Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego
mgr inż. Grzegorza Wawręty
nauczyciela mianowanego
ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego
w Powiatowym Zespole nr 6
Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących
w Brzeszczach
§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenia jakości pracy szkoły.
|Zadania |Forma realizacji zadań |Termin realizacji |
|Uczestniczenie w pracach organów |1.Analiza zmian w dokumentacji szkoły. |okres stażu |
|szkoły związanych z realizacją jej |2. Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. | |
|podstawowych funkcji i wynikających z |3. Udział w pracach zespołu wychowawczego. | |
|jej zadań. |4. Realizowanie zadań wynikających z planu pracy zespołu | |
| |przedmiotowego. | |
|Podnoszenie własnych kwalifikacji i |1. Poszerzanie swojej wiedzy i umiejętności poprzez udział w |okres stażu |
|doskonalenie warsztatu pracy. |wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym. | |
| |2. Studiowanie literatury przedmiotowej. | |
| |3. Studiowanie czasopism pedagogicznych. | |
|Wzbogacanie warsztatu pracy poprzez |1. Troska o salę i sprzęt: |okres stażu |
|przygotowanie trwałych środków |- drobne, bieżące naprawy, | |
|dydaktycznych. |- wyposażenie w niezbędny sprzęt, | |
| |2. Opracowanie i wykonanie dekoracji tematycznych, planszy, oraz | |
| |kart pracy | |
|Praca z „uczniem |1. Pomoc w odrabianiu zadań domowych. |okres stażu |
|słabym” i „uczniem zdolnym” |2. Szczególne wsparcie dla uczniów mających problemy z nauką. | |
| |3. Pomoc w wyrównywaniu braków edukacyjnych. | |
| |4. Dodatkowe zadania/praca wspomagające rozwój ucznia zdolnego. | |
|Współorganizacja i organizacja |1. Wycieczka przedmiotowa do elektrowni. |okres stażu |
|wycieczek przedmiotowych. |2. Wycieczka przedmiotowa do kopalni „GUIDO”. | |
|Aktywna realizacja zadań wychowawczych|1. Wdrożenie planów działań wychowawczych na lekcjach |okres stażu |
|i opiekuńczych. |wychowawczych. | |
| |2. Wyłanianie uczniów mających problemy z nauką w celu | |
| |diagnozowania ich w PPP. | |
| |3. Współpraca z pedagogiem szkolnym. | |
§ 8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
|Zadania |Forma realizacji zadań |Termin realizacji |
|Organizowanie warsztatu pracy przy |Wykonywanie pomocy dydaktycznych, pisanie scenariuszy, opracowanie |okres stażu |
|użyciu technik komputerowych. |testów i sprawdzianów oraz materiałów związanych z awansem | |
| |zawodowym i pracą szkoły | |
|Wykorzystanie internetu jako źródła|1. Wyszukiwanie i opracowywanie materiałów znajdujących się w |okres stażu |
|informacji. |internecie. | |
| |2. Korzystanie z internetowych for dyskusyjnych. | |
|Serwis www. |1. Umieszczenie informacji i opracowań na własnej stronie. |okres stażu |
| |2. Uaktualnianie i rozbudowa strony. | |
§ 8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych; prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
|Zadania |Forma realizacji zadań |Termin realizacji |
|Lekcje pokazowe. |Organizacja i prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych |wg potrzeb ...