Dodaj publikację
Autor
Ilona Ruda
Data publikacji
2014-09-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
43

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz dla uczniów klasy I pozwalający na dogłębne poznanie jesiennych kwiatów. Dzięki niemu uczniowie mogą dowiedzieć się w jaki sposób dbać o nie. To także sposób na lekkie i przyjemne utrwalenie dodawania i odejmowania w zakresie 100 i aktywne słuchanie muzyki.
 Pobierz (pdf, 1,4 MB)

Podgląd treści


SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE II



Temat zajęć: Skarby jesieni. Podziwiamy jesienne kwiaty.

Założenia programowe :

 pod kierunkiem nauczyciela korzysta z (...) środków dydaktycznych
 uczestniczy w rozmowach: zadaje pytania, udziela odpowiedzi i prezentuje własne zdanie(…),
 podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak:
kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone
materiały, narzędzia i techniki plastyczne)

 opisuje życie w wybranych ekosystemach: w lesie, ogrodzie, parku (…)
 dodaje i odejmuje liczby w zakresie 100; sprawdza wyniki dodawania za pomocą

odejmowania,
realizuje sylabami rytmicznymi, gestem oraz ruchem proste rytmy i wzory rytmiczne (…),


 opisuje życie w wybranych ekosystemach: w lesie, ogrodzie (…),
 wymienia zwierzęta i rośliny (…),
 aktywnie słucha muzyki (…)

liczy w przód i w tył od danej liczby po 1 (…)

Cele ogólne – kierunkowe

- wszechstronny rozwój dziecka w zakresie mówienia i liczenia

- poznawanie środowiska naturalnego z otoczenia dziecka

SZCZEGÓŁOWE CELE OPERACYJNE (założone):


SFERA POZNAWCZA:

1. nowe pojęcia i wiadomości:

1.1 eduk. przyrodnicza- nazywa jesienne kwiaty
1.2 eduk. przyrodnicza- nazywa części budowy roślin na przykładzie aksamitka

2. utrwalane pojęcia i wiadomości (pierwszoplanowe):

2.1 eduk. przyrodnicza- wymienia sposoby suszenia kwiatów


SFERA INSTRUMENTALNA:
3. nowe umiejętności:

3.1. eduk. przyrodnicza – rozpoznaje jesienne kwiaty
3.2. eduk. przyrodnicza- rozpoznaje części budowy roślin na przykładzie aksamitka
3.3. eduk. przyrodnicza – wymienia dary jesieni

4. utrwalane umiejętności (pierwszoplanowe):

4.1. eduk. matematyczna –dodaje i odejmuje liczby w zakresie 20
4.3. eduk. polonistyczna- uważnie słucha nauczyciela i uczestniczy w rozmowach
4.4 .eduk. plastyczna- wykonuje rysunek przedstawiający bukiet jesiennych kwiatów
4.5. eduk. matematyczna- uczeń liczy w przód i w tył od danej liczby po 1



Metody:
słowne
praktyczne


Formy
organizacyjne
zajęć (ewent.
czas trwania)

Praca zbiorowa
jednolita
(2 minuty)


Praca
indywidualna
jednolita
(8 minut)



ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

-rebusy ( dla każdego ucznia)
-bukiet jesiennych kwiatów
-nazwy jesiennych kwiatów

-karty do rozszyfrowania nazw kwiatów jesiennych
-wstążeczki do improwizacji (dla każdego ucznia)

-płyta CD

-odtwarzacz CD

PLAN REALIZACJI ZAŁOŻEŃ

Wyszczególnienie (treści, czynności nauczyciela,
środki dydaktyczne, zwłaszcza pytania i polecenia
szczegółowe w kształtowaniu nowych pojęć i
umiejętności)

1. Przywitanie – „iskierka”.

Uczniowie wraz z nauczycielem ustawiają się
w kręgu na dywanie, chwytają się za ręce.
Nauczyciel wypowiada słowa:

„Puszczam iskierkę w krąg niechaj wróci do
mych rąk”
„Cześć wszystkim”


Uwagi (ścieżki treściowe,
przejawy wybranych zjawisk
procesów, realizacji celów itp.)



- nauczyciel wita się wraz
z uczniami w kręgu na dywanie,



2. Skarby jesieni

Dzieci w klasie drugiej powitały jesień, która
przybyła do nich pociągiem z wagonikami. W tych
oto wagonikach zostały ukryte ...