Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE II
Temat zajęć: Skarby jesieni. Podziwiamy jesienne kwiaty.
Założenia programowe :
pod kierunkiem nauczyciela korzysta z (...) środków dydaktycznych
uczestniczy w rozmowach: zadaje pytania, udziela odpowiedzi i prezentuje własne zdanie(…),
podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak:
kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone
materiały, narzędzia i techniki plastyczne)
opisuje życie w wybranych ekosystemach: w lesie, ogrodzie, parku (…)
dodaje i odejmuje liczby w zakresie 100; sprawdza wyniki dodawania za pomocą
odejmowania,
realizuje sylabami rytmicznymi, gestem oraz ruchem proste rytmy i wzory rytmiczne (…),
opisuje życie w wybranych ekosystemach: w lesie, ogrodzie (…),
wymienia zwierzęta i rośliny (…),
aktywnie słucha muzyki (…)
liczy w przód i w tył od danej liczby po 1 (…)
Cele ogólne – kierunkowe
- wszechstronny rozwój dziecka w zakresie mówienia i liczenia
- poznawanie środowiska naturalnego z otoczenia dziecka
SZCZEGÓŁOWE CELE OPERACYJNE (założone):
SFERA POZNAWCZA:
1. nowe pojęcia i wiadomości:
1.1 eduk. przyrodnicza- nazywa jesienne kwiaty
1.2 eduk. przyrodnicza- nazywa części budowy roślin na przykładzie aksamitka
2. utrwalane pojęcia i wiadomości (pierwszoplanowe):
2.1 eduk. przyrodnicza- wymienia sposoby suszenia kwiatów
SFERA INSTRUMENTALNA:
3. nowe umiejętności:
3.1. eduk. przyrodnicza – rozpoznaje jesienne kwiaty
3.2. eduk. przyrodnicza- rozpoznaje części budowy roślin na przykładzie aksamitka
3.3. eduk. przyrodnicza – wymienia dary jesieni
4. utrwalane umiejętności (pierwszoplanowe):
4.1. eduk. matematyczna –dodaje i odejmuje liczby w zakresie 20
4.3. eduk. polonistyczna- uważnie słucha nauczyciela i uczestniczy w rozmowach
4.4 .eduk. plastyczna- wykonuje rysunek przedstawiający bukiet jesiennych kwiatów
4.5. eduk. matematyczna- uczeń liczy w przód i w tył od danej liczby po 1
Metody:
słowne
praktyczne
Formy
organizacyjne
zajęć (ewent.
czas trwania)
Praca zbiorowa
jednolita
(2 minuty)
Praca
indywidualna
jednolita
(8 minut)
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
-rebusy ( dla każdego ucznia)
-bukiet jesiennych kwiatów
-nazwy jesiennych kwiatów
-karty do rozszyfrowania nazw kwiatów jesiennych
-wstążeczki do improwizacji (dla każdego ucznia)
-płyta CD
-odtwarzacz CD
PLAN REALIZACJI ZAŁOŻEŃ
Wyszczególnienie (treści, czynności nauczyciela,
środki dydaktyczne, zwłaszcza pytania i polecenia
szczegółowe w kształtowaniu nowych pojęć i
umiejętności)
1. Przywitanie – „iskierka”.
Uczniowie wraz z nauczycielem ustawiają się
w kręgu na dywanie, chwytają się za ręce.
Nauczyciel wypowiada słowa:
„Puszczam iskierkę w krąg niechaj wróci do
mych rąk”
„Cześć wszystkim”
Uwagi (ścieżki treściowe,
przejawy wybranych zjawisk
procesów, realizacji celów itp.)
- nauczyciel wita się wraz
z uczniami w kręgu na dywanie,
2. Skarby jesieni
Dzieci w klasie drugiej powitały jesień, która
przybyła do nich pociągiem z wagonikami. W tych
oto wagonikach zostały ukryte ...