Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Program wychowawczy klasy IV – VI SPEF
na rok szkolny 2013/2014
Nadrzędnym celem wychowania jest kształtowanie postaw moralnych, społecznych, estetycznych i ekologicznych w oparciu o poszanowanie
dorobku kulturowego ludzkości i wzbogacanie go o nowe wartości.
Szkoła jako środowisko wychowawcze pełni opiekę nad psychofizycznym rozwojem ucznia, wspiera dziecko w przyswajaniu wiedzy i
umiejętności, przygotowuje je do jak najbardziej samodzielnego życia oraz stwarza warunki sprzyjające współpracy wychowawczej.
Cele wychowawcze:
kształtowanie ciekawości poznawczej i motywowanie do aktywnego uczenia się
•
• wyrabianie poczucia odpowiedzialności za siebie i innych
•
rozwijanie umiejętności interpersonalnych ( radzenie sobie z sytuacjami wymagającymi dokonywanie wyborów, dobrej komunikacji i
autentycznej oceny własnych możliwości)
kreowanie postawy promującej zdrowy styl życia
Cele edukacyjne:
•
•
•
•
•
•
przygotowanie do bardziej dojrzałego i uporządkowanego rozumienia świata
kształtowanie umiejętności swobodnego wypowiadania się, przedstawiania swoich racji, poglądów, potrzeb
uczenie dokonywania analizy, syntezy i adekwatnej oceny sytuacji oraz właściwego reagowania wobec danego zdarzenia
zachęcanie do poszukiwania różnych źródeł informacji
przygotowanie do pełnienia ról społecznych w szkole, w domu i poza domem
Metody pracy:
gry i zabawy
dyskusje, pogadanki
scenki dramowe
organizowanie konkursów
twórczość uczniów
•
•
•
•
•
• wycieczki tematyczne, krajoznawczo-turystyczne
Formy pracy:
•
•
•
praca indywidualna
praca w grupach
organizowanie imprez klasowych i szkolnych
Efekty działań wychowawczych:
używa zwrotu „ja” jako zwrotu przedstawiającego uczucia nadawcy
komunikuje o swoich potrzebach i oczekiwaniach
prezentuje swoją opinię na dany temat
dba o swoje zdrowie i bezpieczeństwo
•
•
• wyraża swoje emocje, nastrój
•
•
• ma poczucie odpowiedzialności za siebie i swoje otoczenie
pomaga innym
•
szanuje mienie społeczne
•
potrafi realizować działania razem z grupą
•
przejawia postawy patriotyczne
•
zna swoje cechy charakteru
•
• ma poczucie więzi z rodziną
•
•
•
•
przestrzega obowiązujących zasad w społeczeństwie
realizuje swoje zainteresowania
traktuje innych z szacunkiem
prezentuje właściwą postawę wobec pracy innych osób
Zagadnienie
Przypomnienie
zasad i norm
współżycia
w grupie
oraz
w
społeczeństw
ie
Tradycja i
obrzędowość
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ : KLASA IV – VI EF
Cele wychowawcze
Sposoby realizacji
– ustalenie kontraktu ustnego z
klasą
– pogadanka na temat zasad
obowiązujących w klasie, w
szkole oraz w miejscu
publicznym
Termin realizacji
02.09. 2013
06.09.2013
Uwagi
1.Udział w uroczystościach
i imprezach szkolnych
ujętych w planie
dydaktyczno-
wychowawczym.
- okolicznościowe gazetki klasowe i
szkolne, wystawy prac, konkursy;
Według
harmonogramu imprez
Pamięć i szacunek dla tych którzy
polegli:
• Dzień Wszystkich
Świętych
• Rocznica odzyskania
niepodległości
• Konstytucja 3 maja,
Święto Pracy, Święto
Flagi
- porządkowanie grobów, wykonanie
stroika na groby
- pogadanka w klasie
31.10.2013
08.11.2013
30.04.2014
3. Wyrażamy
wdzięczność ważnym
osobom:
• Dzień Nauczyciela
• Dzień Babci i Dziadka
• Dzień Matki
• Dzień Ojca
• Dzień Przyjaciela ...