Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
DLA GRUPY V „SŁONECZKA”
NA OKRES: 08.09.2014 – 12.09.2014r.
TEMAT KOMPLEKSOWY: DROGA DO PRZEDSZKOLA
Opracowała: mgr Aleksandra Szczepaniak - Smulczyk
|DATA |FORMY AKTYWNOŚCI DZIECI |CELE |P.P. |UWAGI |
|Poniedziałek |Oglądanie książek i czasopism przedstawiających Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Ocena dyżurów w |- wypowiada się na temat oglądanych |3, 1, 5, 6, 14, 12,| |
| |minionym tygodniu, wybór nowych dyżurnych. |ilustracji w książkach i czasopismach |4, 1 | |
| |Zestaw ćwiczeń porannych tok nr 2. |- poprawnie wykonuje czynności zawierające | | |
| | |się w obowiązkach dyżurnego | | |
| |Wycieczka na pobliskie skrzyżowanie – zapoznanie dzieci z celem wycieczki, zwrócenie uwagi na zachowanie zasad |- rozpoznaje oznaczenia przejść dla | | |
| |bezpieczeństwa podczas poruszania się w pobliżu jezdni. Obserwowanie ruchu pieszego i kołowego. Przejście na |pieszych: pasy i znak drogowy | | |
| |drugą stronę ulicy z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. |- przestrzega podstawowe zasady poruszania | | |
| |Rozmowa kierowana nt wycieczki – wypowiedzi dzieci, podkreślenie znaczenia przestrzegania zasad ruchu drogowego.|się po drogach | | |
| |Zabaw ruchowa „Piesi i samochody”. Rysowanie po śladzie znaku drogowego - przejście dla pieszych. |- rysuje po śladzie proste wzory | | |
| | |- obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie | | |
| |Zabawy dowolne na placu przedszkolnym – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie. |wiosną | | |
| | |- tworzy zbiory wg określonej cechy | | |
| |Zabawa dydaktyczna „Dobrze czy źle?” – segregowanie obrazków. Zabawa ruchowa „Piesi i samochody”. „Jaki to |- rozpoznaje charakterystyczne dźwięki | | |
| |pojazd?” – rozwiązywanie zagadek słuchowych. |wydawane przez pojazdy | | |
| |Doskonalenie wykonywania czynności samoobsługowych. |- jest samodzielne w łazience | | |
| | |- bierze udział w ćwiczeniach | | |
| |„Gimnastyka buzi i języka” – doskonalenie sprawności narządów mowy. Zabawy dowolne dzieci w wybranych kącikach |artykulacyjnych | | |
| |edukacyjnych – rozwijanie umiejętności właściwego odnoszenia się do rówieśników, stosowania zwrotów |- stosuje zwroty grzecznościowe podczas | | |
| |grzecznościowych w zabawie. |zabawy. | | |
|Wtorek |Zabawa w kole „Podaj rękę lewą, podaj rękę prawą”. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, sprzątanie zabawek |- aktywnie uczestniczy w zabawie zespołowej |8, 1, 3, 14, 4, 6, | |
| |po skończonej zabawie. Zestaw ćwiczeń porannych tok nr 2. |- porządkuje kąciki zabaw |10, 3, 13, 8, 1 | |
| | |- opisuje słownie ilustrację | | |
| |„Na ulicy” – rozmowa z wykorzystaniem ilustracji dotycząca ruchu drogowego. Czytanie całościowe wyrazów: pasy, |- odczytuje wyrazy wprowadzone do czytania | | |
| |znaki drogowe, ulica, sygnalizacja świetlna. Zabawa ruchowa „Piesi i samochody”. |globalnego w powiązaniu z obrazkiem | | |
| |Nauka fragmentu wiersza W. Chotomskiej „Gdy zamierzasz przejść przez ulicę”. Karta pracy – łączenie znaków |- łączy ze sobą takie same kształty | | |
| |drogowych |- utrzymuje lub próbuje utrzymać krążek na | | |
| |z figurami, które mają podobne do nich kształty. |uniesionej nodze | | |
| | |- przechodzi przez jezdnię po pasach i | | |
| |Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1 z wykorzystaniem krążków i kółek do sersa. |chodzi prawą stroną chodnika | | |
| | |- buduje z klocków określone ...