Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ROZKŁAD MATERIAŁU Z ZAJĘĆ Z JĘZYKA POLSKIEGO
KLASA VIA
ROK SZKOLNY 2014/2015, SEMESTR: I
Lp Termin
Temat zajęć Cele dydaktyczne
Cele terapeutyczne
1
3.09.2014 Baśń o
Waligórze i
Wyrwidębie
-słuchanie „Baśni o Waligórze i
Wyrwidębie”
-udzielanie odpowiedzi na
pytania do tekstu
-przedstawianie swoich wrażeń
czytelniczych
-wzmacnianie
pozytywnych relacji
społecznych
2
4.09.2014 Legenda o
bajce
-wzmacnianie umiejętności
czytania legendy z podziałem
na role
-udzielanie odpowiedzi na
pytania do tekstu
-uzupełnianie zdań z lukami
-wzmacnianie
umiejętności
uzasadniania swojego
zdania
-rozwijanie wyobraźni
Materiały
dydaktyczne/
terapeutyczne
Ćwiczenia
czytania ze
zrozumieniem
Uwagi
Licz
ba
god
zin
1
1
Ćwiczenia
czytania ze
zrozumieniem,
karty pracy
Forma i metoda
pracy
Forma
indywidualna; .
Metody czynne:
samodzielnych
doświadczeń,
kierowania
aktywnością,
metoda zadań;
metody
oglądowe:obserwa
cja, pokaz,
przykład osobisty
nauczyciela,
udostępnianie
sztuki
; metody słowne
Forma
indywidualna; .
Metody czynne:
samodzielnych
doświadczeń,
kierowania
aktywnością,
3
4
5.09.2014 Analiza tekstu -słuchanie tekstu „Jak się
prawidłowo zachować?”
-wyciąganie wniosków z tekstu
-wskazywanie bohaterów
-dokonywanie analizy
zachowania postaci
-wzmacnianie
umiejętności
okazywania szacunku
drugiej osobie
-wzmacnianie
prawidłowych relacji
społecznych
8.09.2014 Ćwiczymy
głoski
dźwięczne i
bezdźwięczne
-wzmacnianie umiejętności
wymowy głosek dźwięcznych i
bezdźwięcznych osobno oraz w
opozycji
-dokonywanie połączeń sylab
-czytanie krótkich wierszy z
-wzmacnianie
umiejętności
współpracy z
nauczycielem
-wzmacnianie poczucia
wartości
metoda zadań;
metody
oglądowe:obserwa
cja, pokaz,
przykład osobisty
nauczyciela,
udostępnianie
sztuki,; metody
słowne; rozmowa
Forma
indywidualna; .
Metody czynne:
samodzielnych
doświadczeń,
kierowania
aktywnością,
metoda zadań;
metody
oglądowe:obserwa
cja, pokaz,
przykład osobisty
nauczyciela,udostę
pnianie sztuki
metody słowne;
objaśnienia,
rozmowa,
opowiadania
Forma
indywidualna; .
Metody czynne:
samodzielnych
doświadczeń,
kierowania
1
Ćwiczenia
czytania ze
zrozumieniem,
karty pracy
1
Pomoce
logopedyczne,
gra
logopedyczna,
zeszyt ćwiczeń
głoskami dźwięcznymi i
bezdźwięcznymi
-uczestnictwo w zabawach
słownych
5
10.09.201
4
Krasnoludki z
Wielkimi
Kapeluszami
-wzmacnianie sprawności
uważnego słuchania
wyszukiwanie w tekście
podanych informacji
-prezentowanie własnego
zdania
-prowadzenie dialogu
-nauka znaczenia związków
wyrazowych
-okazywanie szacunku
dla wypowiedzi drugiej
strony
-współpraca z drugą
osobą
-wzmacnianie
umiejętności wyrażania
swoich emocji
6
11.09.201
4
Co piszczy w
modzie?
-rozróżnianie zdań
oznajmujących, pytających i
wykrzyknikowych
-podawanie przykładów
rodzajów zdań
-redagowanie planu wydarzeń
w formie równoważników zdań
-rozwijanie
świadomości języka
-wzmacnianie
umiejętności słuchania
-wyzwalanie
aktywności ucznia
aktywnością,
metoda zadań;
metody
oglądowe:obserwa
cja, pokaz,
przykład osobisty
nauczyciela;
metody
słowne;objaśnienia
, instrukcje
Forma
indywidualna; .
Metody czynne:
samodzielnych
doświadczeń,
kierowania
aktywnością,
metoda zadań;
metody
oglądowe:obserwa
cja, pokaz,
przykład osobisty
nauczyciela,
udostępnianie
sztuki,; metody
słowne
Forma
indywidualna; .
Metody czynne:
samodzielnych
doświadczeń,
kierowania
aktywnością,
Podręcznik,
zeszyt ćwiczeń ...