Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Data 17.03.2014r.
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
MINI PIŁKA RĘCZNA
Klasa: V - VI Liczba ćwiczących: 19 Czas trwania: 45 min.
Miejsce : sala gimnastyczna
Przybory : piłki ręczne, słupki, szarfy,
Umiejętności (zadania główne i dodatkowe): Doskonalenie techniki chwytów i podań piłki w miejscu i w ruchu. Doskonalenie techniki kozłowania piłki.
Motoryczność: Poprawa wytrzymałości, wzmacnianie siły mięśni rąk i nóg.
Wiadomości : Przypomnienie podstawowych przepisów gry dotyczących prawidłowego kozłowania, błędu podwójnego kozłowania i błędu kroków.
|Tok lekcji |Nazwa i opis ćwiczenia |Dozowanie |Uwagi organizacyjno - |
| | | |metodyczne |
|Część wstępna |Zbiórka, raport, podanie zadań i przebiegu |2min |U- ustawieni w szeregu. |
|Moment |lekcji. | |N – sprawdza gotowość do lekcji, |
|organiza-cyjny |Zabawa ożywiająca „Zaczarowany berek ”. Wyznaczeni |2min |przypomina przepisy dotyczące prawidłowego|
| |uczniowie są berkami i starają się złapać pozostałych | |kozłowania piłki, oraz błędu kroków |
| |uczestników zabawy. Osoba dotknięta przez „berka” zostaje| |i podwójnego kozłowania. |
| |zaczarowana, przyjmuje postawę rozkroczną ze | |N – wyznacza berka, kontroluje |
| |wzniesionymi rękoma. Pozostali uczestnicy mogą „ | |prawidłowość zabawy. |
| |odczarować” poprzez przejście między nogami „ | | |
| |zaczarowanego”. | | |
|Część główna |Ćwiczenia oswajające z piłką: |8 min |N – pokazuje ćwiczenia, kontroluje |
|Zestaw ćwiczeń |Uczniowie pobierają piłki i ustawiają się w trójkach | |prawidłowe wykonanie. |
|kształtują-cych |naprzeciwko siebie | | |
| |2-1. | | |
| |Podanie piłki i zmiana za podaniem krążąc RR | | |
| |naprzemianstronnie do przodu. | | |
| |J.w. krążąc RR naprzemianstronnie do tyłu. | | |
| |J.w. krążąc RR obustronnie do przodu. | | |
| |J.w. krążąc RR obustronnie w tył. | | |
| |J.w. zmiana za podaniem tyłem. | | |
| |J.w. krok skrzyżny. | | |
| |J.w. przeskoki. | | |
| |J.w. krok odstawno – dostawny. | | |
| |J.w. skip A, C. | | |
| |J.w. po podani przysiad i zmiana za piłką | | |
| |Doskonalenie podań i chwytów piłki. | | |
| |Uczniowie ustawiają się w dwójkach naprzeciwko siebie w | | |
| |odległości 9m. | | |
| |Podania i chwyty w miejscu. | | |
| |„Uważaj”. Uczniowie ustawiają się w półkolu co | | |
| |3 – 4 kroki. Jeden z uczniów z piłką staje przed nimi | | |
| |w odległości 4 – …