Dodaj publikację
Autor
aneta trojanowska
Data publikacji
2014-11-03
Średnia ocena
5,00
Pobrań
81

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Rozkład materiału nauczania z języka polskiego dla ucznia z autyzmem.
 Pobierz (pdf, 130,3 KB)

Podgląd treści

ROZKŁAD MATERIAŁU Z ZAJĘĆ Z JĘZYKA POLSKIEGO
KLASA VIA
ROK SZKOLNY 2014/2015, SEMESTR: I

Lp Termin

Temat zajęć Cele dydaktyczne

Cele terapeutyczne

1

3.09.2014 Baśń o

Waligórze i
Wyrwidębie

-słuchanie „Baśni o Waligórze i
Wyrwidębie”
-udzielanie odpowiedzi na
pytania do tekstu
-przedstawianie swoich wrażeń
czytelniczych

-wzmacnianie
pozytywnych relacji
społecznych

2

4.09.2014 Legenda o

bajce

-wzmacnianie umiejętności
czytania legendy z podziałem
na role
-udzielanie odpowiedzi na
pytania do tekstu
-uzupełnianie zdań z lukami

-wzmacnianie
umiejętności
uzasadniania swojego
zdania
-rozwijanie wyobraźni

Materiały
dydaktyczne/
terapeutyczne

Ćwiczenia
czytania ze
zrozumieniem

Uwagi

Licz
ba
god
zin
1

1

Ćwiczenia
czytania ze
zrozumieniem,
karty pracy

Forma i metoda
pracy

Forma
indywidualna; .
Metody czynne:
samodzielnych
doświadczeń,
kierowania
aktywnością,
metoda zadań;
metody
oglądowe:obserwa
cja, pokaz,
przykład osobisty
nauczyciela,

udostępnianie
sztuki

; metody słowne
Forma
indywidualna; .
Metody czynne:
samodzielnych
doświadczeń,
kierowania
aktywnością,

3

4

5.09.2014 Analiza tekstu -słuchanie tekstu „Jak się
prawidłowo zachować?”
-wyciąganie wniosków z tekstu
-wskazywanie bohaterów
-dokonywanie analizy
zachowania postaci

-wzmacnianie
umiejętności
okazywania szacunku
drugiej osobie
-wzmacnianie
prawidłowych relacji
społecznych

8.09.2014 Ćwiczymy

głoski
dźwięczne i
bezdźwięczne

-wzmacnianie umiejętności
wymowy głosek dźwięcznych i
bezdźwięcznych osobno oraz w
opozycji
-dokonywanie połączeń sylab
-czytanie krótkich wierszy z

-wzmacnianie
umiejętności
współpracy z
nauczycielem
-wzmacnianie poczucia
wartości

metoda zadań;
metody
oglądowe:obserwa
cja, pokaz,
przykład osobisty
nauczyciela,
udostępnianie
sztuki,; metody
słowne; rozmowa
Forma
indywidualna; .
Metody czynne:
samodzielnych
doświadczeń,
kierowania
aktywnością,
metoda zadań;
metody
oglądowe:obserwa
cja, pokaz,
przykład osobisty
nauczyciela,udostę
pnianie sztuki
metody słowne;
objaśnienia,
rozmowa,
opowiadania
Forma
indywidualna; .
Metody czynne:
samodzielnych
doświadczeń,
kierowania

1

Ćwiczenia
czytania ze
zrozumieniem,
karty pracy

1

Pomoce
logopedyczne,
gra
logopedyczna,
zeszyt ćwiczeń

głoskami dźwięcznymi i
bezdźwięcznymi
-uczestnictwo w zabawach
słownych

5

10.09.201
4

Krasnoludki z
Wielkimi
Kapeluszami

-wzmacnianie sprawności
uważnego słuchania
wyszukiwanie w tekście
podanych informacji
-prezentowanie własnego
zdania
-prowadzenie dialogu
-nauka znaczenia związków
wyrazowych

-okazywanie szacunku
dla wypowiedzi drugiej
strony
-współpraca z drugą
osobą
-wzmacnianie
umiejętności wyrażania
swoich emocji

6

11.09.201
4

Co piszczy w
modzie?

-rozróżnianie zdań
oznajmujących, pytających i
wykrzyknikowych
-podawanie przykładów
rodzajów zdań
-redagowanie planu wydarzeń
w formie równoważników zdań

-rozwijanie
świadomości języka
-wzmacnianie
umiejętności słuchania
-wyzwalanie
aktywności ucznia

aktywnością,
metoda zadań;
metody
oglądowe:obserwa
cja, pokaz,
przykład osobisty
nauczyciela;
metody
słowne;objaśnienia
, instrukcje
Forma
indywidualna; .
Metody czynne:
samodzielnych
doświadczeń,
kierowania
aktywnością,
metoda zadań;
metody
oglądowe:obserwa
cja, pokaz,
przykład osobisty
nauczyciela,
udostępnianie
sztuki,; metody
słowne
Forma
indywidualna; .
Metody czynne:
samodzielnych
doświadczeń,
kierowania
aktywnością,

Podręcznik,
zeszyt ćwiczeń ...