Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ DLA GRUPY V „SŁONECZKA”
NA OKRES 06.10.2014 – 10.10.2014r.
TEMAT TYGODNIA: JESIEŃ W SADZIE
PONIEDZIAŁEK
|TREŚCI PROGRAMOWE |CELE OGÓLNE |CELE OPERACYJNE |AKTYWNOŚĆ I DZIAŁALNOŚĆ DZIECKA |P.P. |UWAGI |
| | |DZIECKO: | | | |
|Rozpoznawanie drzew owocowych|Wdrażanie do przestrzegania umów |- przestrzega wspólnie ustalonych zasad |Zabawy i inne formy aktywności podejmowane przez dzieci z własnej |1,5 | |
|po owocach; wy- |obowiązujących w grupie |obowiązujących w zabawach |inicjatywy. Zabawa ruchowa „Berek czarodziej”. | | |
|jaśnienie znaczenia słowa |przedszkolnej. |- wypełnia obowiązki dyżurnego |Wybór dyżurnych na nowy tydzień. Ocena przez dzieci i nauczyciela dyżurów | | |
|sad. | |- sprawnie porusza się podczas ćwiczeń |pełnionych w minionym tygodniu. | | |
| |Rozwijanie sprawności ruchowej. | |Zestaw ćwiczeń porannych tok nr 5. | | |
| |Rozpoznawanie wybranych roślin – |- rozpoznaje i nazywa owoce uprawiane w ogrodach |Wycieczka do ogródków działkowych „Jesienne zbiory”. Omówienie celu |12, 6, 3, 9 | |
| |owoców. |działkowych |wycieczki, zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas | | |
| |Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa |- przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas pieszej |jej trwania. Obserwowanie drzew owocowych, rozpoznawanie i nazywanie ich | | |
| |podczas wycieczki. |wycieczki |zgodnie z owocami rosnącymi na poszczególnych drzewach. Wyjaśnienie | | |
| |Kształtowanie umiejętności |- opowiada o swoich obserwacjach i spostrzeżeniach |znaczenia słowa sad. Porównywanie ich wysokości, grubości pni, kształtów i| | |
| |wypowiadania się na podstawie |z wycieczki |kolorów liści. Zwrócenie uwagi na sposób dojrzewania owoców. Dzielenie się| | |
| |bezpośredniej obserwacji. |- wykleja kontur owocu małymi kawałkami papieru |swoimi obserwacjami i spostrzeżeniami z wycieczki. Zagospodarowanie kącika| | |
| |Zdobywanie doświadczeń w zakresie | |przyrodniczego owocami przyniesionymi z wycieczki. | | |
| |twórczości plastycznej. | |Wyklejanie sylwety owocu kolorowymi kawałkami papieru „Dary sadu”. | | |
| | | |Zajęcia z religii. Zajęcia z języka angielskiego. | | |
| |Wdrażanie do spędzania czasu na |- chętnie bawi się na świeżym powietrzu |Zabawy w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem piłek, skakanek, obręczy |5 | |
| |świeżym powietrzu. |wykorzystując do zabawy różne przedmioty |i kółek do sersa. | | |
| |Zachęcanie do obcowania z literaturą.| |Czytanie bajki wybranej przez dzieci z kącika książki. |14, 3, 7, 8 | |
| |Doskonalenie syntezy sylabowej |- słucha bajki czytanej przez n –la |Ćwiczenia słuchowe „Wskaż odpowiedni obrazek” – wybór owocu na obrazku, | | |
| |wyrazów. |- wskazuje owoc, którego nazwę nauczyciel |którego nazwę nauczyciel wypowiedział sylabami. Zabawa ruchowa „Dzieci w | | |
| |Usprawnianie aparatu oddechowego. |wypowiedział sylabami |sadzie”. | | |
| | |- reguluje prawidłowo oddech |Ćwiczenia oddechowe „Z tacy na talerz” – przenoszenie za pomocą słomek do | | |
| | | |napojów sylwet owoców wyciętych z bibuły. Zabawa ruchowa „Zbieramy owoce”.| | |
| | | |Próba programu artystycznego przygotowanego na Uroczystość z okazji Dnia | | |
| |Wcielanie się w rolę aktora. | |Edukacji Narodowej –recytacja wierszy, śpiewanie piosenek „Przedszkole | | |
| | |- recytuje wiersze |drugi dom”, „Nasza pani”, ćwiczenie układu tanecznego do piosenki „Rock | | |
| | |- pokazuje ruchem wskazane czynności |and roll 5 latka”. | | |
| | |- śpiewa ...