Dodaj publikację
Autor
Rafał Baranowski
Data publikacji
2014-12-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
49

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji mini piłki koszykowej.
 Pobierz (doc, 52,5 KB)

Podgląd treści


Data 24.01.2014r.

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

MINI PIŁKA KOSZYKOWA

Klasa: IV Liczba ćwiczących: 11 Czas trwania: 45 min.

Miejsce : salka gimnastyczna

Przybory : piłki koszykowe, słupki, ławki gimnastyczne, szarfy,

Umiejętności (zadania główne i dodatkowe): Podaj i złap. Nauka podań i chwytów piłki oburącz sprzed klatki piersiowej. Doskonalenie techniki kozłowania piłki prawą i lewa ręką.

Motoryczność: Poprawa wytrzymałości, wzmacnianie siły mięśni rąk i nóg.

Wiadomości : Przypomnienie podstawowych przepisów gry dotyczących prawidłowego kozłowania, błędu podwójnego kozłowania i błędu kroków.

|Tok lekcji |Nazwa i opis ćwiczenia |Dozowanie |Uwagi organizacyjno - |
| | | |metodyczne |
|Część wstępna |Zbiórka, raport, podanie zadań i przebiegu |2min |U- ustawieni w szeregu. |
|Moment |lekcji. | |N – sprawdza gotowość do lekcji, |
|organiza-cyjny |Zabawa ożywiająca „Zaczarowany berek z kozłowaniem |2min |przypomina przepisy dotyczące prawidłowego|
| |piłki”. Uczniowie po pobraniu piłek do | |kozłowania piłki, oraz błędu kroków |
| |koszykówki, poruszają się po sali kozłując piłkę. Osoba | |i podwójnego kozłowania. |
| |dotknięta przez „berka” zostaje zaczarowana, | |N – wyznacza berka, kontroluje |
| |przyjmuje postawę rozkroczną ze | |prawidłowość kozłowania piłki, koryguje |
| |wzniesionymi rękoma, trzymając piłkę nad głową. Pozostali| |błędy. |
| |uczestnicy mogą „ odczarować” | | |
| |poprzez wykonanie kozła między nogami „ zaczarowanego”. | | |
|Część główna |Ćwiczenia oswajające z piłką: |8 min |N – pokazuje i objaśnia ćwiczenia, |
|Zestaw ćwiczeń |W truchcie kozłowanie piłki PR, krążenia LR. | |kontroluje prawidłowe wykonanie ćwiczenia.|
|kształtują-cych |W truchcie kozłowanie piłki LR, krążenia PR. | | |
| |W truchcie kozłowanie piłki na zmianę PR, LR. | | |
| |W marszu krążenia piłki wokół bioder. | | |
| |W marszu podrzut piłki i chwyt nad głową. | | |
| |W miejscu podrzut piłki, przysiad – dotknięcie oburącz | | |
| |podłogi i chwyt piłki. | | |
| |Poruszanie się krokiem odstawno – dostawnym | | |
| |z jednoczesnym kozłowaniem piłki. | | |
| |Krok skrzyżny. | | |
| |Skip A, skip C. | | |
| |Kozłowanie piłki PR, LR wysokie, niskie, w klęku, | | |
| |w siadzie, w leżeniu. | | |
| |W rozkroku na ugiętych nogach, jedna ręka z przodu, druga| | |
| |z tyłu, opuszczamy piłkę, która odbija się | | |
| |od podłoża i zmiana rąk. | | |
| |J. w bez kozła. | | |
| |Doskonalenie techniki kozłowania. | | |
| |„ Wybij piłkę nogą”. Uczniowie w dwójkach, jeden z piłką.| | |
| |Na sygnał, kozłując uczeń stara się zasłonić piłkę | | |
| |przed przeciwnikiem, który nogą stara się ją wybić. Uczeń| | |
| |bez piłki ma cały czas ręce złączone z tyłu. Po trzech | | |
| |wybiciach następuje zmiana ról. | | |
| |„Król dryblingu”. Na sygnał N każdy uczeń kozłuje piłkę | | |
| |po całej sali. Zgodnie z przepisami| | |
| |koszykówki, stara się ją jak najdłużej utrzymać na | | |
| |boisku, | | |
| |a jednocześnie wybić innemu uczniowi. Uczeń, którego | |N – dobiera uczniów |
| |piłka została wybita, dotknęła ściany odpada z zabawy | |w dwójki, objaśnia zabawę, zwraca uwagę |
| |stając z boku kozłuje piłkę |30 min. |na prawidłowe kozłowanie piłki. |
| |w ...