum ogólnokształcącego. Program obejmuje wybrane zagadnienia z biologii na poziomie podstawowym i rozszerzonym, które będą wprowadzane na zajęciach dodatkowych równocześnie w języku polskim i angielskim. Oprócz takich sprawności językowych jak słuchanie i czytanie ze zrozumieniem, szczególny nacisk będzie położony na umiejętność sprawnego komunikowania się. Kształcenie powyższej umiejętności jest niezwykle istotne, gdyż właśnie matura ustna z języka obcego jest źródłem ogromnego stresu dla wielu uczniów.

Zakres tematyczny zajęć obejmuje zagadnienia zbieżne dla obu przedmiotów i jednocześnie niezwykle przydatne w życiu codziennym, takie jak np. ochrona środowiska, ekologia, człowiek, czy zdrowe odżywianie.

2.Cele ogólne
• rozwijanie kompetencji językowych ucznia, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji w języku angielskim
• poszerzanie wiedzy uczniów w zakresie podstaw terminologii naukowej
• niwelowanie bariery językowej u uczniów oraz kształtowanie w nich wiary we własne możliwości
• wzbogacanie i urozmaicanie warsztatu pracy na lekcjach biologii

• zapewnienie uczniom dostępu do materiałów anglojęzycznych o tematyce biologicznej

• tworzenie warunków do stosowania języka obcego w praktyce – wykonywanie projektów interdyscyplinarnych oraz odgrywanie scenek sytuacyjnych.

3.Bloki tematyczne (problematyka programu)

1. ochrona środowiska

2. ekologia

3. genetyka

4. żywność GMO

5. człowiek

6. zdrowie

4. Treści na lekcjach zostaną wprowadzone w postaci:

• słownictwa

• filmów

• prezentacji

• krótkich anglojęzycznych tekstów

• projektów uczniowskich

Biologia- wykaz tematów:

|Treści biologiczne z |Formy realizacji |Efekty realizacji |
|elementami angielskiego | | |
|Struktura i funkcjonowanie ekosystemu |Wprowadzenie słownictwa opisującego ekosystemy |Słowniczek z wyrazami |
|Opis biomów (las tropikalny, tundra, tajga) |Wprowadzenie słownictwa opisującego rożne |Słowniczek z wyrazami |
| |krajobrazy | |
|Powtórzenie wiadomości dotyczących ekologii |Prezentacja dotycząca podstawowych pojęć z |Krzyżówka tematyczna |
| |ekologii | |
|Wprowadzenie pojęcia „ochrona środowiska” |Wprowadzenie słownictwa dotyczącego ochrony |Słowniczek z wyrazami |
| |środowiska | |
|Kwaśne deszcze |Opis zjawiska kwaśnych deszczy - praca z tekstem|Słowniczek z wyrazami |
|  |anglojęzycznym | |
|Dziura ozonowa |Nowe słownictwo opisujące zjawisko dziury |Plansza tematyczna |
| |ozonowej | |
|Efekt cieplarniany |Nowe słownictwo opisujące zjawisko efektu |Plansza tematyczna |
| |cieplarnianego | |
|Sposoby ochrony Ziemi na co dzień |Nowe słownictwo tematyczne |Prezentacje uczniowskie |
|Budowa i funkcje kwasów nukleinowych |praca z tekstem anglojęzycznym dotyczącym DNA |Słowniczek z wyrazami |
|Czy żywność genetycznie modyfikowana jest |praca z tekstem anglojęzycznym |Słowniczek z wyrazami |
|zdrowa? | | |
|Klonowanie zwierząt - plusy i minusy |praca z tekstem anglojęzycznym |Plansza tematyczna |
|Genetycznie modyfikowane zwierzęta to |praca z tekstem anglojęzycznym |Słowniczek z wyrazami |
|przyszłość? | | |
|Budowa układu pokarmowego człowieka |Poznanie słownictwa związanego z elementami |Słowniczek z wyrazami |
| |budowy układu pokarmowego niezbędnego do | |
| |prowadzenia dialogów u lekarza | |
|Organy budujące ciało człowieka |Przypomnienie ...