Dodaj publikację
Autor
Anna F
Data publikacji
2014-10-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
30

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt zajęć z przyrody w klasie 6.
 Pobierz (doc, 48,0 KB)

Podgląd treści


KONSPEKT ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH

| 29.09.2014 Anna Fedyń przyroda VI |
|(data) (nauczyciel) (przedmiot) (klasa) |
|Ruch obiegowy Ziemi |
|(temat zajęć edukacyjnych) |
|CELE ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH |
| |
| |
|Uczeń zna: |
|• terminy, fakty i najważniejsze wartości liczbowe dotyczące ruchu obiegowego Ziemi |
|• konsekwencje ruchu obiegowego |
| |
|Uczeń rozumie: |
|• różnice pomiędzy ruchem obrotowym i obiegowym Ziemi |
|• wpływ obiegu Ziemi dookoła Słońca na klimat |
| |
|Uczeń potrafi: |
|• pracować w grupie |
|• selekcjonować zdobytą wiedzę i porównywać informacje z różnych źródeł wiedzy |
|• korzystać z multimedialnych źródeł wiedzy |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|Zagadnienia z podstawy programowej: |
|Kształt orbity ziemskiej; ruch obiegowy Ziemi; skutki nachylenia osi ziemskiej względem orbity: zmiany oświetlenia Ziemi podczas ruchu obiegowego i występowanie|
|pór roku |
|Kryteria oceniania (wymagania): |
|KONIECZNE (2) |PODSTAWOWE (3) |ROZSZERZAJĄCE (4) |DOPEŁNIAJACE (5) |WYKRACZAJĄCE (6) |
|podaje, ile czasu trwa obieg |wyjaśnia, dlaczego wprowadzono|wymienia skutki nachylenia osi |wyjaśnia, od czego zależą |przygotowuje dodatkowe |
|Ziemi wokół Słońca (A); |rok przestępny (B); omawia |ziemskiej (B); omawia oświetlenie |zmiany dopływu energii |informacje na temat czasu |
|wymienia daty rozpoczęcia |oświetlenie Ziemi w dniach |Ziemi w dniach przesileń letniego |słonecznej w ciągu roku (B) |obiegu planet Układu |
|kalendarzowych pór roku (A) |równonocy (B) |i zimowego (B) | |Słonecznego po orbitach wokół |
| | | | |Słońca w latach i dniach |
| | | | |ziemskich (D) |

|PLAN ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH |
|Planowane czynności |Uwagi metodyczne |
| |(formy, metody, materiały, pomoce itd.) |
|I ETAP WSTĘPNY : | Metody: |
|1     Zapoznanie z celami lekcji. |- ćwiczenia uczniowskie |
|2.    Podanie i zapisanie tematu lekcji. |- opis |
|3.    Sprawdzenie zadania domowego. |- dyskusja |
|4.    Przypomnienie wiadomości o ruchu obrotowym Ziemi |- pogadanka |
| |- poglądowa |
|II ETAP GŁÓWNY: |Formy Pracy: |
|1. Porównanie ruchu obrotowego i obiegowego Ziemi |- zbiorowa |
|2. Wyjaśnienie co to znaczy, że rok jest przestępny |Pomoce: |
|3. Konsekwencje ruchu obiegowego Ziemi |- plansze dydaktyczne |
|4. Omówienie zmian oświetlenia Ziemi w poszczególnych porach roku |- globusy |
|III ETAP KOŃCOWY: |- tablica i kreda |
|1. Podsumowanie najważniejszych wiadomości z lekcji | |
| | |
|IV PRACA DOMOWA: | |
|1. Zadanie pracy domowej w zeszycie ćwiczeń. | |
|ZALECENIA POHOSPITACYJNE |
| |

29.09.2014

………………… …………………. ……………………

( miejscowość, data) (podpis nauczyciela) (podpis hospitującego)