Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt z zajęć psychoedukacji
w klasie SPD
Temat zajęć: Rozpoznawanie przedmiotów
Liczba uczniów: 4
Klasa: SPD
Nauczyciel prowadzący: mgr Aneta Trojanowska
Termin zajęć: 14.03.2014
Czas trwania zajęć: 45 minut
Cel:
a) główny
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania przedmiotów i sposobów ich zastosowania
b) szczegółowe:
Uczeń:
Potrafi wyciągnąć przedmiot z torby
Poznaje przedmiot za pomocą zmysłu dotyku, słuchu
Potrafi wskazać przeznaczenie wybranych przedmiotów
Dopasowuje przedmioty do otworów
Potrafi wrzucić kłębek włóczki do kosza
Słucha muzyki relaksacyjnej na zakończenie zajęć
11. Metody pracy:
słowne: objaśnienia
czynne: zadania stawiane do wykonania
oglądowe: obserwacja, pokaz
12. Formy pracy:
indywidualna
zespołowa
13. Pomoce dydaktyczne: torba płócienna, kosz, magnetofon, płyta Cd, włóczka, grzebień, lustro, masażer do głowy, gąbka do masażu, woreczek do stymulacji
14. Tok metodyczny zajęć:
a) faza wstępna:
nauczyciel zapoznaje uczniów z tematem oraz przebiegiem zajęć
b) faza główna:
nauczyciel prosi kolejno każdego z uczniów o zajęcie miejsca przy stole
prowadzący pokazuje uczniowi torbę z tajemniczymi przedmiotami, o których wyciągnięcie prosi konkretnego z uczestników; uczniowie przyglądają się im, dotykają, wykorzystują zmysł smaku i słuchu
po realizacji kolejnego etapu zajęć prowadzący dziękuje za pracę uczniom udzielając jednocześnie pozytywnych wzmocnień w postaci pochwał
c) faza końcowa:
Na koniec zajęć nauczyciel prezentuje uczestnikom kalendarz zapachowy podchodząc do każdego z nich. Uczniowie mają możliwość doskonalenia zmysłu węchu pocierając dłonią o zapachowe kartki z kalendarza.