Dodaj publikację
Autor
Ilona Ruda
Data publikacji
2014-10-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
80

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz dotyczący naszej stolicy Warszawy. Dzięki niemu uczniowie mogą dowiedzieć się co warto zwiedzić podczas wycieczki do tego pięknego miasta a także poznać jego historię. Pozwala również na rozwój wyobraźni dziecka poprzez inspirującą pracę plastyczną. Opracowanie: Ilona Ruda i Marta Węcławek.
 Pobierz (pdf, 1,5 MB)

Podgląd treści



Założenia programowe:

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE I

 obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują ;

komunikuje w jasny sposób swoje spostrzeżenia, potrzeby odczucia,

 pisze proste, krótkie zdania: przepisuje, pisze z pamięci; dba o estetykę i poprawność graficzną

pisma,

 kulturalnie zachowuje się na koncercie oraz w trakcie śpiewania hymnu narodowego,
 wypowiada się w wybranych technikach plastycznych na płaszczyźnie i w przestrzeni; posługuje

się takimi środkami wyrazu plastycznego, jak: kształt, barwa, faktura

 (…) korzysta z narzędzi multimedialnych,
 wie, jakiej jest narodowości, że mieszka w Polsce, a Polska znajduje się w Europie; zna symbole

narodowe(flaga, godło, hymn narodowy), rozpoznaje flagę i hymn Unii Europejskiej

 wyznacza sumy (dodaje) i różnice (odejmuje) manipulując obiektami lub operując na zbiorach

zastępczych



SFERA POZNAWCZA:

Cele ogólne:

- wzbogacenie wiedzy dziecka o powstaniu Warszawy

SZCZEGÓŁOWE CELE OPERACYJNE (założone):

1. nowe pojęcia i wiadomości:

1.1 eduk. językowa- opowiada „Legendę o Warsie i Sawie”

2. utrwalane pojęcia i wiadomości (pierwszoplanowe):

2.1. eduk. językowa- wymienia zasady pisowni z spółgłoskami miękkimi „dź”, „dzi”
2.2. eduk. językowa- pisze z pamięci zdania z spółgłoskami miękkimi
2.3. eduk. matematyczna- oblicza sumę i różnicę działań w zakresie 20

SFERA INSTRUMENTALNA:

3. utrwalane umiejętności (pierwszoplanowe):

3.1. eduk. plastyczna- korzysta z narzędzi multimedialnych
3.2 eduk. społeczna- uświadamia sobie swoją przynależność
3.3 eduk społeczna- rozpoznaje ciekawe warszawskie obiekty
3.4.eduk plastyczna- przedstawianie sytuacji przestrzennej z uwzględnieniem elementów architektury

SFERA WYCHOWAWCZA

4. utrwalane (pierwszoplanowe)

4.1 obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują


ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

-płyta z prezentacją multimedialną i interaktywną

-puzzle z widokówek

-wydrukowany wyraz Warszawa dla każdego dziecka

-kartoniki z wyrazami: Polska, patriota, godło, flaga, Wisła, ojczyzna, Kraków


-graf

PLAN REALIZACJI ZAŁOŻEŃ

Formy
organizacyjne
zajęć (ewent.
czas trwania)

Praca zbiorowa
jednolita
(2 minuty)


Praca
indywidualna
jednolita
(3 minuty)


Praca grupowa
jednolita
(5 minut)


Praca
indywidualna
zróżnicowana
(5 minut)

Wyszczególnienie (treści, czynności nauczyciela,
środki dydaktyczne, zwłaszcza pytania i polecenia
szczegółowe w kształtowaniu nowych pojęć i
umiejętności)

1. Wspólne przywitanie z dziećmi. Nauczyciel

wypowiada słowa: „Puszczam iskierkę w krąg
niechaj wróci do mych rąk. Cześć wszystkim”.



2. Zabawa ze słowami.
Dzieci zakreślają części wyrazów pod dyktando
nauczyciela.
„Weź dwie pierwsze litery ze słowa Wacek, dołóż
pierwszą z roweru i dwie pierwsze z szalika oraz tę,
która alfabet zaczyna. Dodaj pierwszą z wrotek i
ostatnią z najmilszego słowa mama”


3. Kartonikowa krzyżówka

Dzieci w parach otrzymują kartoniki z wyrazami
(załącznik 1) z wyróżnionymi literami ...