Dodaj publikację
Autor
aneta trojanowska
Data publikacji
2014-11-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
90

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program wychowawczy dla uczniów z autyzmem.
 Pobierz (pdf, 171,4 KB)

Podgląd treści

Program wychowawczy klasy IV – VI SPEF

na rok szkolny 2013/2014

Nadrzędnym celem wychowania jest kształtowanie postaw moralnych, społecznych, estetycznych i ekologicznych w oparciu o poszanowanie

dorobku kulturowego ludzkości i wzbogacanie go o nowe wartości.

Szkoła jako środowisko wychowawcze pełni opiekę nad psychofizycznym rozwojem ucznia, wspiera dziecko w przyswajaniu wiedzy i

umiejętności, przygotowuje je do jak najbardziej samodzielnego życia oraz stwarza warunki sprzyjające współpracy wychowawczej.

Cele wychowawcze:

kształtowanie ciekawości poznawczej i motywowanie do aktywnego uczenia się


• wyrabianie poczucia odpowiedzialności za siebie i innych

rozwijanie umiejętności interpersonalnych ( radzenie sobie z sytuacjami wymagającymi dokonywanie wyborów, dobrej komunikacji i
autentycznej oceny własnych możliwości)
kreowanie postawy promującej zdrowy styl życia

Cele edukacyjne:





przygotowanie do bardziej dojrzałego i uporządkowanego rozumienia świata
kształtowanie umiejętności swobodnego wypowiadania się, przedstawiania swoich racji, poglądów, potrzeb
uczenie dokonywania analizy, syntezy i adekwatnej oceny sytuacji oraz właściwego reagowania wobec danego zdarzenia
zachęcanie do poszukiwania różnych źródeł informacji
przygotowanie do pełnienia ról społecznych w szkole, w domu i poza domem

Metody pracy:

gry i zabawy
dyskusje, pogadanki
scenki dramowe
organizowanie konkursów
twórczość uczniów






• wycieczki tematyczne, krajoznawczo-turystyczne

Formy pracy:



praca indywidualna
praca w grupach
organizowanie imprez klasowych i szkolnych

Efekty działań wychowawczych:

używa zwrotu „ja” jako zwrotu przedstawiającego uczucia nadawcy
komunikuje o swoich potrzebach i oczekiwaniach

prezentuje swoją opinię na dany temat
dba o swoje zdrowie i bezpieczeństwo



• wyraża swoje emocje, nastrój


• ma poczucie odpowiedzialności za siebie i swoje otoczenie
pomaga innym

szanuje mienie społeczne

potrafi realizować działania razem z grupą

przejawia postawy patriotyczne

zna swoje cechy charakteru

• ma poczucie więzi z rodziną



przestrzega obowiązujących zasad w społeczeństwie
realizuje swoje zainteresowania
traktuje innych z szacunkiem
prezentuje właściwą postawę wobec pracy innych osób

Zagadnienie
Przypomnienie

zasad i norm
współżycia
w grupie
oraz
w
społeczeństw
ie

Tradycja i
obrzędowość

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ : KLASA IV – VI EF

Cele wychowawcze

Sposoby realizacji

– ustalenie kontraktu ustnego z

klasą

– pogadanka na temat zasad
obowiązujących w klasie, w
szkole oraz w miejscu
publicznym

Termin realizacji

02.09. 2013
06.09.2013

Uwagi

1.Udział w uroczystościach
i imprezach szkolnych
ujętych w planie
dydaktyczno-
wychowawczym.

- okolicznościowe gazetki klasowe i
szkolne, wystawy prac, konkursy;

Według
harmonogramu imprez

Pamięć i szacunek dla tych którzy
polegli:

• Dzień Wszystkich

Świętych

• Rocznica odzyskania

niepodległości

• Konstytucja 3 maja,
Święto Pracy, Święto
Flagi

- porządkowanie grobów, wykonanie
stroika na groby
- pogadanka w klasie

31.10.2013

08.11.2013

30.04.2014

3. Wyrażamy
wdzięczność ważnym
osobom:

• Dzień Nauczyciela

• Dzień Babci i Dziadka

• Dzień Matki
• Dzień Ojca

• Dzień Przyjaciela ...