Dodaj publikację
Autor
Kamila Brulińska
Data publikacji
2014-12-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
5

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan wynikowy z języka niemieckiego w pierwszej klasie gimnazjum.
 Pobierz (docx, 56,3 KB)

Podgląd treści

Plan wynikowy

treści nauczania języka niemieckiego

realizowanych z podręcznikami

aha! Neu – 1A i 1B – kurs rozszerzony

Rozdział

Tematy lekcji

Wymagania programowe

Uwagi

Wymagania podstawowe

Wymagania ponadpodstawowe

Uczeń:

Kapitel 1

Hallo!

Wie geht’s?

1. Zapoznanie z zasadami PSO i wymaganiami edukacyjnymi oraz BHP.

2. Cześć – formy pozdrowień.

3. Nazywam się Zuzanna- ćwiczenia w mówieniu, ćwiczenia dialogowe.

4. Ralf pochodzi z Kolonii- ćwiczenia w mówieniu.

5. Opisywanie 3.os.l.poj.

6. Nie pływam chętnie-przeczenie nein, nicht.

7. Ćwiczenia z przeczeniem nein, nicht.

8. Niemcy-dane geograficzne.

9. Sprawdzian sprawdzający rozdział I.

wita się i żegna z rówieśnikami i osobami dorosłymi, dobiera formy powitania i pożegnania stosownie do pory dnia

nawiązuje rozmowę, pytając o samopoczucie

zna zwroty potrzebne do wyrażenia podstawowych informacji o sobie (imię, pochodzenie, miejsce zamieszkania, wiek, zainteresowania)

zna i stosuje zasady wymowy w poznanym słownictwie (długie e, długie zamknięte o

zna podstawowe przymiotniki określające wygląd i charakter

zna i stosuje zaimki osobowe w l. poj.: ich, du, er, sie

odmienia i stosuje w zdaniu czasowniki w l. poj.

zna i stosuje przeczenia nein i nicht

tworzy pytania przez inwersję oraz zaczynające się od zaimków pytających: wie, wer, wo, woher, was

zna wybrane niemieckie nazwy geograficzne

podaje po polsku podstawowe informacje na temat Niemiec (położenie, stolica, kraje sąsiadujące, liczba mieszkańców)

wymienia wybrane atrakcje turystyczne tradycyjnie kojarzone z Niemcami

zaznacza usłyszane nazwy geograficzne na mapie

zna podstawowe słownictwo uwzględnione w spisie Aktiver Wortschatz

stosując formy powitań i pożegnań, uwzględnia formy oficjalne, potoczne i regionalne

opowiada o osobach na podstawie wysłuchanego tekstu

samodzielnie redaguje krótką informację o sobie, wykorzystując poznane wyrażenia

na podstawie poznanych zwrotów i wyrażeń, przeprowadza wywiad z kolegą / koleżanką oraz potrafi udzielić wywiadu, wcielając się w postać znanej osoby

opisuje inną osobę, uwzględniając jej cechy charakteru i wygląd

selekcjonuje informacje usłyszane w tekście

sprawnie buduje zdania oznajmujące oraz pytające, stosując poprawny szyk wyrazów

zna oryginalne nazwy wielu niemieckich miast oraz nazwy niemieckich gór i rzek, a także potrafi zlokalizować je na mapie

omawia w języku polskim atrakcje turystyczne tradycyjnie kojarzone z Niemcami

swobodnie posługuje się w wypowiedziach ustnych i pisemnych słownictwem zawartym w spisie Aktiver Wortschatz

ścieżka europejska

Kapitel 2

Familie und Verwandte

10. Moja rodzina- odbiór tekstu słuchanego.

11. Jeden, dwa, trzy…- liczebniki do 100.

12. Rodzina Macieja- nazywanie zawodów.

13. Zaimek dzierżawczy mein, meine, dein, deine.

14. Moja córka jest twoją mamą-odbiór tekstu słuchanego.

15. Zdjęcia rodzinne Tobiasza- odbiór tekstu czytanego.

16. Przyjaciele zwierząt-nazywanie zwierząt.

17. Zaimek ...