Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan wynikowy
treści nauczania języka niemieckiego
realizowanych z podręcznikami
aha! Neu – 1A i 1B – kurs rozszerzony
Rozdział
Tematy lekcji
Wymagania programowe
Uwagi
Wymagania podstawowe
Wymagania ponadpodstawowe
Uczeń:
Kapitel 1
Hallo!
Wie geht’s?
1. Zapoznanie z zasadami PSO i wymaganiami edukacyjnymi oraz BHP.
2. Cześć – formy pozdrowień.
3. Nazywam się Zuzanna- ćwiczenia w mówieniu, ćwiczenia dialogowe.
4. Ralf pochodzi z Kolonii- ćwiczenia w mówieniu.
5. Opisywanie 3.os.l.poj.
6. Nie pływam chętnie-przeczenie nein, nicht.
7. Ćwiczenia z przeczeniem nein, nicht.
8. Niemcy-dane geograficzne.
9. Sprawdzian sprawdzający rozdział I.
wita się i żegna z rówieśnikami i osobami dorosłymi, dobiera formy powitania i pożegnania stosownie do pory dnia
nawiązuje rozmowę, pytając o samopoczucie
zna zwroty potrzebne do wyrażenia podstawowych informacji o sobie (imię, pochodzenie, miejsce zamieszkania, wiek, zainteresowania)
zna i stosuje zasady wymowy w poznanym słownictwie (długie e, długie zamknięte o
zna podstawowe przymiotniki określające wygląd i charakter
zna i stosuje zaimki osobowe w l. poj.: ich, du, er, sie
odmienia i stosuje w zdaniu czasowniki w l. poj.
zna i stosuje przeczenia nein i nicht
tworzy pytania przez inwersję oraz zaczynające się od zaimków pytających: wie, wer, wo, woher, was
zna wybrane niemieckie nazwy geograficzne
podaje po polsku podstawowe informacje na temat Niemiec (położenie, stolica, kraje sąsiadujące, liczba mieszkańców)
wymienia wybrane atrakcje turystyczne tradycyjnie kojarzone z Niemcami
zaznacza usłyszane nazwy geograficzne na mapie
zna podstawowe słownictwo uwzględnione w spisie Aktiver Wortschatz
stosując formy powitań i pożegnań, uwzględnia formy oficjalne, potoczne i regionalne
opowiada o osobach na podstawie wysłuchanego tekstu
samodzielnie redaguje krótką informację o sobie, wykorzystując poznane wyrażenia
na podstawie poznanych zwrotów i wyrażeń, przeprowadza wywiad z kolegą / koleżanką oraz potrafi udzielić wywiadu, wcielając się w postać znanej osoby
opisuje inną osobę, uwzględniając jej cechy charakteru i wygląd
selekcjonuje informacje usłyszane w tekście
sprawnie buduje zdania oznajmujące oraz pytające, stosując poprawny szyk wyrazów
zna oryginalne nazwy wielu niemieckich miast oraz nazwy niemieckich gór i rzek, a także potrafi zlokalizować je na mapie
omawia w języku polskim atrakcje turystyczne tradycyjnie kojarzone z Niemcami
swobodnie posługuje się w wypowiedziach ustnych i pisemnych słownictwem zawartym w spisie Aktiver Wortschatz
ścieżka europejska
Kapitel 2
Familie und Verwandte
10. Moja rodzina- odbiór tekstu słuchanego.
11. Jeden, dwa, trzy…- liczebniki do 100.
12. Rodzina Macieja- nazywanie zawodów.
13. Zaimek dzierżawczy mein, meine, dein, deine.
14. Moja córka jest twoją mamą-odbiór tekstu słuchanego.
15. Zdjęcia rodzinne Tobiasza- odbiór tekstu czytanego.
16. Przyjaciele zwierząt-nazywanie zwierząt.
17. Zaimek ...