Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH
DLA KLASY SZÓSTEJ
Wychowawca:
Cel wychowania: Uczeń ma poczucie własnej wartości, dąży do określenia swojej tożsamości
Efekty działań wychowawczych:
Uczeń:
- potrafi docenić wartości przyrody i rzeczy nas otaczających,
- wzbogaca swoją osobowość szukając życiowej pasji,
- potrafi dostrzegać wokół siebie innych ludzi, ceni przyjaźń i miłość,
- stara się efektywnie i mądrze wykorzystywać czas.
Tematy jednostek lekcyjnych:
Wrzesień
1. Omówienie tematyki godzin z wychowawcą.
Wybór samorządu klasowego.
Zachowanie ostrożności w drodze do i ze szkoły.
2. Dbam o własne środowisko naturalne.
Włączamy się do akcji "Sprzątanie świata".
3. Zapoznajemy się ze statutem szkoły, omawiamy nasze prawa i obowiązki.
4. Moje prawa i obowiązki w rodzinie.
Październik
1. Postarajmy się być dobrym zespołem klasowym.
2. Kochaj bliźniego swego jak siebie samego.
3. Dlaczego lubimy kolegować się i przyjaźnić?
4. Czystość a choroby skóry, brudnych rąk i nóg.
5. Cmentarze- miejsca szczególnego szacunku.
Listopad
1. Znaczenie symboli narodowych w obecnym życiu Polaków.
2. Patron mojej szkoły.
3. Jak zapewnić pokój światu?
4. Zapoznanie z procedurami dotyczącymi sprawdzianu klas szóstych.
Grudzień
1. Kultura języka, stroju, zachowania.
2. Wspólnie odpowiadamy na nasze problemy w nauce i zachowaniu.
3. Święta Bożego Narodzenia w moim domu
Styczeń
1. Telewizja i film w moim życiu.
2. Planujemy swój wypoczynek w czasie ferii zimowych.
3. Dojrzewanie, zakochanie i miłość.
Luty
1. Dojrzewam biologicznie, psychicznie, społecznie, duchowo - religijnie.
2. Dlaczego łatwiej jest żyć z planem dnia?
3. Chcę poznać siebie.
4. Relacje dziecka z rodziną
Marzec
1. Dzień Kobiet w naszej klasie.
2. Pomoc ludziom niepełnosprawnym.
3. Dostrzegam innych ludzi oraz ich uczucia.
4. Święta Wielkanocne w moim domu.
Kwiecień
1. Przypomnienie procedur związanych ze sprawdzianem klas szóstych.
2. Stan środowiska naturalnego a codzienna działalność człowieka.
3. Cywilizacja i zmiany stylu życia.
4. Co robić na majówce? Organizacja czasu i bezpieczeństwa.
Maj
1. Jest ciepło – jak zmotywować się do nauki?
2. Dlaczego dzieci sięgają po używki?
3. Najmilsza jest mi mama. Dlaczego?
4. Za trzy miesiące będę uczniem gimnazjum.
Czerwiec
1. Dzień Dziecka w mojej klasie.
2. Przygotowujemy teatr klasowy.
3. Czy zasłużyłem sobie na taką ocenę z zachowania?
4. Podsumowanie trzyletniej współpracy.