Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE I
Temat zajęć: Moje miejsce w rodzinie
Założenia programowe:
- obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują;
komunikuje w jasny sposób swoje spostrzeżenia, potrzeby, odczucia
- uczestniczy w rozmowie na tematy związane z życiem rodzinnym i szkolnym, także
inspirowane literaturą
- zna wszystkie litery alfabetu, czyta i rozumie proste, krótkie teksty
- posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie
- wie, co wynika z przynależności do rodziny, jakie są relacje między najbliższymi, wywiązuje się
z powinności wobec innych
- sprawnie liczy obiekty (dostrzega regularność dziesiątkowego systemu liczenia), wymienia
kolejne liczebniki od wybranej liczby, także wspak (zakres do 20); zapisuje liczby cyframi (zakres
do 10)
Cele ogólne – kierunkowe :
- wszechstronny rozwój dziecka w zakresie mówienia, pisania, czytania i liczenia
- poznawanie środowiska naturalnego z otoczenia dziecka
SZCZEGÓŁOWE CELE OPERACYJNE (założone):
SFERA POZNAWCZA:
1. nowe pojęcia i wiadomości:
1.1 eduk. językowa – nazywa członków swojej rodziny
1.2 eduk. społeczna – poznaje obowiązki członków rodziny i relacje między nimi
SFERA INSTRUMENTALNA:
2. nowe umiejętności:
2.1. eduk. matematyczna – sprawnie liczy w zakresie 18 działania na dodawanie i odejmowanie
3. utrwalane umiejętności (pierwszoplanowe):
3.1. wyróżni głoski i litery w wyrazach
3.2. eduk. matematyczna - zapisuje liczby cyframi
SFERA WYCHOWAWCZA (wyrażanie sądów, ocen, przejawianie konkretnych zachowań)
4. utrwalane (pierwszoplanowe)
4.1. słucha wypowiedzi innych
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
-drzewo genealogiczne zilustrowane na brystolu
-napisy do drzewa genealogicznego
-kartę z domkiem i wyciętymi okienkami
-miś
-liczydło
-karta pracy z działaniami
-zestaw domino dla grupy dwuosobowej
-ilustracje rodziny z gazet
PLAN REALIZACJI ZAŁOŻEŃ
Formy
organizacyjne
zajęć (ewent.
czas trwania)
Praca zbiorowa
jednolita
(2 minuty)
Wyszczególnienie (treści, czynności
nauczyciela, środki dydaktyczne,
zwłaszcza pytania i polecenia
szczegółowe w kształtowaniu nowych
pojęć i umiejętności)
1. Przywitanie – „iskierka”
Uczniowie wraz z nauczycielem ustawiają się w
kręgu na dywanie, chwytając się za ręce.
Nauczyciel wypowiada słowa:
„Puszczam iskierkę w krąg niechaj wróci do
Uwagi (ścieżki treściowe,
przejawy wybranych
zjawisk procesów,
realizacji celów itp.)
edukacja społeczna
- nauczyciel wita się wraz z
uczniami w kręgu na dywanie
Edukacja polonistyczna
Cel: 1.1
- nauczyciel czyta uczniom
zagadki i wskazuje uczniów,
którzy mają na nie
odpowiedzieć
Praca zbiorowa
jednolita
(3 minuty)
mych rąk”
„Cześć wszystkim”
Zagadki:
1. To z nimi mieszkamy,
bardzo ich kochamy.
Często są zmęczeni,
więc im pomagamy.(rodzice)
2. Kto się o nas tak troszczy,
najczulej patrzy na nas.
Kto przed złym zawsze nas strzeże,
nasza kochana … (mama)
3. Wszystko umie, wszystko wie,
dużo może nauczyć mnie.
Kopać piłkę ...