Dodaj publikację
Autor
Rafał Baranowski
Data publikacji
2014-12-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
81

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt mini piłki ręcznej.
 Pobierz (doc, 48,0 KB)

Podgląd treści


Data 17.03.2014r.

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

MINI PIŁKA RĘCZNA

Klasa: V - VI Liczba ćwiczących: 19 Czas trwania: 45 min.

Miejsce : sala gimnastyczna

Przybory : piłki ręczne, słupki, szarfy,

Umiejętności (zadania główne i dodatkowe): Doskonalenie techniki chwytów i podań piłki w miejscu i w ruchu. Doskonalenie techniki kozłowania piłki.

Motoryczność: Poprawa wytrzymałości, wzmacnianie siły mięśni rąk i nóg.

Wiadomości : Przypomnienie podstawowych przepisów gry dotyczących prawidłowego kozłowania, błędu podwójnego kozłowania i błędu kroków.

|Tok lekcji |Nazwa i opis ćwiczenia |Dozowanie |Uwagi organizacyjno - |
| | | |metodyczne |
|Część wstępna |Zbiórka, raport, podanie zadań i przebiegu |2min |U- ustawieni w szeregu. |
|Moment |lekcji. | |N – sprawdza gotowość do lekcji, |
|organiza-cyjny |Zabawa ożywiająca „Zaczarowany berek ”. Wyznaczeni |2min |przypomina przepisy dotyczące prawidłowego|
| |uczniowie są berkami i starają się złapać pozostałych | |kozłowania piłki, oraz błędu kroków |
| |uczestników zabawy. Osoba dotknięta przez „berka” zostaje| |i podwójnego kozłowania. |
| |zaczarowana, przyjmuje postawę rozkroczną ze | |N – wyznacza berka, kontroluje |
| |wzniesionymi rękoma. Pozostali uczestnicy mogą „ | |prawidłowość zabawy. |
| |odczarować” poprzez przejście między nogami „ | | |
| |zaczarowanego”. | | |
|Część główna |Ćwiczenia oswajające z piłką: |8 min |N – pokazuje ćwiczenia, kontroluje |
|Zestaw ćwiczeń |Uczniowie pobierają piłki i ustawiają się w trójkach | |prawidłowe wykonanie. |
|kształtują-cych |naprzeciwko siebie | | |
| |2-1. | | |
| |Podanie piłki i zmiana za podaniem krążąc RR | | |
| |naprzemianstronnie do przodu. | | |
| |J.w. krążąc RR naprzemianstronnie do tyłu. | | |
| |J.w. krążąc RR obustronnie do przodu. | | |
| |J.w. krążąc RR obustronnie w tył. | | |
| |J.w. zmiana za podaniem tyłem. | | |
| |J.w. krok skrzyżny. | | |
| |J.w. przeskoki. | | |
| |J.w. krok odstawno – dostawny. | | |
| |J.w. skip A, C. | | |
| |J.w. po podani przysiad i zmiana za piłką | | |
| |Doskonalenie podań i chwytów piłki. | | |
| |Uczniowie ustawiają się w dwójkach naprzeciwko siebie w | | |
| |odległości 9m. | | |
| |Podania i chwyty w miejscu. | | |
| |„Uważaj”. Uczniowie ustawiają się w półkolu co | | |
| |3 – 4 kroki. Jeden z uczniów z piłką staje przed nimi | | |
| |w odległości 4 – 5m. Podaje piłkę do dowolnego zawodnika | | |
| |na obwodzie koła, który przed chwytem musi klasnąć w | | |
| |dłoń. Uczniowie otrzymują punkt karny jeśli: chwycą piłkę| | |
| |bez klaśnięcia, klasną bez otrzymania piłki, zgubią piłkę| | |
| |po chwycie. | |N – pokazuje i kontroluje prawidłowość |
| |„ Złośliwa piłka”. Uczniowie ustawiają się na obwodzie | |wykonywania ćwiczenia. |
| |koła, każdy ma ręce złączone z tyłu. W środku znajduje | |Wyjaśnia zasady zabawy. |
| |się uczeń podający piłkę. W dowolnym momencie podaje on | | |
| |piłkę do jednego ze stojących na obwodzie koła, który | | |
| |powinien ja chwycić. Podający może stosować podania |30 min. | |
| |zwodzone i oszukiwać. Uczeń, który nie zdąży złapać piłki| | |
|Ćwiczenia |otrzymuje punkt karny. Wygrywają uczniowie bez punktów | | |
|techniczne |karnych. | | |
| |„Wyścig numerów po ...