Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zasady oceniania z języka niemieckiego
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie MEN z dn. 23.08.2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. (Dz. U. z dn. 31 sier. 2007r. Nr 157)
- Rozporządzenie MEN w sprawie oceniania z 30.04.2007r.
- Statut Szkoły
- WSO
CELE:
Celem kształcenia jest osiągnięcie poziomu opanowania języka obcego zapewniającego minimum komunikacji językowej. Minimum komunikacji językowej to: opanowanie podstawowych nawyków językowych na poziomie umożliwiającym uczestnictwo w komunikacji obcojęzycznej, zarówno w kręgu poznanych i utrwalonych w szkole, jak i nowych sytuacji komunikacyjnych.
KRYTERIA OCENIANIA POSZCZEGÓLNYCH SPRAWNOŚCI JĘZYKOWYCH NA ZAJĘCIACH JĘZYKA NIEMIECKIEGO
SPRAWNOŚĆ: ROZUMIENIE ZE SŁUCHU
Dopuszczający: Uczeń
- Rozumie proste, nieskomplikowane wypowiedzi kierowane bezpośrednio do niego powoli i wyraźnie przez nauczyciela lub innego ucznia;
- Rozumie ogólny sens prostych sytuacji komunikacyjnych.
Dostateczny: Uczeń
- Rozumie polecenia nauczyciela;
- Potrafi odtworzyć usłyszane zdania;
- Rozumie proste wypowiedzi rodzimych użytkowników języka;
- Odpowiada na proste pytania do usłyszanego tekstu, (kto rozmawia, gdzie itp.);
- Podkreśla usłyszaną odpowiedź.
Dobry: Uczeń
- Zakreśla odpowiedzi do wysłuchanego tekstu (Tak\Nie, Prawda\Fałsz);
- Porządkuje obrazki do wysłuchanego tekstu;
- Szuka informacji szczegółowych w wysłuchanym tekście;
Bardzo dobry: Uczeń
- Potrafi podać wszystkie żądane informacje do wysłuchanego tekstu;
- Potrafi streścić usłyszany tekst;
- Dokańcza przerwaną wypowiedź;
- Porządkuje fragmenty wysłuchanego tekstu.
SPRAWNOŚĆ: MÓWIENIE
Dopuszczający: Uczeń
- Prawidłowo wypowiada znane mu słowa, zwroty;
- Potrafi zadawać proste pytania i udzielać prostych odpowiedzi;
- Potrafi opisywać obrazki z pomocą prostych słów (rzeczowniki, przymiotniki, czasowniki w formie bezosobowej).
Dostateczny: Uczeń
- Potrafi zdobywać informacje i udzielać informacji w typowych sytuacjach dnia codziennego;
- Komunikatywnie odpowiada na pytania;
- Tworzy krótkie wypowiedzi na podany temat według podanych struktur;
- Opisuje obrazki za pomocą zdań prostych.
Dobry: Uczeń
- Potrafi samodzielnie wypowiedzieć się na zadany temat w zakresie znanej mu tematyki;
- Popełnia drobne błędy gramatyczne;
- Samodzielnie poprawia popełnione błędy;
- Potrafi zadawać pytania i płynnie, nawykowo na nie odpowiadać;
- Opisuje obrazki tworząc do nich krótkie wypowiedzi.
Bardzo dobry: Uczeń
- Aktywnie uczestniczy w dialogu na zadany temat;
- Wypowiada się samodzielnie na zadany temat używając trudniejszych struktur gramatycznych np.: zdań złożonych;
- Potrafi nawiązać i podtrzymać rozmowę.
SPRAWNOŚĆ: CZYTANIE, ROZUMIENIE TEKSTU CZYTANEGO
Dopuszczający: Uczeń
- Rozumie podstawowe symbole, piktogramy i polecenia ułatwiające mu posługiwanie się podręcznikiem;
- Czyta poprawnie znane mu słowa, proste zdania, dialogi;
- Rozumie globalnie krótkie, adaptowane teksty o znanej mu tematyce;
- Podkreśla najważniejsze słowa w tekście.
Dostateczny: Uczeń
- Czyta poprawnie przygotowany wcześniej tekst;
- Potrafi dopasować fragmenty tekstu do obrazków;
- Potrafi wyszukać w tekście o przewidywanej treści (np. przepis kulinarny) interesujące go informacje;
- Rozumie ogólny sens krótkiego ...