Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Założenia programowe:
SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE I
obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują ;
komunikuje w jasny sposób swoje spostrzeżenia, potrzeby odczucia,
pisze proste, krótkie zdania: przepisuje, pisze z pamięci; dba o estetykę i poprawność graficzną
pisma,
kulturalnie zachowuje się na koncercie oraz w trakcie śpiewania hymnu narodowego,
wypowiada się w wybranych technikach plastycznych na płaszczyźnie i w przestrzeni; posługuje
się takimi środkami wyrazu plastycznego, jak: kształt, barwa, faktura
(…) korzysta z narzędzi multimedialnych,
wie, jakiej jest narodowości, że mieszka w Polsce, a Polska znajduje się w Europie; zna symbole
narodowe(flaga, godło, hymn narodowy), rozpoznaje flagę i hymn Unii Europejskiej
wyznacza sumy (dodaje) i różnice (odejmuje) manipulując obiektami lub operując na zbiorach
zastępczych
SFERA POZNAWCZA:
Cele ogólne:
- wzbogacenie wiedzy dziecka o powstaniu Warszawy
SZCZEGÓŁOWE CELE OPERACYJNE (założone):
1. nowe pojęcia i wiadomości:
1.1 eduk. językowa- opowiada „Legendę o Warsie i Sawie”
2. utrwalane pojęcia i wiadomości (pierwszoplanowe):
2.1. eduk. językowa- wymienia zasady pisowni z spółgłoskami miękkimi „dź”, „dzi”
2.2. eduk. językowa- pisze z pamięci zdania z spółgłoskami miękkimi
2.3. eduk. matematyczna- oblicza sumę i różnicę działań w zakresie 20
SFERA INSTRUMENTALNA:
3. utrwalane umiejętności (pierwszoplanowe):
3.1. eduk. plastyczna- korzysta z narzędzi multimedialnych
3.2 eduk. społeczna- uświadamia sobie swoją przynależność
3.3 eduk społeczna- rozpoznaje ciekawe warszawskie obiekty
3.4.eduk plastyczna- przedstawianie sytuacji przestrzennej z uwzględnieniem elementów architektury
SFERA WYCHOWAWCZA
4. utrwalane (pierwszoplanowe)
4.1 obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
-płyta z prezentacją multimedialną i interaktywną
-puzzle z widokówek
-wydrukowany wyraz Warszawa dla każdego dziecka
-kartoniki z wyrazami: Polska, patriota, godło, flaga, Wisła, ojczyzna, Kraków
-graf
PLAN REALIZACJI ZAŁOŻEŃ
Formy
organizacyjne
zajęć (ewent.
czas trwania)
Praca zbiorowa
jednolita
(2 minuty)
Praca
indywidualna
jednolita
(3 minuty)
Praca grupowa
jednolita
(5 minut)
Praca
indywidualna
zróżnicowana
(5 minut)
Wyszczególnienie (treści, czynności nauczyciela,
środki dydaktyczne, zwłaszcza pytania i polecenia
szczegółowe w kształtowaniu nowych pojęć i
umiejętności)
1. Wspólne przywitanie z dziećmi. Nauczyciel
wypowiada słowa: „Puszczam iskierkę w krąg
niechaj wróci do mych rąk. Cześć wszystkim”.
2. Zabawa ze słowami.
Dzieci zakreślają części wyrazów pod dyktando
nauczyciela.
„Weź dwie pierwsze litery ze słowa Wacek, dołóż
pierwszą z roweru i dwie pierwsze z szalika oraz tę,
która alfabet zaczyna. Dodaj pierwszą z wrotek i
ostatnią z najmilszego słowa mama”
3. Kartonikowa krzyżówka
Dzieci w parach otrzymują kartoniki z wyrazami
(załącznik 1) z wyróżnionymi literami ...