Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE I
Temat zajęć: Wiosna w ogrodzie i sadzie
Założenia programowe :
interesuje się książką i czytaniem, słucha w skupieniu czytanych utworów (…);
posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie;
świadomie i aktywnie słucha muzyki, potem wyraża swoje doznania werbalnie i niewerbalnie;
rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące w takich środowiskach jak: park, las, pole uprawne, sad i
ogród (działka)
wie, jaki pożytek zwierzęta przynoszą środowisku, niszczenie szkodników przez ptaki, zapylanie
kwiatów przez owady, spulchniania gleby przez dżdżownice
wyznacza sumy (dodaje) i różnice (odejmuje) manipulując obiektami lub rachując na zbiorach
zastępczych (…)
Cele ogólne – kierunkowe
- wszechstronny rozwój dziecka w zakresie mówienia, pisania, czytania i liczenia
- poznawanie środowiska naturalnego z otoczenia dziecka
SZCZEGÓŁOWE CELE OPERACYJNE (założone):
SFERA POZNAWCZA:
1. nowe pojęcia i wiadomości:
1.1 eduk. przyrodnicza – nazywa zwierzęta, które są sprzymierzeńcami i szkodnikami w ogrodzie
i sadzie
2. utrwalane pojęcia i wiadomości (pierwszoplanowe):
2.1. eduk. językowa – czyta i zapisuje wyrazy z głoskami miękkimi (ś, si, ź, zi, ć, ci)
SFERA INSTRUMENTALNA:
3. nowe umiejętności:
3.1. eduk. przyrodnicza – rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące w sadzie i ogrodzie
3.2. eduk. plastyczna – ilustruje sceny i sytuacje inspirowane muzyką
3.3.eduk. muzyczna- aktywnie słucha muzyki
4. utrwalane umiejętności (pierwszoplanowe):
4.1. eduk. matematyczna – porządkuje liczby od największej do najmniejszej (i odwrotnie)
4.3. eduk. techniczna – modeluje papier i łączy go z innymi materiałami – wykonanie figurki
biedronki
SFERA WYCHOWAWCZA (wyrażanie sądów, ocen, przejawianie konkretnych zachowań)
5. utrwalane (pierwszoplanowe) –
5.1 słucha w skupieniu czytanych utworów ;
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
-ilustracje zwierząt (ślimak, motyl, kret, pszczoła, biedronka, dżdżownica, mszyca, gąsienica, szpak)
-kartki z nazwami zwierząt (kret, biedronka, dżdżownica, ślimak, mszyca, gąsienica, szpak, pszczoła)
-obrazki ilustrujące rozwój śliwki ( 1 zestaw na grupę 2 osobową)
-kartki z napisanymi wyrazami stanowiącymi luki w opowiadaniu
-wykreślanka z hasłem biedronka – dla każdego ucznia
-dwa kółka dla każdego ucznia stanowiące skrzydełka biedronki
-kart do gry ,,Piotruś” ( zestaw na parę)
-,,zielona trawka ‘’ –miejsce na prace techniczne
-karteczki z nazwami zwierząt (ślimak, pszczoła, biedronka, kret, motyl, osa, żaba, szpak, dżdżownica)
-obrazki z ilustracjami ze spółgłoskami miękkimi – ś, si, ź, zi, ć, ci
-karteczki ze spółgłoskami –ś, si, ź, zi, ć, ci
-płyta CD z piosenką ,,Walc łyżwiarzy’’
-odtwarzacz CD
-kartki z bloku rysunkowego z narysowanym kwiatem
-taśma samoprzylepna
-kredki
-nożyczki
PLAN REALIZACJI ZAŁOŻEŃ
Formy
organizacyjne
zajęć (ewent.
czas trwania)
Praca zbiorowa
jednolita
(4 minuty)
Praca zbiorowa
jednolita
(12 minut)
Wyszczególnienie (treści, czynności nauczyciela,
środki dydaktyczne, zwłaszcza pytania i polecenia
szczegółowe ...