Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT ZAJĘĆ Z EDUKACJI POLONISTYCZNEJ KLASA 1
Krąg tematyczny: Zima
Temat dnia: Kraina skuta lodem
Zapis w dzienniku: Swobodne wypowiedzi uczniów po wysłuchaniu tekstu wiersza „ Abc pingwina”. Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt żyjących na Antarktydzie. Opis wyglądu pingwina. Układanie, czytanie i pisanie zdań.
Cele operacyjne – uczeń:
- słucha z uwagą tekstu czytanego przez nauczyciela,
-wypowiada się poprawnie zbudowanymi zdaniami na zadawane pytania,
-rozpoznaje i nazywa zwierzęta żyjące na Antarktydzie,
- potrafi pracować z wykorzystaniem globusa,
-potrafi opisać wygląd pingwina,
- zna zwyczaje pingwinów,
-układa poprawnie zbudowane zdania,
- czyta poprawnie,
- wie, że zdania rozpoczynamy pisać wielką literą,
-pisze starannie,
- aktywnie i twórczo pracuje w parach i grupach,
- potrafi układać zdania z rozsypanek wyrazowych
Metody pracy: wg Okonia
-podające: pogadanka, praca z książką,
-problemowa: burza mózgów
-praktyczne: ćwiczebne, realizacji zadań
Formy pracy:
zbiorowa, indywidualna jednolita, grupowa, zespołowa
Pomoce dydaktyczne: globus duży, globusy małe,, „pajączek” , zagadka, karta pracy – pingwinek, ilustracje przedstawiające zwierzęta
Przebieg zajęć:
1.Czynności organizacyjne
-sprawdzenie obecności uczniów
-sprawdzenie pracy domowej
2.Nawiązanie do tematu zajęć: N: Dzisiaj znowu przyszedł do nas pajączek, który poplątał swoją pajęczynką literki, pomożecie rozplątać pajęczynkę?
-rozwiązanie pajączka (pingwinek z Antarktydy)
G
I
I
P
W
N
K
E
N
Z
T
Y
A
N
A
K
Y
R
T
D
odczytanie hasła (indywidualne, zbiorowe) N:Kto odczyta zdanie, które zaplatał nam pajączek? N:Wszyscy razem odczytajmy to zdanie
rozwiązanie zagadki: N: A teraz posłuchajcie teraz zagadki
Ten kontynent wszyscy znamy
Pełno śniegu na nim mamy
Jakie żyją tu zwierzęta
Kto ich nazwy pamięta? (Antarktyda)
2.Zapoznanie uczniów z celami lekcji
Jak myślicie o czym dzisiaj będziemy mówić na lekcji? (Tak macie rację, celem dzisiejszej lekcji jest poznanie Antarktydy, a dokładniej zwierząt tam żyjących szczególnie pingwinów)
Czy na pewno wszyscy już wiedzą o czym będziemy mówić na lekcji? (Może ………….. nam przypomni o czym będziemy dzisiaj mówić na lekcji?
Bardzo dobrze, czyli dzisiaj dowiemy najpierw
-gdzie znajduje się Antarktyda
-poznamy zwierzęta żyjące na Antarktydzie
-posłuchacie wierszyka o pingwinie
-dowiecie się o życiu pingwinów
-będziecie pracować w grupach i parami
-a na zakończenie wykonacie samodzielnie pracę związaną oczywiście z pingwinem
Podoba wam się taki przebieg lekcji, czy chcecie coś zmienić? (A teraz powiedzcie mi:
Czy wiecie gdzie znajduje się Antarktyda? (Podejdźcie tu, poszukamy jej na globusie)
- pokaz na globusie
3. Praca samodzielna uczniów (A teraz bardzo proszę abyście w parach poszukali Antarktydy na małych globusach)
praca w parach (Już wiecie gdzie położona jest Antarktyda?
Czy wiecie coś o Antarktydzie?
A jakie znacie ...