Dodaj publikację
Autor
Kamila Brulińska
Data publikacji
2014-12-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
12

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zasady Oceniania z języka niemieckiego.
 Pobierz (docx, 26,9 KB)

Podgląd treści

Zasady oceniania z języka niemieckiego

Podstawa prawna:

- Rozporządzenie MEN z dn. 23.08.2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. (Dz. U. z dn. 31 sier. 2007r. Nr 157)

- Rozporządzenie MEN w sprawie oceniania z 30.04.2007r.

- Statut Szkoły

- WSO

CELE:

Celem kształcenia jest osiągnięcie poziomu opanowania języka obcego zapewniającego minimum komunikacji językowej. Minimum komunikacji językowej to: opanowanie podstawowych nawyków językowych na poziomie umożliwiającym uczestnictwo w komunikacji obcojęzycznej, zarówno w kręgu poznanych i utrwalonych w szkole, jak i nowych sytuacji komunikacyjnych.

KRYTERIA OCENIANIA POSZCZEGÓLNYCH SPRAWNOŚCI JĘZYKOWYCH NA ZAJĘCIACH JĘZYKA NIEMIECKIEGO

SPRAWNOŚĆ: ROZUMIENIE ZE SŁUCHU

Dopuszczający: Uczeń

- Rozumie proste, nieskomplikowane wypowiedzi kierowane bezpośrednio do niego powoli i wyraźnie przez nauczyciela lub innego ucznia;

- Rozumie ogólny sens prostych sytuacji komunikacyjnych.

Dostateczny: Uczeń

- Rozumie polecenia nauczyciela;

- Potrafi odtworzyć usłyszane zdania;

- Rozumie proste wypowiedzi rodzimych użytkowników języka;

- Odpowiada na proste pytania do usłyszanego tekstu, (kto rozmawia, gdzie itp.);

- Podkreśla usłyszaną odpowiedź.

Dobry: Uczeń

- Zakreśla odpowiedzi do wysłuchanego tekstu (Tak\Nie, Prawda\Fałsz);

- Porządkuje obrazki do wysłuchanego tekstu;

- Szuka informacji szczegółowych w wysłuchanym tekście;

Bardzo dobry: Uczeń

- Potrafi podać wszystkie żądane informacje do wysłuchanego tekstu;

- Potrafi streścić usłyszany tekst;

- Dokańcza przerwaną wypowiedź;

- Porządkuje fragmenty wysłuchanego tekstu.

SPRAWNOŚĆ: MÓWIENIE

Dopuszczający: Uczeń

- Prawidłowo wypowiada znane mu słowa, zwroty;

- Potrafi zadawać proste pytania i udzielać prostych odpowiedzi;

- Potrafi opisywać obrazki z pomocą prostych słów (rzeczowniki, przymiotniki, czasowniki w formie bezosobowej).

Dostateczny: Uczeń

- Potrafi zdobywać informacje i udzielać informacji w typowych sytuacjach dnia codziennego;

- Komunikatywnie odpowiada na pytania;

- Tworzy krótkie wypowiedzi na podany temat według podanych struktur;

- Opisuje obrazki za pomocą zdań prostych.

Dobry: Uczeń

- Potrafi samodzielnie wypowiedzieć się na zadany temat w zakresie znanej mu tematyki;

- Popełnia drobne błędy gramatyczne;

- Samodzielnie poprawia popełnione błędy;

- Potrafi zadawać pytania i płynnie, nawykowo na nie odpowiadać;

- Opisuje obrazki tworząc do nich krótkie wypowiedzi.

Bardzo dobry: Uczeń

- Aktywnie uczestniczy w dialogu na zadany temat;

- Wypowiada się samodzielnie na zadany temat używając trudniejszych struktur gramatycznych np.: zdań złożonych;

- Potrafi nawiązać i podtrzymać rozmowę.

SPRAWNOŚĆ: CZYTANIE, ROZUMIENIE TEKSTU CZYTANEGO

Dopuszczający: Uczeń

- Rozumie podstawowe symbole, piktogramy i polecenia ułatwiające mu posługiwanie się podręcznikiem;

- Czyta poprawnie znane mu słowa, proste zdania, dialogi;

- Rozumie globalnie krótkie, adaptowane teksty o znanej mu tematyce;

- Podkreśla najważniejsze słowa w tekście.

Dostateczny: Uczeń

- Czyta poprawnie przygotowany wcześniej tekst;

- Potrafi dopasować fragmenty tekstu do obrazków;

- Potrafi wyszukać w tekście o przewidywanej treści (np. przepis kulinarny) interesujące go informacje;

- Rozumie ogólny sens krótkiego ...