Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Zagrajek
Data publikacji
2014-09-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
135

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

PROGRAM ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH NORDIC WALKING.
 Pobierz (docx, 23,3 KB)

Podgląd treści

Program zajęć pozalekcyjnych

NORDIC WALKING – MARSZ PO ZDROWIE

SPIS TREŚCI

I. WstępII. Cele ogólneIII. Cele szczegółowe

IV. Treści nauczania V. Przewidywane osiągnięcia uczniówVI. Metody, procedury osiągania celówVII. Warunki realizacji programu

VIII. EwaluacjaIX. LiteraturaI WSTĘP

Proponowany przeze mnie program zajęć pozalekcyjnych z Nordic Walking przeznaczony jest do realizacji w IV etapie edukacyjnym i swym zasięgiem obejmuje uczniówklas I-III.

Mając na uwadze przede wszystkim troskę o ucznia, jego sprawność i zdrowie, w programie zwracam szczególną uwagę na problem ustawicznej aktywności fizycznej podejmowanej świadomie, dobrowolnie i z entuzjazmem. Szkolne wychowanie fizyczne nie jest w stanie zaspokoić wszystkich potrzeb ruchowych ucznia, dlatego też bardzo często obserwuje się chęć uczestnictwa w pozalekcyjnych zajęciach sportowo - rekreacyjnych.

Znając potrzeby rozwojowe uczniów swojej szkoły ich zainteresowania i predyspozycje oraz warunki jakimi dysponuje szkoła, wybrałam do prowadzenia zajęcia z Nordic Walking. Marsz z kijami zyskuje entuzjastów i coraz więcej osób decyduje się na taką formę spędzania czasu na świeżym powietrzu. Wybrałam ten rodzaj aktywności, bo osobiście przekonałam się o jego zaletach i postanowiłam zainteresować nią uczniów naszej szkoły. Nordic Walking działa na większość mięśni ciała, miedzy innymi klatki piersiowej, tricepsy, bicepsy, ramion i brzucha. Podczas takiego marszu mięśnie pracują inaczej niż podczas zwykłego chodzenia i spala się więcej kalorii, wzmacnia się układ sercowo-naczyniowy, odciążone są stawy, co jest szczególnie ważne dla osób z problemami kolan i kręgosłupa.

Dla uczniów liceum jest to zupełnie nowa propozycja zajęć dodatkowych.

Główne założenia programu polegają na obcowaniu uczniów z przyrodą, ruchem na świeżym powietrzu. Po realizacji programu uczniowie opanują krok podstawowy Nordic Walking, poznają różne poziomy na jakich można trenować NW i zalety tej formy aktywności fizycznej.

Program jest zgodny z założeniami nowej podstawy programowej. Realizuje ponadprzedmiotowe zadania szkoły, do których należą między innymi:

edukacja zdrowotna – rozwijanie u uczniów postawy dbałości o zdrowie własne i innych ludzi oraz umiejętności tworzenia środowiska sprzyjającego zdrowiu.

podejmowanie działań mających na celu zindywidualizowane wspomaganie rozwoju każdego ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości

Dzięki programowi będą kształtowane przez uczniów postawy sprzyjające ich dalszemu rozwojowi – odpowiedzialność, ciekawość poznawcza, poczucie własnej wartości, gotowość do podejmowania inicjatyw i pracy zespołowej.

Udział w zajęciach jest dobrowolny, a zadaniem prowadzącego jest starać się utrzymać zainteresowanie i chęci uczniów do ruchu na świeżym powietrzu poprzez:

- atrakcyjność zajęć w terenie – poznanie pięknej okolicy- właściwą motywację emocjonalną- stworzenie przyjemnej atmosfery

II. CELE OGÓLNE

1. Urozmaicenie dotychczasowych pozalekcyjnych  zajęć ruchowych,

2. Promowanie zdrowego stylu życia.

3. Zainteresowanie nową formą aktywności ruchowej

III. CELE SZCZEGÓŁOWE

poznawanie i ...