Dodaj publikację
Autor
Ilona Ruda
Data publikacji
2014-10-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
31

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz przeznaczony dla uczniów klas I-III. Opracowanie: Ilona Ruda i Marta Węcławek.
 Pobierz (pdf, 1,8 MB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE I



Temat zajęć: Moje miejsce w rodzinie

Założenia programowe:
- obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują;
komunikuje w jasny sposób swoje spostrzeżenia, potrzeby, odczucia
- uczestniczy w rozmowie na tematy związane z życiem rodzinnym i szkolnym, także
inspirowane literaturą
- zna wszystkie litery alfabetu, czyta i rozumie proste, krótkie teksty
- posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie
- wie, co wynika z przynależności do rodziny, jakie są relacje między najbliższymi, wywiązuje się
z powinności wobec innych
- sprawnie liczy obiekty (dostrzega regularność dziesiątkowego systemu liczenia), wymienia
kolejne liczebniki od wybranej liczby, także wspak (zakres do 20); zapisuje liczby cyframi (zakres
do 10)

Cele ogólne – kierunkowe :

- wszechstronny rozwój dziecka w zakresie mówienia, pisania, czytania i liczenia

- poznawanie środowiska naturalnego z otoczenia dziecka

SZCZEGÓŁOWE CELE OPERACYJNE (założone):


SFERA POZNAWCZA:

1. nowe pojęcia i wiadomości:

1.1 eduk. językowa – nazywa członków swojej rodziny
1.2 eduk. społeczna – poznaje obowiązki członków rodziny i relacje między nimi


SFERA INSTRUMENTALNA:
2. nowe umiejętności:

2.1. eduk. matematyczna – sprawnie liczy w zakresie 18 działania na dodawanie i odejmowanie

3. utrwalane umiejętności (pierwszoplanowe):

3.1. wyróżni głoski i litery w wyrazach
3.2. eduk. matematyczna - zapisuje liczby cyframi

SFERA WYCHOWAWCZA (wyrażanie sądów, ocen, przejawianie konkretnych zachowań)

4. utrwalane (pierwszoplanowe)

4.1. słucha wypowiedzi innych


ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

-drzewo genealogiczne zilustrowane na brystolu

-napisy do drzewa genealogicznego

-kartę z domkiem i wyciętymi okienkami

-miś

-liczydło

-karta pracy z działaniami

-zestaw domino dla grupy dwuosobowej

-ilustracje rodziny z gazet

PLAN REALIZACJI ZAŁOŻEŃ


Formy
organizacyjne
zajęć (ewent.
czas trwania)


Praca zbiorowa
jednolita
(2 minuty)


Wyszczególnienie (treści, czynności
nauczyciela, środki dydaktyczne,
zwłaszcza pytania i polecenia
szczegółowe w kształtowaniu nowych
pojęć i umiejętności)


1. Przywitanie – „iskierka”

Uczniowie wraz z nauczycielem ustawiają się w
kręgu na dywanie, chwytając się za ręce.
Nauczyciel wypowiada słowa:
 „Puszczam iskierkę w krąg niechaj wróci do


Uwagi (ścieżki treściowe,
przejawy wybranych
zjawisk procesów,
realizacji celów itp.)


edukacja społeczna

- nauczyciel wita się wraz z
uczniami w kręgu na dywanie


Edukacja polonistyczna

Cel: 1.1

- nauczyciel czyta uczniom
zagadki i wskazuje uczniów,
którzy mają na nie
odpowiedzieć


Praca zbiorowa
jednolita
(3 minuty)

mych rąk”

 „Cześć wszystkim”


Zagadki:

1. To z nimi mieszkamy,
bardzo ich kochamy.
Często są zmęczeni,
więc im pomagamy.(rodzice)

2. Kto się o nas tak troszczy,
najczulej patrzy na nas.
Kto przed złym zawsze nas strzeże,
nasza kochana … (mama)
3. Wszystko umie, wszystko wie,
dużo może nauczyć mnie.
Kopać piłkę ...