Dodaj publikację
Autor
Ilona Ruda
Data publikacji
2014-09-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
70

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz dla uczniów klasy I pozwalający na dogłębne poznanie mieszkańców sadu i ogrodu wiosną. Dzięki niemu uczniowie mogą dokonać podziału na sprzymierzeńców i szkodników. To także sposób na lekkie i przyjemne utrwalenie spółgłosek miękkich i rozrywka dzięki ciekawej pracy plastycznej.
 Pobierz (pdf, 1,4 MB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE I



Temat zajęć: Wiosna w ogrodzie i sadzie

Założenia programowe :

interesuje się książką i czytaniem, słucha w skupieniu czytanych utworów (…);

 posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie;

 świadomie i aktywnie słucha muzyki, potem wyraża swoje doznania werbalnie i niewerbalnie;
 rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące w takich środowiskach jak: park, las, pole uprawne, sad i

ogród (działka)

 wie, jaki pożytek zwierzęta przynoszą środowisku, niszczenie szkodników przez ptaki, zapylanie

kwiatów przez owady, spulchniania gleby przez dżdżownice

 wyznacza sumy (dodaje) i różnice (odejmuje) manipulując obiektami lub rachując na zbiorach

zastępczych (…)


Cele ogólne – kierunkowe

- wszechstronny rozwój dziecka w zakresie mówienia, pisania, czytania i liczenia

- poznawanie środowiska naturalnego z otoczenia dziecka

SZCZEGÓŁOWE CELE OPERACYJNE (założone):


SFERA POZNAWCZA:

1. nowe pojęcia i wiadomości:

1.1 eduk. przyrodnicza – nazywa zwierzęta, które są sprzymierzeńcami i szkodnikami w ogrodzie
i sadzie

2. utrwalane pojęcia i wiadomości (pierwszoplanowe):

2.1. eduk. językowa – czyta i zapisuje wyrazy z głoskami miękkimi (ś, si, ź, zi, ć, ci)


SFERA INSTRUMENTALNA:
3. nowe umiejętności:

3.1. eduk. przyrodnicza – rozpoznaje rośliny i zwierzęta żyjące w sadzie i ogrodzie
3.2. eduk. plastyczna – ilustruje sceny i sytuacje inspirowane muzyką
3.3.eduk. muzyczna- aktywnie słucha muzyki
4. utrwalane umiejętności (pierwszoplanowe):

4.1. eduk. matematyczna – porządkuje liczby od największej do najmniejszej (i odwrotnie)
4.3. eduk. techniczna – modeluje papier i łączy go z innymi materiałami – wykonanie figurki

biedronki


SFERA WYCHOWAWCZA (wyrażanie sądów, ocen, przejawianie konkretnych zachowań)

5. utrwalane (pierwszoplanowe) –

5.1 słucha w skupieniu czytanych utworów ;

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

-ilustracje zwierząt (ślimak, motyl, kret, pszczoła, biedronka, dżdżownica, mszyca, gąsienica, szpak)
-kartki z nazwami zwierząt (kret, biedronka, dżdżownica, ślimak, mszyca, gąsienica, szpak, pszczoła)

-obrazki ilustrujące rozwój śliwki ( 1 zestaw na grupę 2 osobową)
-kartki z napisanymi wyrazami stanowiącymi luki w opowiadaniu

-wykreślanka z hasłem biedronka – dla każdego ucznia

-dwa kółka dla każdego ucznia stanowiące skrzydełka biedronki

-kart do gry ,,Piotruś” ( zestaw na parę)

-,,zielona trawka ‘’ –miejsce na prace techniczne

-karteczki z nazwami zwierząt (ślimak, pszczoła, biedronka, kret, motyl, osa, żaba, szpak, dżdżownica)

-obrazki z ilustracjami ze spółgłoskami miękkimi – ś, si, ź, zi, ć, ci

-karteczki ze spółgłoskami –ś, si, ź, zi, ć, ci

-płyta CD z piosenką ,,Walc łyżwiarzy’’

-odtwarzacz CD

-kartki z bloku rysunkowego z narysowanym kwiatem

-taśma samoprzylepna

-kredki
-nożyczki

PLAN REALIZACJI ZAŁOŻEŃ

Formy
organizacyjne
zajęć (ewent.
czas trwania)

Praca zbiorowa
jednolita
(4 minuty)


Praca zbiorowa
jednolita
(12 minut)




















Wyszczególnienie (treści, czynności nauczyciela,
środki dydaktyczne, zwłaszcza pytania i polecenia
szczegółowe ...