Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Imię i nazwisko: mgr Małgorzata Grędzicka
Placówka oświatowa: Miejskie Przedszkole nr 8 im. Misia Uszatka – Przyjaciela Przyrody w Żarach
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy: 1.09.2014 – 31.05.2017
Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Dorota Matejko
Dyrektor placówki oświatowej: mgr Barbara Kłos
Cel główny:
-uzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego
Cele szczegółowe:
-doskonalenie umiejętności posługiwania się przepisami dotyczących systemu oświaty
-realizowanie zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki w celu podniesienia jakości pracy w placówce
-uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego, służących własnemu rozwojowi
-doskonalenie warsztatu pracy i metod pracy pedagogicznej
-oceniania skuteczności podjętych zadań
Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego wynikające z Rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli obejmują:
§ 7 ust. 2 pkt. 1
UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Sposoby dokumentowania
Termin realizacji
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Współpraca z opiekunem stażu
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli
-Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu
-Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora placówki
Organizowanie własnego warsztatu pracy
Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej
Prowadzenie dokumentacji przedszkolnej
Publikacje własnych prac
-zawarcie kontraktu
-ustalenie harmonogramu spotkań z opiekunem
-organizowanie spotkań z opiekunem stażu zgodnie z ustalonymi terminami
-przygotowanie planu rozwoju zawodowego
-wnioski z obserwacji zajęć z opiekunem
-opracowanie scenariuszy zajęć i ich analiza
-opracowanie scenariuszy zajęć i ich analiza
-opracowanie miesięcznego planu pracy w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program wychowania przedszkolnego
-przygotowanie pomocy dydaktycznych, narzędzi diagnostycznych
-dokonywanie ewaluacji własnych działań pracy
-udział w pracach zespołu/ kreowanie wizerunku przedszkola
-udział w szkoleniach, warsztatach, kursach
-aktywne uczestnictwo w wewnątrz przedszkolnym doskonaleniu nauczycieli
-pogłębianie wiedzy metodycznej i pedagogicznej poprzez zapoznanie się z pozycjami książkowymi ukazującymi się na rynku wydawniczym
-dziennik zajęć
-plany pracy
-zeszyt obserwacji
-dziennik konsultacji z rodzicami
-arkusz diagnozowania dzieci
-protokoły zebrań z rodzicami
-półroczne raporty z pracy dydaktyczno – wychowawczej
-publikacje scenariuszy zajęć
-kontrakt
-notatki ze spotkań z opiekunem stażu
-harmonogram współpracy z opiekunem stażu
-Plan Rozwoju Zawodowego
-scenariusze zajęć
-scenariusze zajęć, karty hospitacji zajęć
-scenariusze zajęć, karty hospitacji zajęć
-miesięczny plan pracy
-dokonywanie wpisów do dziennika zajęć
-narzędzia diagnostyczne
-ewaluacja własnych działań
-sprawozdanie z prac zespołu
-zaświadczenia dotyczące ukończenia warsztatów, kursów, szkoleń
-dziennik zajęć
-plany pracy
-zeszyt obserwacji
-sprawozdania
-zaświadczenia o publikacji ...